Het Parkzone P 51 Mustang draadje...

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door SRS, 22 aug 2011.

  1. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Zeker een typische beginners fout.

    Leer het rugvliegen op veilige hoogte, kan je bij verkeerde keuze nog tijdig reageren.
    Heb ik ook met schade moeten leren hoor.

    Johan.
     
  2. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Ziet eruit alsof de romp een flinke opdonder heeft gekregen.
    Zit de firewall nog goed vast? Romp niet krom?
     
  3. TheThomass

    TheThomass

    Lid geworden:
    5 jul 2011
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Dendermonde, Belgium
    Kleine troost: Rc48pdtztS8[/media] I love parkzone - YouTube

    Enkele van mijn crashes met mijn P-51 brushless.

    Wees blij dat je mijn eerste rugvlucht niet hebt gezien :p die oudere versie van de p-51 (brushed) was daar toch niet krachtig genoeg voor dus daar zat ik mooi op nog 3m boven de grond, te laag voor een roll en heb hem dan inverted moeten "landen" in een maïsveld, nog zo veel mogelijk snelheid uit gehaald maar helaas :) een roll had hem volledig om zeep gekregen... Heb er enkel een gebroken romp aan over gehouden maar heb geen moeite gedaan het te repareren :p Van de eerste keer de brushless gekocht ;)

    Die van jou lijkt mij nog perfect op te knappen, het ziet eruit dat je romp geplooid is maar niet gebroken dus dat is al goed :) Die canopy valt ook nog mee enja die prop, cowl en spinner zal je moeten kopen, tenzij je ook een oude P-51 hebt liggen waar je onderdelen van kan halen...

    Succes met de heropbouw :)

    Grtz, Thomas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hallo,

    De romp is volgens mij een beetje krom. Ik heb eens op Youtube gezien dat je dit met stoom weer in de oorspronkelijke vorm kan krijgen, en zo niet dan maar een beetje trimmen of iets ander verzinnen.

    Ik dacht ik een prutser was maar die Thomas die kan er ook wat van, stond er toch net een paaltje in de weg.

    Ik ben inderdaad ook verrast door de veerkracht van het toestel. de crash was echt hard, recht naar beneden op volle snelheid. Bij het raken van de grond vloog de canopy en de vleugels eraf, de romp stuiterde weer omhoog en spartelde nog wat rond als een aangereden beest op de zwaar vervormde prop. De Spinnen zat echt 10cm in de grond en de bladen van de prop waren niet eens afgebroken! Vannavond onderdelen bestellen en hopelijk dit weekend weer vliegen.

    Is de wind eindelijk gaan liggen na anderhalve maand heb ik twee kapotte vliegtuigen liggen.

    Gr jerry
     
  5. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    Hoi
    Probeer de romp met heet water weer recht te maken
    ikzelf heb dat al eens gedaan met een waterkoker deze even aanzetten en dan het water over de romp gieten
    en gelijk daarna even de vorm erin buigen
    niet met kokend water maar gewoon even testen welke warmte de romp beter buigt
    dan even vasthouden en als hij weer afgekoeld is blijft hij meestal in de vorm staan

    succes ermee
     
  6. Dalmeden

    Dalmeden

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Hengelo Ov.
    Maak de romp kaal en dompel het vervormde deel van de romp in heel heet (kokend) water, de lucht in het foam zet uit waardoor de oorspronkelijke vorm voor 80-90% weer terug komt. houd hem zolang onder gedompeld tot je (redelijk) tevreden bent. Ik heb het zelf uit geprobeerd met mijn edf, het werkt. Ik weet alleen niet of het met alle soorten foam werkt, gewoon proberen zou ik zeggen.

    Succes,

    Hans
     
  7. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    heren bedankt voor de info. Nieuwe onderdelen alweer besteld!

    gr. Jerry
     
  8. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Aangezien er morgen weinig wind is en de onderdelen van de mustang nog niet binnen zijn wordt er waarschijnlijk weer een EDFje de vernieling in gevlogen, foto's volgen.

    Gr. Jerry
     
  9. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    sorry geen foto's, 3x met succes een lipo leeggevlogen. nog 2 pogingen te gaan vandaag.

