funjet ultra kolibri t32

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door kevin heli, 1 apr 2012.

  1. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    Hoe mannen mijn motor eerst :)
     
  2. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Hallo Davy
    ik wil altijd eerst graag proefdraaien met de motoren
    dan kan ik zien of het turbine wiel nu al erg rood word

    (ik verander geen toerntal)
    als dat niet het geval is , dan kan ik heel wat doen , om de koellucht voldoende te houden
    laat maar via pb weten wat je wilt
    Kevin ,jij bent eerst hoor haha

    mvg,
    Martin.
     
  3. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    komt voor elkaar , je zegt het maar.

    Mvg,
    Martin.
     
  4. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    ok het tankje is besteld :) nu een vraag de overloop van de tank maken ze die vanonder aan de funjet ? en kan het wel tegen kero zo een epo vlieger .
    Ik vind het nog altijd raar dat deze geen uat tankje moet hebben trekken die dan geen lucht uit de tank .
    greetz kevin
     
  5. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Kevin,

    de overloop steekt gewoon door de romp naar onder. Bij mij wordt hij daar tijdens vervoer afgesloten met een festo koppeling. Het darmpje steekt ongeveer 1 tot 1,5 cm uit.
    En nee : een EPO vlieger kan niet tegen kero. Maar als je alles netjes verzorgt, komt normaal gezien je toestel nooit in contact met kero.
    Een UAT tankje is eigenlijk geen verplichting, maar voor vele mensen een extra zekerheid. Dus ja, ook deze Kolibri KAN een UAT tankje gebruiken, maar mensen nemen het risico er wel bij voor een schuimpje.

    Groetjes,

    Davy
     
  6. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Nou Ger, ik heb dus gister het tegendeel bewezen! Kwam in volle duikvlucht aanzetten, en trok em recht. Toen hij nog verder bleef duiken gaf ik als reactie een tik up en PAFF!!

    Resultaat valt gelukkig mee! Neus is afgebroken en motor eraf, en accu's en motor zeker 100m verder in het weiland (paff was op 1,5m hoogte :p).

    Dus het kan echt wel :D
     
  7. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    Hoi mijn oude is nooit stuk ge gaan in de lucht met zot te doen
    maar met de kolibri ga ik twee vleugel buizen zetten dat is toch beter .
    greetz kevin
     
  8. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    he dave
    wel merk en hoeveel heb je van lipo voor de ontvanger voor de turbine ga ik een 2 cel 800 halen denk ik .
     
  9. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    Hoi
    ik zoek nog
    2x : festo insteek met terugslag klep 4 mm
    2x : festo insteek recht 4mm
    2x : festo insteek recht 4mm naar 3 mm
    En 1m darm 3mm kero .
    En 1 blik turbine olie .
    wie heeft nog iets liggen .
     
  10. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    ok de funjet is thuis het is de white edition :).
    nu toch een vraag de roeren plakken jullie daar iets op voor deze sterker temaken met mijn oude heb ik dat niet gedaan maar deze ging ook niet zo hard .
    hoe kan ik het beste maken ? DAT DEZE NIET AFBREKEN .
     
  11. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Het beste is ze eraf snijden en 4 van die plastic scharnieren inlijmen per roer
     
  12. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    Ja ik was er aan het denken, maar ik pak geen scharnieren :) ik ga als je een foto laat trekken in het ziekenhuis dat ding werkt heel goed en veel gebruiken dat.
     
  13. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    Nog een vraagje
    ik ga een 2s 800 voor de turbine gebruiken, ik heb twee digitale savox servo's nu ga ik deze op 7v zetten maar hoeveel moet ik nemen van lipo een 2s maar hoeveel, verbruikt het veel zo 2 sevo's .
    greetz kevin
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.602
    Locatie:
    Groningen
    gewoon 2s lipo van 800 voor alles, lekker simpel en licht. Kwestie van bijladen na e vluchten en je weet het verbruik.
     
  15. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    Hoi maar ik moet er twee zetten 1 voor turbine en voor mijn ontvanger moet ik ook 1 hebben, met 1 lipo kan ik ze niet alle twee doen .
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.602
    Locatie:
    Groningen
    Waarom kan dat niet? Lukte hier ook prima :) Kwestie van solderen enzo. Zo heb ik ook gevlogen met een grotere jet, geen enkel probleem. Kwestie van weten wat je doet. Servo's verbruiken erg weinig en zo'n klein pompje doet ook niet veel. Accu kan dat goed aan, zeker zo'n moderne lipo. Je moet alleen weten wat je verbruikt per vlucht, en optijd laden.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.602
    Locatie:
    Groningen
    Onee, zelfs in 2 jets :) In de formost had ik het alleen in het begin, in de vortex altijd 1 accu gehad. Was een 2s 1800 25C pack in de vortex. 3.2kg met een 3.2kg turbine.
     
  18. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    of je raakte de grond??
     
  19. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    een 2 cell lipo geeft 7,4v dat is toch niet goed voor de servos of kan het geen kwaad ?.
     
  20. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    a mijn servos kunnen maar 6v hebben
     

Deel Deze Pagina