Montageverslag: Pilot-RC 107 inch (2.72 meter) Yak-54 DLE-111 Yellow Flame.

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Alexzzz, 18 okt 2011.

  1. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland


    Hey Alex het is een DLE he en geen DLA :) LOL
    suc6 met het starten......
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zo, en de laatste update;

    Motor laten draaien; een droom om te starten en liep direct perfect. Na 5 minuten het aangekeken te hebben, vond ik het wel best, ik durf er zo de lucht mee in.

    Verder;

    -Motorkap gemonteerd
    -Spinner geboord
    -Wielkappen gemonteerd
    -Alles in zender ingeregeld

    Oftewel; hij is officieel vliegklaar, mits goed weer, is morgenochtend vroeg de maiden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.243
    Locatie:
    Arnhem
    hoe vliegt ie ?

    Groet,
    Dennis
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Geen idee nog......
     
  5. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.243
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo,

    Kunnen jullie eens een close up foto maken van hoe jullie de aileron servos verbinden met de stekkers in de romp?
    Doen jullie dat met van die multiplex stekkers en die dan in de aileron verlijmen zodat bij het monteren van de vleugels automatisch verbonden word?

    Ik heb ze eens gezien met van die kapjes waar je ze meteen mee vast kan schroeven. alleen waar vind ik die.

    Groet,
    Dennis
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik gebruik gewoon normale servostekkers....
     
  7. ultim@te

    ultim@te Guest

    ik ook er zijn echter mensen die van die groene mpx stekkertjes gebruiken maar dat vind ik persoonlijk rot om te solderen op die kleine pennetjes .
    je moet dan ook de stekkertjes in elkaar laten zitten tijdens het solderen want dan gaan de pinnetjes niet scheef staan door het smelten van het plastic .

    gewoon seotekkertjes met van die borgklipjes gebruiken , das het makkelijkst ..
     
  8. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.243
    Locatie:
    Arnhem
    Ok duidelijk!

    groet,
    Dennis
     
  9. ultim@te

    ultim@te Guest

    ik vermoed dat hier zo een aantal hele mooie plaatjes gaan verschijnen :D
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jups, vandaag maar liefst 11 vluchten gemaakt. De motor draaide direct vanaf het begin al perfect. De hele setup is behoorlijk stil, de KS dempers vallen zeker niet tegen. Ik heb wel nog wat voorzichtig gedaan omdat het een nieuwe motor is. Het CG zou misschien nog iets naar achteren kunnen, maar hij vliegt nu normale figuren ook super strak, dus wellicht laat ik het wel zo.

    Hier wat foto's, helaas geen actiefoto's (hoewel de motor wel draait;)) omdat vaste mediahulp Paulus er niet bij was.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tussendoor nog even laden, besturingsaccu's zaten na 8 vluchten op 25%....

    [​IMG]

    Morgen weer wat vluchtjes wegtikken:p
     
  11. ultim@te

    ultim@te Guest

    proficiat met de geslaagde vluchten :D

    nou morgen gaan we wat meer foto`s maken hoop ik .
    hij is wel mooi zo op het veld hoor alex ;)

    als je het goed vind kan cin ook wat foto`s maken als we morgen aan het vliegen zijn .

    zie je zoizo morgen rond 11 uur uiterlijk half 12 .
     
  12. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Heel mooi alex, binnen kort staan de broertjes samen op het veld
     
  13. lexke

    lexke

    Lid geworden:
    22 jan 2008
    Berichten:
    24
    ziet er top uit kerel super kist jo
     
  14. ultim@te

    ultim@te Guest

    maggie wel doorbouwen , anders staat jouw broertje dalijk alleen in de sneuuw vrees ik wwhhaaaaaaaaa !!!!
     
  15. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Hey Eric,

    Hij is al klaar..........

    alleen nog een stuk slang op de uitlaat en vliegen met die handel !!
     
  16. Weteringetje

    Weteringetje

    Lid geworden:
    5 nov 2011
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Hoek van Holland
     
  17. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.243
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo,

    Als je zeg maar deze versie met jou 50er vergelijkt hoe voelt de power dan aan? Hetzelfde?

    groet<
    Dennis
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nee, de pk/gewicht verhouding van de 2.2m Yak is onevenaarbaar, desondanks heeft hij een enorme acceleratie en pull-out, is helemaal niks mis mee:)
     
  19. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.243
    Locatie:
    Arnhem
    5.5 pk dle 55 7.3kg
    11.2 pk 12.56kg

    dus meer dan dubbele aan pk en minder dan het dubbele gewicht .. hoe kan de 55 cc dan beter zijn?

    Groet.
    Dennis
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat zijn de cijfers op papier, maar de pull-out vanuit een hover is toch aanzienlijk minder, of het vertekent omdat hij wat groter is....
     

Deel Deze Pagina