    Gr. Jerry
     
  10. TheThomass

    TheThomass

    Lid geworden:
    5 jul 2011
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Dendermonde, Belgium
    Heb er ook al wat op zitten gisteren en vandaag :)
    Heb wel maar 2 lipo's dus nu weer opladen...
    Heb mijn P-51 gisteren slecht "geland" en de romp was op 3 plaatsen gebroken.
    Voor de rest dus met de Wildcat gevlogen.

    de p51 was voor de vleugel ooit al eens gebroken en dat was nu weer los.
    De twee vleugelverbindingen onderaan waren ook afgebroken.
    Gisteren alles gelijmd met epoxy en verstevigd met koolstofstaafjes, de vleugel vastgelijmd aan de romp want ik ben niet van plan die er ooit af te halen.

    Die grote zwarte stickers die erop hingen heb ik er af getrokken en de witte foam achteraf geverfd, hij ziet er dus weer als nieuw uit :)

    De nickname "crasher" zou mij ook nog staan :p

    Grtz, Thomas
     
  11. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hallo Heren,

    Even iets anders, wie is er bekend met de flightsim FMS. Ik heb deze op de pc en had met het weer van de afgelopen dagen niet veel beters te doen en dacht misschien staan er ook wel warbirds op internet en wat denk je alle PZ warbirds. FMS is gratis te downloaden op FMS

    en de modellen op Gary Gunnerson's FMS Models

    Je kunt ze besturen met het toetsenbord maar bij de F16 die ik ooit kocht zat de FMS software en een kabeltje zodat ik met mijn zender kan sturen. Ik moet zeggen de warbird vliegen allemaal anders en de Mustang reageerd vrij realistisch als ik dit vergelijk met de werkelijkheid, vrij zenuwachtig. De Wildcat iets minder en de corsair heel beheerst. er zijn ook een aantal micro toestellen te downloaden. Zelfs de vorige mustang van Thomas staat er ook bij.

    [​IMG]

    Dit is niet zomaar een plaatje, het ziet er echt zo uit de FMS!!

    En Thomas, kun eerst even oefenen voor je constant de boel sloopt!

    Gr. Jerry
     
  12. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hallo heren,

    Vandaag 3x gevlogen. Ik dacht dat alleen Thomas zo dom was om een boom in te vliegen, maar er zit er hier nog 1. eerst weer naar huis ladder en lange buis ophalen omdat toestel op 10mtr hoog vast zit. Schade is beperkt gebleven (klein lijmklusje). Over lijmen gesproken, Thomas heb jij je Mustang al weer in elkaar zitten?

    Gr. Jerry
     
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Jerry.
    Hoop dat jij je Mustang snel weer Airborn hebt.
    Epoxy doet wonderen.
    Het is net botox..........ha ha ha ha ha.(niet dat ik ervaring mee heb hoor)

    Jerry........waar ben jij woonachtig dan en waar vlieg je doorgaans?
    Vr Gr Erwin
     
  14. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hoi Erwin,

    Ik woon tussen zwolle en apeldoorn en ik vlieg overal waar maar ruimte is. (ruimte zat hier op het platte land! En jij en Rob, waar wonen en vliegen jullie? Geen ervaring met botox, maar wel met epoxy, das ook niet best!

    Gr. Jerry
     
  15. TheThomass

    TheThomass

    Lid geworden:
    5 jul 2011
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Dendermonde, Belgium
    Ja die was na een 15 min weer vliegklaar, UHU por is ook een lijm die goed werkt op foam dus dat gebruik ik veel, ik heb ook 4-6min epoxy maar heb daar maar 1 busje van dus ik ben er zuinig mee :)
    Die bomen van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze geweest zijn... :p

    Moet wel zeggen dat ik niet altijd crash, de meeste landingen zijn echt zeer mooi maar in het filmpje werd ik overmoedig, de vleugel raakte een elektrische leiding en ik moest volledig rechts sturen om die bomen te ontwijken, dat is nog vrij goed gelukt aangezien ik enkel een uitstekende tak heb geraakt :)

    Ik zit op kot in Oostende (Belgische kust) en hier vlieg ik op het strand, echt fantastisch om zo op het natte zand te landen :D

