[video] Airbus A318 vanuit de cockpit

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door prop-er, 8 jan 2012.

  1. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.085
    Locatie:
    Moordrecht
    Machtig mooi gefilmd. Er wordt veel meer stuurinput gegeven dan ik verwacht had. Dit zie je normaal gesproken nooit.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    bedankt voor het delen, met veel verbazing naar gekeken!
     
  3. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.921
    Locatie:
    Hillegom
    Ik had dit filmpje al gezien, en ook ik vind dat er wel erg actief gestuurd wordt. Volgens mij is dat niet nodig. Ik vlieg met veel verschillende collega's, en je ziet veel verschil in vliegstijl tussen de ene of de andere vlieger. De een stuurt met wilde korte inputs (zoals in het filmpje), de ander vliegt met kleinere en meer gedoseerde uitslagen. Ik ben meer van het subtiel sturen, de sport voor mij is om met zo min mogelijk sturen het vliegtuig te krijgen waar je het hebben wilt. Dat is denk ik een overblijfsel van mijn zweefvliegverleden (maar ook in die wereld heb je 'wilde' vliegers).

    Overigens prachtige beelden!
     
  4. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.085
    Locatie:
    Moordrecht
    Ik had al sterk de indruk dat de software dat "knuppelroeren" van de piloot behoorlijk onderdrukt. Het moment waarop na de start een vrij krappe bocht wordt gedraaid, zie je volgens mij ook goed de vertraging tussen input en reactie van het toestel.
     
  5. spoeky

    spoeky

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Leeuwarden
    DE knuppels van Airbus zijn een beetje arcade achtig. Het werkt net ff anders dan de conventionele knuppels. Druk je de knuppel van de airbus in een linker kant dat gaat de computer steeds meer input geven. Expotentieel zelf. Dus een airbus stuur je eigenlijk meer met klikje. Heb je je hellingshoek bereikt dan gaat de knuppel neutraal en dan blijft de kist in die helling hangen en kun je een bakkie koffie halen.
    Maar idd deze piloot knuppeld echt veel te veel.
     

Deel Deze Pagina