Opbouw HK450gt

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door SandorV, 22 nov 2011.

  1. LNP

    LNP

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hoe heb jeje kabels nou ingekort?
     
  2. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    stuk eraf geknipt en nieuwe connectoren eraan gedaan met een krimptang, alles op ebay gekocht, kost bijna niks.
     
  3. rdls73

    rdls73

    Lid geworden:
    4 nov 2007
    Berichten:
    35
    Locatie:
    wervershoof
    link

    gaaf hoor , wil je de link even plaatsen of in een pb geven
     
  4. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Dat is netjes gedaan dat willen er vast meer zoals ik.
    Dus een linkje is welkom.;)
     
  5. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Ik zal ff eens alle linkjes zoeken, kost echt namelijk niks!

    deze connectors gekocht
    http://www.benl.ebay.be/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160696809370&ssPageName=ADME:L:OU:BE:1123

    3 meter krimpkous, meer dan genoeg, in deze maat:
    http://www.benl.ebay.be/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190508790889&ssPageName=ADME:L:OU:BE:1123

    sleeving:
    5 metres x 3mm Black PC Cable Sleeving braiding | eBay

    en dan nog een krimptang, aka crimp tool, die wat ik heb staat er niet meer bij, dit dus ongeveer, je moet die V-stukjes hebben om de connectors samen te duwen.
    http://media.digikey.com/photos/Tyco%20Photos/696202-1.JPG
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Krimptangen moet je wel een beetje in de gaten houden...

    Ik heb wel eens een cheap ass in handen gehad en mee gewerkt, de verbindingen kwamen na een maand of wat losgetrilt
    Een dure versie knijpt beter vast

    Zelf houdt ik het bij solderen, dat heeft me tot nu toe nog niet in de steekt gelaten
     
  7. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Bedankt voor de links.

    Ik zelf soldeer ze ook liever maar die sleeving vind ik wel wat.
     
  8. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Die sleeving is bescherming, aan die connectoren wordt normaal gezien niks gesoldeert, maar ja kunt het proberen om een zekere hechting/connectie te krijgen.

    Nu zit ik nog met een probleem, vandaag mijn 3 turnigy 2200 3cell batterijen binnengekregen, eentje is nu al 73 minuten aant laden op de balanceer stand, is dat normaal?
     
  9. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Ligt er aan met wat voor stroom je de lipos laad?
     
  10. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    alles is orde, het balanceren duurde wel even precies.

    Op internet had ik gelezen dat je best de lipo's volledig oplaad om vervolgens terug te ontladen naar storage, en dit een paar keer herhalen, iemand die kan zeggen dat dat klopt?
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Onzin.

    Een lipo zijn chemie moet ff een beetje op gang komen, vergelijk het met inlopen.
    Maar onnodig laden en ontladen is niet nodig, de baste manier om te ontladen is hem gebruiken
    Na een vlucht of 5 kun je volgas vliegen.
    Daarvoor een beetje ontzien. Let wel, een beetje ontzien, je hoeft echt niet alleen maar te hooveren.

    Storage functie is ook een leuke
    Ik heb hem niet op mn laders ( die van mij zijn net voor het werd uitgevonden)
    Heb hem ook nooit gemist
    Ik laad ze vol, leg ze weg en soms vlieg ik ze drie keer leeg per week, soms liggen ze er een maand...
    No problemo
    Maar er schijnt een nut te zijn, al heb ik hem nog niet gevonden
    Ik heb iig geen zin om ff alle 12 accu's op te laden net voor ik ga vliegen
    Meestal zie ik mooi weer, en wil ik gewoon weg.
    Dus dan niet eerst 6 uur laden (ik heb 2 laders)
     
  12. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Misschien overbodig, maar de balanceer-stand van de lader is geen laad-stand hè!




    ----------------------
    Sent from iPhone.
    Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :)
     
  13. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Verdomme!

    Laatste bestelling gedaan bij hobbyking zodat ik eindelijk kon vliegen, gaan ze ineens super moeilijk doen. Foto moeten geven van krediet kaart zoals ze vroegen, nette foto geleverd, is het nog niet goed!

