Blade MQX BNF

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door areon, 29 dec 2011.

  1. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    gisteren gekocht, vandaag al ontvangen ....... eerst effe de dagelijkse dingen doen, en dadelijk uitpakken ......... :D
     
  2. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Ja. Jammer. Verkeerde volgorde :D
     
  3. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    lijkt me nu wel verstandig als dit draadje naar "multicopter" verplaats zou kunnen worden door een iemand van de mods. dan kunnen we daan verder breien over deze geweldig copter !!

    gister avond effe 2 lipo's geladen. daarna gelijk een lipo geplaatst, een vrije plaats op de zender gereserveerd, naam ingegeven (uiteraard MQX :D) zender uit, bindknop getrokken, zender aan ....... piep, piep ..... en hoppa het luchtruim in !! wat een spectakel ......... zonder gekkke dingen of wat dan ook. gewoon een lekkere hoover. alles werkt direct en correct. te direct zelfs !! ik heb gelijk de aileron en elevator maar op 50% gezet, en rudder op 125%. hij reageerd bij 100% enorm snel op aileron en elevator. ding ligt zo op de kop. verder dus een zeer geweldig apparaatje !! ik ga ervan uit dat deze door deze snelle reacties met gemak een looping en pirowettes aan kan. voorals als ik alles op 125% zet. ding is echt rap. vooral ook met de sterkere Hyperion lipo's.
     
  4. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.921
    Locatie:
    Hillegom
    Ik vraag me af of uitslagen van 125% in de zender je iets gaan brengen. Goede kans dat de software je niet meer gaat geven dan '100%'. Maar het is het proberen waard.
     
  5. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    Moet ik idd nog testen of die nu iets sneller om de as draait. De lipo's waren leeg na deze instelling. Anders .... Jammer dan !! Was niet een storend punt. Leek me alleen leuk als die sneller om de as kon draaien. Maar die -50% is wel een aanbeveling om eerst effe te wennen. Want hij ligt snel op z'n kop.
     
  6. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Bij mij staan de uitslagen inmiddels op 150.
    Maakt echt wel uit.
    Hij gaat niet als een raket naar boven maar wel "alle andere kanten" op.
    Een accu in de kamer gevlogen en 1 even buiten in het donker.
    Hij is echt snel.

    Wanneer ie uitgetrimd is blijft ie indoor keurig hoveren; kortom een aanrader.

    Mr hobby heeft er zoveel dat ie ze verkoopt. :p
    Martin vliegt ze trouwens ook voor, duss.....

    Instellen is simpel.
    - Vliegtuigmodel kiezen in je zender.
    - trims en subtrims op 0
    - binden en de pret kan beginnen.
    - default staat ie op de x variant.
    - door tijdens het binden de heckstick in een hoek (welke staat beschreven) te duwen kun je dit veranderen naar de + variant.
    - de meegeleverde accu kan je op 2c laden (1 amp.)
    Ben.
     
  7. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    moet ik nog proberen, maar jij merkt het dus wel. maar als die op 100% al snel reageerd, 150% ?!! OMG .....:schrik:

    dan moet je toch eens die orginele lipo aan de kant leggen en een betere plaatsen ..... in mijn geval de Hyperion lipo. bij mij gaat die wel snel de lucht in. en HK levert nu ook 600mAh lipo's met 35c. mischien een optie ...

    ik heb al vaker daar iets willen kopen, alleen jammer dat hij geen Paypal heeft. velen met mij kopen graag via Paypal. ik heb er mijn hobby geld op staan.

    wat is het verschil met het vliegen op X en + ??
     
  8. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.921
    Locatie:
    Hillegom
    Ik heb vanmiddag bij een vriend 3 accu's leeggevlogen, ik vind het een briljant ding. Binnen en buiten super stabiel, een beetje wind kan hij goed hebben. Goed wendbaar en zeker binnen tot op de cm nauwkeurig te sturen. Horizon heeft zijn huiswerk prima gedaan.
     
  9. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    @Marco: + en x, bekijk het alsof de + of x de copter zelf is. Bij x gaat vliegt hij dus vooruit met de 2 staven naar voor, bij + met 1 staaf
     
  10. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade

    ik weet dat je als X en als + kunt vliegen, dat is me duidelijk. maar mijn vraag is meer waarom X en wanneer kies je voor de + vliegstand ?? wat is het verschil in vliegen ??
     
  11. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Dat hangt ervan af wat jij het prettigst vind om te vliegen..
     
  12. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    hiet liefst met de zon in de rug, mooi weer en een koel blikje bier .... maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

    wat is het verschil ? als het alleen maar grappig is, heeft het geen meer waarde. mij lijkt dat het een doel heeft om voor de + stand te kiezen.
     
  13. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Huh? Ik gaf het antwoord: kies wat jezelf wilt, want ze zijn allebij gewoon hetzelfde..
     
  14. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik geef effe een voorbeeld van mijn gedachten gang:

    als ik in de x stand vlieg, zoals die ook wordt geleverd, en ik geef een linkse aileron dan gaan de 2 props aan de rechterkant sneller draaien om de rechterkant iets op te tilllen om naar links te driften. als ik nu in de + stand vlieg, dan gaat bij dezelfde actie maar 1 prop sneller draaien. want er zit in deze stand maar 1 prop meest rechts (lijkt mij dan zo)

    vlieg ik naar vóór in de X stand, dan draaien de 2 achterste props sneller om de kont te liften om naar vóór te vliegen. met de + stand heb ik maar 1 prop achter ..... enz, enz.

    dan lijkt mij, dat er iets van verschil moet zijn in het vlieg gedrag. ik kan natuurlijk verkeerd zitten met mijn redenatie, dus vandaar ook een vraag om betere uitleg.

    snappie ??
     
  15. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Ik heb niet echt ervaring over met multicopters dus laat het aan de andere over vanaf nu ;)
     
  16. Didimon

    Didimon

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    18
    Hé Raymond, hier de vriend :D

    Hallo allemaal, nieuw hier en ook een newbie in het hele RC gebeuren maar vandaag de mQX bij Martin in Ridderkerk gehaald en heb een voorraad van nog zeker 10 stuks (leverbaar) zien staan.

    Kan het iedereen aanraden, wat een ontzettend gaaf ding is dit zeg.

    Op advies van Martin de D/R van aileron en elevator op 50% gezet (rudder 100%) en het ding is uitstekend vliegbaar, zelfs als newbie.
     
  17. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.921
    Locatie:
    Hillegom
    He Didimon, jij ook hier? Doe dat nou niet, ook dit is verslavend ;).

    Marco, waarom ga je het niet gewoon proberen? Ik heb ook begrepen dat de verschillen in vliegeigenschappen minimaal tot nihil zijn, maar waarom probeer je het niet gewoon? Kan je zelf kijken wat jou het beste bevalt, en laat ons vooral weten wat je bevindingen zijn. Ik ga binnenkort experimenteren met beide varianten.
     
  18. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Verschil in + en x uitvoering is een kwestie van smaak en orientatie.
    Verder schijnt een + uitvoering wat beter te rollen en de x wat beter te loopen.
    Ben.

    Weet iemand of de hyperion 1S 550 mah. in de mqx past?
     
  19. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.921
    Locatie:
    Hillegom
    Op RCGroups zijn meerdere mensen die de Hyperion accu gebruiken, dus ik neem aan van wel.
     
  20. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Dank je Raymond,
    Net een paar accu's op het lokale grasveldje rond geragd.
    Beetje gas erop houden en hij vliegt ondanks de wind lekker door.
    Volgende keer maar eens een paar loopings proberen.
    Ben.
     

Deel Deze Pagina