Het algemene Mpx Gemini topic.

  • Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Hoi Agusta.
Ik vlieg de gemini met de setup van de acromaster van multiplex.
Ik zal morgen wat foto's posten van het landingtoestel.
Ook zal ik even kijken wat voor accu er in zit.

Mvg Pascal.
 
Hier nog een paar foto's van het landingtoestel.

11c87mf.jpg


2e0pva1.jpg


De accu is een lipo van robbe, 2500mah 3s.
Vliegtijd, 8 minuten waarvan 15% volgas, 85% half gas.
Als je nog vragen heb, gooi maar in de groep.

Mvg pascal.
 
Hatchikidee.. Vorig weekend een Gemini gekocht (met bijbehorend Multiplex performance package)..

Zondag was ie klaar:
IMG_7974P.jpg









En vandaag was et weer leuk + tijd om te vliegen.. Zeker geen beginnersvliegtuigje inderdaad (terwijl ik dat eigelijk Wel ben)..
Na et opstijgen leek et me verstandig de control-throws te halveren, want hij rolde wel erg snel..
Pfew.. en zonder brokken ook weer tot stilstand gekomen :)

(bij et terug taxie-en raakte de accu leeg, dus Net op tijd geland :$)



ps: pascall, jouw Gemini ziet er Zeer goed uit :) Compli's
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de mijne :-)

Leuk draadje! Ik heb laatst ook een gemini gekocht, tot mn eigen verbazing zat hij binnen 3 uur (secondenlijm + versneller ;-)) al in mekaar! Het meeste tijd ging nog zitten in de stickers plakken, ik heb die dus lang niet allemaal gedaan... wit is mooi zat ;-).

Ik heb een Turnigy SK 35-36 1400Kv motor erin zitten met een 8x6 propje. Met een 3S3000 lipo en 40A regelaar past alles net in het neusje, en is extra lood niet nodig. Dat geeft een vliegklaar gewicht van 920 gram, en meer dan genoeg power (400W, 1300 gram static thrust).

Ik heb er nu al een paar keer mee gevlogen, en het vliegt echt heerlijk! Hij is wel wat minder snel dan wat ik verwacht had, maar kan lekker langzaam. Als je je gas dicht gooit en en vol up geeft valt hij niet weg, hij zakt gewoon langzaam naar beneden. Als het wat harder waait moet je wel flink gaan sturen met het richtingsroer, maar dat kan je verwachten van een schuimpje van onder de kilo...

Landen is een eitje, het enige wat ik verandert heb is de wielkapjes weggedaan, en de staaldraad iets naar voren gebogen, nu gaat hij niet meet op zn neus staan. Wel heb ik de piepschuim wieltjes (moest echt lachen toen ik die zag ;-)) vervangen door gewone wielen.

Dit is echt mn favoriete kist nu, zeker omdat de vleugel kort genoeg is om in een keer in de auto te zetten, niks gesleutel op het veld, uit de auto, accu erin, vliegen! Ik zou zelfs willen zeggen dat hij geschikt is als tweede vliegtuig na een trainer, hij rolt wel fel maar heeft verder geen slechte eigenschappen.

full

full

(Toen ik de foto's maakte zaten de kappen nog op de wielen en stond het landingsgestel nog op de originele stand)

gr,

Bart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:D haha.. grappig om te lezen.. Ik zat ook 'vreemd' te kijken naar de bijgeleverde wielen.. 'is this a joke? :O'... Verder deel ik uw mening ook.. Fijn makkelijk vliegtuig.. Rolt inderdaad snel.. Bij et opstijgen/landen heb ik dual-rates (halve rates dus eigelijk) aan..

Iets meer stickers lijkt Toch wel mooi hoor.. Al is dat Inderdaad het grootste deel van het bouwen....

Have fun!
Roeland
 
Ik ga er mij misschien ook 1 aanschaffen. Misschien is er hier iemand die zijne van de hand wil doen? :) het is echt een prachtig toestel! :)
 
Die van mij gaat bijna met pensioen, zie de foto's hier boven aan de pagina.
Hij verkeerd nog steeds in goede staat maar na 200 vluchten mag hij zijn leven aan hij plafond slijten.
De vierde generatie zit er aan te komen, en weer in een ander kleuren schema.

Mvg Pascal.
 
Heb je de spinner ook uitgebalanseerd?

Enkele mikrons dikker op een bepaalde plaats kan aardig wat verschil geven bij hoge toerentallen.
Bekijk ook eens je prop, als deze niet al te stevig is van materiaal gaat deze wat vervormen tijdens het draaien, als een blad dit wat harder doed dan het andere krijg je ook deze trillingen, het beste test je eens met een houten prop.

Johan.
 
Met en zonder spinner is de vibratie het zelfde (het is ook zo'n piepschuim spinner, dus heeel veel zou het niet mogen doen)..

Ik dacht Zelf aan verschil in voortstuwing van de 2 bladen.. Het is trouwens zo'n (redelijk stevige) APC prop, maar inderdaad kan ik es kijken hoe andere prop's het doen..

Hmm een houten prop.. Die heb ik niet..

Hoe dan ook: ik kom op et net veel dingen tegen over vibratie door de motorsteun..
 
zelfde probleem was ook bij een dogfighter op de club bij ons.

kijk eens even of alle schroeven van je motor en van de motorbevestiging goed vast zitten en lock ze eventueel. als het goed is trilt hij dan niet meer en anders zit het in de motor zelf die je eventueel ook kan balanceren
 
Thanks! Ik ga vanavond dan inderdaad even die schroeven nalopen..

Motor uitbalanceren? :O ... ALS het in de motor zou zitten.. Zou ik dan ook vibratie moeten hebben Zonder propellor erop? (uiteraard wat minder)
 
Ken nu de Gemini enkel maar van zien vliegen,

Als het een triplex motorspant betreft, loop deze dan ook eens na of deze voldoende gelijmd is in het toestel, alles word meestal machinaal bewerkt en een kleine hapering in de lijmtoevoer is al eens mogelijk, zo moest ik bij de P 38 van mij ook nog een beetje lijm aanbrengen tussen een van bijde rompen waarin de motor bevestigd was.
Het is niet zeker dat het zo is, maar het blijven aandachtpuntjes.

Johan.
 
Yep.. de motorsteun zelf zal ik ook nog es nalopen. Die leek me echter wel Goed vast te zitten (het is een plastick mount in geval van de Gemini)
 
Ik heb vandaag ook een Gemini op de kop kunnen tikken...
Alle servo's erin , doch zonder motor en regelaar.

Zonder eerst héél het draadje te hebben doorgelezen...
Welke Hobbyking motor/regelaar is een aanrader ??

Ben zelf eens op onderzoek geweest en volgens mijn vergelijking wat Multiplex aangeeft, vertaald naar de HK Turnigy motors..... welke zal het worden ???
 
Laatst bewerkt:
Back
Top