    Enkel en alleen omdat op de kaart een andere naam staat dan naar waar ze moeten verzenden, ongeloofelijk. Nu willen ze ineens ook nog een uittreksel van de bank, stel gekken daar.
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Daar moet je wel mee opletten..

    Je weet zelf, om iets te bestellen heb je vaak alleen de nummers op de creditcard en een paar gegevens nodig waar iedere boeren### aan kan komen
    Als beveiliging vragen ze dan nog wel eens om een foto van de kaart..

    Maar dat houd dus in als een kwaadwilend persoon daar of een hacker die gegevens onderschept, zij dus ook op jouw naam dingen kunnen bestellen.
    Zeker als je ze ook nog eens voorziet van een foto van de kaart
    En al helemaal als je bankafschriften etc....

    Voor een hacker is het een koud kunstje om onder een andere naam naar jou te sturen, en misschien is zelfs iemand bij het bedrijf niet best bezig.

    Punt blijft, ik geef ze nooit andere gegevens dan ze nodig hebben.
    Die foto hadden ze bij mij nooit gekregen, de kans op fraude is gewoon te groot.
    Dan maar een andere leverancier.

    Tip: neem paypal. Heb je dat gezeur niet.
    En hou je rekening in de gaten, met alleen die foto kom je een heel eind als je de goede shops weet.
     
  15. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Pakje is dus uiteindelijk verzonden deze week, het vliegen komt nu toch wel erg kortbij.

    Heeft iemand nog tips voor de gyro? Heb daar namelijk wel schrik voor, de enkele gyro draad, die moet perse aangesloten worden of kan je die ook weglaten (had zoiets gelezen). Ga ervanuit dat deze draad dan moeten worden aangesloten op de signaalaansluiting van de ontvanger? Dus niet plus en min..

    Lokale club is ook gestopt dus daar kan ik ook al niet terecht :(
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Die moet aangesloten worden.

    Zoek alsnog ff iemand op.
    Die club is misschien weg, maar alle leden zullen toch niet spontaan verdwenen zijn?
    En 1 keer rijden en je weet alsnog het meeste..
     
  17. Klex

    Klex

    Lid geworden:
    27 mei 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Wuustwezel (B)
    Omdat het hier toch over een HK450GT gaat.

    Ik heb er ook zo een en de feathering shaft geeft wat speling op de lagers van de kop.
    Het schijnt te verbeteren als je er een Align shaft in stopt.
    Maar met wat kan ik HK450GT nu vergelijken? (de SE, SE V2, Sport, Pro...)

    groeten,
    Alex
     
  18. Winner950

    Winner950

    Lid geworden:
    8 feb 2011
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Capelle a.d. IJssel
    Die speling heeft te maken met de vulringetjes op de feathering shaft en de shims onder de druklagers. ( 2 ,3 of geen )
    KDS heeft die dingen in een zakje dia 4 mm.
    Shims heb ik nooit ergens gezien.
    Heb je te veel speling kun je dikkere ringetjes tussen de bladhouders zetten.
    Eventueel kun je 1 shim onder de druklagers weghalen.
    Als je goed kunt vijlen kun je de as iets afvijlen.

    De HK 450 GT is een SEV2 kloon.
    Asjes van de Sport en de Pro zijn te lang.

    Groet, Harry
     
  19. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Vandaag begonnen met het afstellen van de helicopter, alles werkt perfect staat mooi horizontaal gelijk, en midstick heb ik 0 graden pitch, echter bij stick omhoog heb ik 8 graden pitch, en bij stick omlaag heb ik 11 graden pitch, hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Zit er ergens een fout in mijn linkages?
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    De hele boel nog eens nalopen:
    Meest waarschijnlijk staat er ergens bij pitch midstick iets niet helemaal haaks waardoor de uitslagen asymetrisch worden, OF er staat iets fout in je curves.

    Meest rigoreuze oplossing is je zender terug naar "default" te zetten, maar ik hoop voor jou dat dat niet nodig is.

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina