Protech ombouw 3.5cc naar 4.6cc

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Senn@, 10 mrt 2012.

  1. Senn@

    Senn@

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    4
    Ik kon goedkoop dit motortje krijgen (ik weet het) nu heb
    ik het zo aangepast.
    Dat ik bij B de krukas heb in gekort en 1&5 heb ik weggelaten, ik heb er al mee gereden en het lijkt me wel te werken.
    Zal dit slecht zijn onbalans en zo, ook omdat het vliegwiel en krukas nu een stuk lichter is.
    [​IMG]
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.808
    Locatie:
    Sassenheim
    Onderdeel 1 en 5 zorgen voor een goede klemming op de krukas om doordraaien te voorkomen. Daarmee is er ook een opvulling die er voor zorgt dat de koppeling goed nast de spur uit komt.

    Maar onderdeel 6 is een soortgelijk onderdeel als 5? en het vliegwile heeft van achter ook een conisch lopend gat?
     
  3. Senn@

    Senn@

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    4
    Dat klopt een soort 2 delig vliegwiel met in beide delen een conisch gat.
    Nummer 5&6 heb ik omgedraaid zodat het deel dat eerst in 1 kwam nu in het overgebleven deel 2 komt.
     
  4. Senn@

    Senn@

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    4
    Het motortje is een dynamite platinum .28 sg en het vliegwiel heeft nog geen problemen gegeven na een litertje brandstof.
    Tandje minder snelheid misschien maar toch wel veel meer off-road power.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina