Machtig mooi gefilmd. Er wordt veel meer stuurinput gegeven dan ik verwacht had. Dit zie je normaal gesproken nooit.
Ik had dit filmpje al gezien, en ook ik vind dat er wel erg actief gestuurd wordt. Volgens mij is dat niet nodig. Ik vlieg met veel verschillende collega's, en je ziet veel verschil in vliegstijl tussen de ene of de andere vlieger. De een stuurt met wilde korte inputs (zoals in het filmpje), de ander vliegt met kleinere en meer gedoseerde uitslagen. Ik ben meer van het subtiel sturen, de sport voor mij is om met zo min mogelijk sturen het vliegtuig te krijgen waar je het hebben wilt. Dat is denk ik een overblijfsel van mijn zweefvliegverleden (maar ook in die wereld heb je 'wilde' vliegers). Overigens prachtige beelden!
Ik had al sterk de indruk dat de software dat "knuppelroeren" van de piloot behoorlijk onderdrukt. Het moment waarop na de start een vrij krappe bocht wordt gedraaid, zie je volgens mij ook goed de vertraging tussen input en reactie van het toestel.
DE knuppels van Airbus zijn een beetje arcade achtig. Het werkt net ff anders dan de conventionele knuppels. Druk je de knuppel van de airbus in een linker kant dat gaat de computer steeds meer input geven. Expotentieel zelf. Dus een airbus stuur je eigenlijk meer met klikje. Heb je je hellingshoek bereikt dan gaat de knuppel neutraal en dan blijft de kist in die helling hangen en kun je een bakkie koffie halen. Maar idd deze piloot knuppeld echt veel te veel.