    Grtz, Thomas
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Jerry.
    Zelf ben ik woonachtig in Apeldoorn.
    Met een harde kern van 4 vliegmaatjes staan wij regelmatig te vliegen op een groot veld.
    We vliegen met van alles.
    Van QuadCopters tot aan Warbirds tot aan elektro CP heli's. (450 size en 650 size)
    Wellicht kunnen we elkaar eens treffen van het voorjaar/zomer.
    Ik ben mobiel en kan de spullen meenemen en vliegen op grote velden daar waar jij woont lijkt me altijd prettig.
    Vr Gr Erwin
     
  17. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    He Erwin,

    Dat is inderdaad dicht bij. Ben wel eens benieuwd om te zien hoe een ge-upgrade mustang vliegt. Ga je dit weekend nog vliegen, dan kom ik misschien wel even kijken. Vliegen jullie trouwens ook "in het wild" of ben je lid van een club.

    Wanneer ik mijn mustang opgevoerd heb kunnen er 3 in formatie vliegen op hoge snelheid, lijkt me te gek. Bij een maat van mij begint het ook te kriebelen dus misschien worden het er dan wel 4!

    Laat maar weten of/en wanneer je gaat vliegen.

    Gr. Jerry
     
  18. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    He Erwin, Rob en de rest,

    Vond het kort maar top vanmiddag. Kom zeker binnenkort weer langs neem ik de EDF en Mustang mee. Klingt indrukwekkend maar valt wel tegen. Nog bedankt voor het duwen, ben gewoon weer thuis gekomen. Meer mensen is altijd leuker dan alleen! vooral mensen met zelfde afwijking. Was wel onder de indruk van de de snelheid en de skills van de Heli.

    Gr. Jerry
     
  19. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Jerry.
    Fijn dat je het top hebt gevonden. (had ook niet anders verwacht)
    Je kids hadden natuurlijk ook met je mee kunnen lopen het veld op hoor.
    We dachten dat jij alleen was gekomen toen jij plots naast ons stond.Ha ha ha ha.
    Zomers met droog en goed weer staan we vrijwel elk weekend op dat veld te vliegen.
    Vaak dan vanaf een uurtje of 1 tot uurtje of 4 in de middag op de zaterdag en zondag.
    De harde kern heb je gisteren mogen ontmoeten en zomers komen er vaal nog een man of 5 bij die buiten de plaats wonen.
    Zoals je al had gezien vlogen de Warbirds van Brutus en mij erg goed.
    En lekker rap he, met die upgrade motoren.
    Eindeloos vertikaal is dan de mogelijkheid.Heerlijk.

    De knaap met de heli's en vette 3D moves weet inderdaad van wanten.
    En het belooft nog veel meer spektakel, want van de zomer gaat hij vliegen met een 3 kilo zware Outrage Fusion heli.
    Je wilt niet weten hoe snel en hard dat vliegt.
    Echt de moeite waard om eens te bekieken.

    Vandaag maar weer eens genieten.
    Ik neem vanmiddag de Corsair maar eens mee, want afwisseling moet er zijn.
    Ook de Micro Stryker gaat vanmiddag fladderen.
    Tot de volgende keer Jerry.
    Vr Gr Erwin
     
  20. Dalmeden

    Dalmeden

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Hengelo Ov.
    Hoi,

    Ik zat al een tijdje te denken aan een motorupgrade, uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de
    Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1200kv in de eerste plaats omdat dit de krachtigste motor is nog geschikt voor een 40amp esc (die ik nog had liggen) maar ook om de hoge kwaliteit, afgeschermde lagers en het complete pakket. De motor is makkelijk in te bouwen, er is geen speciale motorsteun nodig wel moet de motoras naar voren verplaatst worden hij steekt namelijk aan de verkeerde kant uit. Het zwaartepunt blijft ook netjes op zijn plaats. gisteren mijn upgrade uitgeprobeerd en ja het is waar; meer kracht betekend gewoon strakker vliegen :yes:heerlijk!
    Nadelen zijn er natuurlijk ook: met mijn 2200Mah accu ga ik van 9min. naar 5min. vliegtijd en het geluid wat het ding produceert bevalt mij ook niet echt.

    Hier een klein videofragmentje:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina