Traxxas XO-1

Mooi, alhoewel je niet bij 60 km/h op je display gaat kijken hoe hard de auto rijdt of je temperatuur is , daarbij hoe meet traxxas de aktuele snelheid?

Ik mag aannemen dat de software een piekmeting vast houdt zodat je achteraf terug kunt kijken.

Hoe? , opnemer en een puntje op de as ? ,dan mag daar wel hele goede electronica inzitten om dat te meten omdat dat erg onbetrouwbaar is .
En dan gearing en rpm nemen en dat is dan de aktuele snelheid ? , mjah onbetrouwbaar , kijk maar eens naar de spektrum telemetrie systemen,werken met hetzelfde principe .

In gewone auto's zit de snelheidssensor ook voor het diff aan de versnellingsbak, ik zie niet in waar de meetfout vandaan moet komen, ook de bekende VSM werkt op die mannier.
De enige meetfout die kan ontstaan is balooning van de banden maar bij dergelijke snelheden ga ik er van uit dat Traxxas dit probleem minimaal heeft gehouden.

Overigens ben ik momenteel met een zeer uitgebreid telemetrie project bezig waar snelheid middels een luchtstroom sensor wordt gemeten.
 
Gewoon in de ios store naar traxxas zoeken en voila!

Ik denk dat de kwaliteit van de gebruikte materialen om de snelheid te meten in bv 1:1 vele malen hoger zijn dan het materiaal van traxxas , bovendien is het te meten oppervlakte vrij klein , dus zal een vrij nauwkeurige opnemer moeten hebben om een betrouwbare meting te krijgen , refereer aan de spektrum methode,neem daarbij de trillingen die ontstaan in de auto , heb je kans op een onnauwkeurig meting , daarbij vindt de methode wel interessant maar ik prefereer de bushnell boven de genoemde meeting.
Zelf ben ik ook bezig geweest met diverse methode voor het registreren van de snelheid op /in de auto en heb steeds de bushnell als leidraad aangehouden , mede omdat deze heb laten ijken en daarin was de gebruikte methode van spektrum steeds onnauwkeurig ,ondanks verandering van grote meetpunt , we zullen zien wat de uitkomst is als hij verkrijgbaar is in NL en iemand deze koopt..........
 
Hij ziet er gaaf uit vind ik, alleen ik heb sowieso het geld niet en de ruimte niet.. Ik bedoel, je kan wel op een parkeerplaats rijden bij ons maar is geen asfalt, en de stukken asfalt die er bij ons zijn haal je de 100 kmpu niet..

Vind hem er wel gaaf uit zien, en het geluid klinkt ook wel vet als je hem zo hard voorbij ziet racen. Je zal er veel bekijks mee trekken denk ik!
 
kan het niet zo zijn dat je in de zender zet welke vertanding en soort accu erin hebt, en dat hij het dan meet met het aantal gas dat je geeft?
of werkt het nooit zo in de RC?


eigenlijk, als je tegen de wind in rijdt, dan hebt je toch veel minder snelheid dan zonder wind?
 
Das wel heel optimistisch gedacht ;)

In de rc werkt het gewoon met een magneetsensortje+ magneettje of anders met een optische/infrarood sensor. Aan de hand van de toeren die ze uitlezen kan er dan berekend worden hoe hard je gaat.
 
Ik denk dat de regelaar zijn rotatiesnelheid terug koppelt. Gezien een brushless systeem een volledig synchrone regeling en terugkoppeling is is het voor de regelaar vrij eenvoudig om het toerental aan te geven.
 
[URL="
[/URL] heeft er wel een oplossing voor gevonden. Alleen weet ik niet of ze daar bij traxxas aan zoiets willen beginnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou nou straks er nog volk voor de deur ligen, lijkt wel een apple hype, nog even een unboxing for the fanboys

[URL="
traxxas 100 +mph xo -1 - YouTube[/URL]

lekker kort, doos open, auto eruit halen, auto is al compleet gebouwd met accu's e.d. erin, klaar

Volgens mij komen alle traxxas auto's zo uit de doos, dus niks nieuws.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Man ik wil dit ding wel hebben! Alleen heb er helaas niet genoeg geld voor en je kan er echt niet op ongelijk steen mee rijden. Het is eigenlijk voor onervaren mensen een gevaarlijke auto. Als je tegen iemand aanbotst of zo, dan is diegene echt niet jarig!
 
Wen er maar aan, van dat soort filmpjes en foto's zullen we veel meer gaan zien.

Ik vraag mij af welke fabrikant als eerste met foambanden voor deze auto komt.
 
Back
Top