Mooi, alhoewel je niet bij 60 km/h op je display gaat kijken hoe hard de auto rijdt of je temperatuur is , daarbij hoe meet traxxas de aktuele snelheid?
Ik mag aannemen dat de software een piekmeting vast houdt zodat je achteraf terug kunt kijken.
Hoe? , opnemer en een puntje op de as ? ,dan mag daar wel hele goede electronica inzitten om dat te meten omdat dat erg onbetrouwbaar is .
En dan gearing en rpm nemen en dat is dan de aktuele snelheid ? , mjah onbetrouwbaar , kijk maar eens naar de spektrum telemetrie systemen,werken met hetzelfde principe .
In gewone auto's zit de snelheidssensor ook voor het diff aan de versnellingsbak, ik zie niet in waar de meetfout vandaan moet komen, ook de bekende VSM werkt op die mannier.
De enige meetfout die kan ontstaan is balooning van de banden maar bij dergelijke snelheden ga ik er van uit dat Traxxas dit probleem minimaal heeft gehouden.
Overigens ben ik momenteel met een zeer uitgebreid telemetrie project bezig waar snelheid middels een luchtstroom sensor wordt gemeten.