Ik denk niet dat je wedstrijden mag rijden met foam.. trainen uiteraard wel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk niet dat je wedstrijden mag rijden met foam.. trainen uiteraard wel
LRP VTEC 30X Banden zijn goed genoeg om mee te beginnen/trainen.Heb nu een setje asfalt slicks er op van lrp
LRP VTEC 30X Banden zijn goed genoeg om mee te beginnen/trainen.
Maar het is misschien wel handig dat je een ander Spur en Pinion aanschaft.
De Tip van 72 spur en 34 Pinion zorgt ervoor dat je een FDR (Final Drive Ratio) Uiteindelijke overbrenging van de auto op ongeveer 4.0 komt.
.....
Andre
Zoals Ericjooo al aangaf zijn er iedere woensdagavond redelijk wat rijders aanwezig op de AMCA.
Ook al je vragen kun je dan stellen en worden hopelijk allemaal beantwoord!
Mocht je een RW spur van 72 en een pinion 34 willen hebben dan heb ik die wel voor je.
Ben in principe iedere woensdag vanaf 17.00 uur aanwezig.
Groeten,
Jan Kraanen
en had nog bij de modelbouw winkel gevraagd over de pinion ze zijden daar dat er een 48 pitch van HPI op moest wat jullie zijden ja alleen ze hadden helemaal niks op voorraad en konden ook niks vertellen over de tandwiel verhouding die er het best op kon .
Toch erg jammer dat je op de plaats waar je zou MOETEN zijn volgens de kenners (de modelbouwzaak dus) je én gekleurde info krijgt (HPI is misschien een merk wat zij leveren maar 48dp-pinions zijn er van vele merken) én ook de kennis (overbrenging) tekort schiet.
Waarschijnlijk hadden ze je van alles kunnen vertellen als je met een Traxxas-RTR of Tamiya-kitje was langsgegaan.....geen echte liefhebbers en kennis achter de toonbank, jammer!
@Electr0n
ik hou die verhouding even in mijn hoofd 72 spur en 34 Pinion
rij jij daar zelf ook mee dan toevallig ?
72/34 (4.0) rijden ze op de Amca met een SpeedPassion 13.5, met jouw motor zou ik wat lager beginnen.
Ik kan niet zo zien wat voor motor het is (LRP Eraser?) maar het lijkt me een van de goedkopere modelletjes. Begin op 5.0 en kijk daarna wat de snelheid en temperatuur doen, omhoog kan je nog altijd.
En als je toch bezig bent, vervang ook nog even die 3 "bullet connectors" tussen je motor en regelaar.
Zou ik dan gewoon de steker er tussen uit knippen en dan direct de bedrading op de motor soldeerden . (draad nu is wel heel lang)
Zo doet vrijwel iedereen het, het is alleen lastig als je van motor moet wisselen (soldeerbout nodig) verder heeft het alleen voordelen.
De Vector K4 ken ik niet, kwa specs lijkt hij erg op de X12 en die moet je zeker niet zo zwaar vertanden als een SpeedPassion. Ook wordt de X12 redelijk snel heet, erg heet
Beginnen bij 5.0, kijken hoe warm hij wordt na een minuut of 3 en 7 of 8 min. en dan langzaam zwaarder verplaatsen eventueel.
N.b. het kan prima dat een motor die je op 5.0 verplaatst harder gaat dan een motor op 4.0 en andersom. Verplaatsing zegt niets over de snelheid, dit is alleen afhankelijk van het type motor. (en circuit)
Komt wel bij dat de K4 een goedkopere serie motoren is, verwacht niet dat je de snelheid zal hebben van de andere rijders op de Amca.
Boeit niet, lekker je rondjes maken en dan kan je later altijd nog wat anders kopen.