RC-projects baja clone

thanks

dit uitlaatje is inderdaad niet voor top prestaties, maar voorlopig genoeg.

ik werk vlakbij sambaracing in alkmaar, volgend jaar maar ff langsgaan
 
op een of andere manier krijg ik hem niet goed afgesteld.

ik heb zelf het idee dat hij te arm staat, H naald op 1 1/4 en L op 0,5 maar hij rookt vrij veel en gooit mn uitlaat vol met olie, als ik gas geef hoor je dat mooooooob geluid
uitijndelijk slaat hij af 3x trekken en hij is verzopen, dan denk ik weer te rijk.

kan het zijn dat er te veel olie in de bezine zit ik heb op 25:1 gemengt

bougie heeft meerdere kleuren 1 kant is bruin andere kant is zwart

wat is jullie idee hiervan
 
Of je carb zit verstopt, of je hebt valse lucht.

Draai je naalden eens helemaal uit en trek een paar keer aan de trekstarter.... Draai ze dan op H 1.5 en L 1.1/4, dan zou het moeten werken.

Mocht dit niet werken, dan carburateur er af, kijken of de pakkingen nat zijn, en dan is hoogstwaarschijnlijk de isolator (blok tussen carb en cilinder) krom.
Kijk of je ergens anders lekkage ziet als op de voet van de cilinder en tussen de carter-helften.
 
kan verkeerde 2 stroke olie er ook voor zorgen dat hij veel rookt? heb nu olie van MPM.

alles zit vol brandstof dus nu zijn alle pakkingen nat, na dat ik het los heb gehaald maar lijkt niet dat het lekt.

waarvoor is dat kleine gaatje in de carb, gaatje loopt door naar cilinder?
 
Dat is een pulsgaatje.
Die zorgt er voor dat het: Branstof-membraampje-dat-de-brandstof-naar-de-cilinder aanzuigt :)
Deze gaat van cilinder door de isolator naar de carb, en moet open zijn.

Als je pakkingen nat zijn, is voor 99% zeker dat je isolator krom is.
Deze kan je voorzichtig vlakken, of vervangen voor een nwe, met voorkeur een alu met 2x teflon pakking.

Ik ken de olie niet, maar heb je wel op de goede verhouding gemengt (1:25 / 1:20) ?

Edit: Een kromme isolator is geen rijden, lastig starten, en bij gas geven bwoooaap....
 
kan verkeerde 2 stroke olie er ook voor zorgen dat hij veel rookt? heb nu olie van MPM.

alles zit vol brandstof dus nu zijn alle pakkingen nat, na dat ik het los heb gehaald maar lijkt niet dat het lekt.

waarvoor is dat kleine gaatje in de carb, gaatje loopt door naar cilinder?

Het kleine gaatje in de carb (en als het goed is pakkingen en insulator) is een pulsegaatje, hierdoor krijgt de carb vanuit de cilinder de druk om ervoor te zorgen dat de carb de benzine uit de tank zuigt.

Over 2 takt olie is hier al heel veel geschreven, enige wat ik hierover te zeggen heb is dat je moet zorgen voor een goede olie die voor hoogtoerige motoren bedoeld is.
 
ik heb nieuwe pakkingen besteld en de isolator afgeflakt,

standaard uitlaat dempertje krijg ik niet dicht, dus komt er een compleet andere uitlaat op, deze ben ik nu aan het ontwerpen en word volledig RVS.

ook worden er weer een paar andere onderdelen zelf gemaakt, zo heb ik vandaag andere aandrijfassen gemaakt,
de assen die erop zaten zijn 6mm staal, de assen die ik nu gemaakt heb zijn 8mm RVS

006-41.jpg

007-38.jpg

008-41.jpg

009-33.jpg

0042.jpg

010-32.jpg



chiel
 
da's mooi, maar nu breken je cups af als je teveel uitveer hebt. Nu komen de assen nl. tegen de zijkanten van de cups. Tenzij je je uitveer minder kunt zetten. Dat kan door er limmiter straps op te zetten of busjes in je schokbrekers te doen. Maar zoals ik al zij heb je dan minder uitveer.
 
will, misschien is dat bij jou het geval maar ik heb nog 1mm ruimte tussen de as en de cup bij totale uitveer, ik zou zelfs nog voor 9mm assen kunnen gaan dan heb ik 0,5mm ruimte
 
het armpje wat op de stuur servo zat vond ik maar een zielig geval, (ging eerst buigen voordat de wielen bewogen)

dus daar zit nu ook een zelf gemaakte versie op (welke niet buigt) deze is ook iets langer voor verdere wiel uitslag

001-49.jpg

003-43.jpg
 
Je maakt er een tank van gehe.. Nee ziet er mooi uit altijd handig als je zulke dinge zelf kan maken.. Kan je doen wat je wilt.. Toppie!
 
Uitlaat van RVS gaat niet werken,,,,,,
Deze houd teveel warmte vast.
In de racerij wordt daarom ook geen 2-takt uitlaat van RVS gebouwd.
 
Let wel op, je wielen kunnen lager als je denkt! Met die kunststof zit er veel flex op zodat je best wat kracht moet zetten om je totale uitveer te kunnen meten. Zo ook met de stand van de achterwielen, als je de toe-in nog verandert verandert ook de ruimte die je hebt. Ik denk dat je bij jou auto het camber niet kunt veranderen, maar ook dat geeft minder ruimte bij je assen. Ook kan je wiel bij het zijdelings raken van de grond of een bultje zover naar binnen of buiten bewogen worden dat je toch je cup vernield. Ik zou het proberen, maar als je cup kapot gaat weet je waar het aan ligt.
will, misschien is dat bij jou het geval maar ik heb nog 1mm ruimte tussen de as en de cup bij totale uitveer, ik zou zelfs nog voor 9mm assen kunnen gaan dan heb ik 0,5mm ruimte
 
wil: wat jij zegt klinkt wel logisch, ik zal dat nog eens goed bekijken, maar ik kan de camber wel stellen bij deze auto.

RonW, en wat is daar precies van te merken dat rvs meer warmte vasthoud?
in de racerij zal het wel wat heter worden dan dat ik een paar rondjes aan het knallen ben.
ik dacht dat ze vanwege het gewicht ander matriaal gebruikte
 
Weet je zeker dat het aandrijfhoesbeschermers zijn? Ik weet dat er sommige duurdere offroad auto's iets dergelijks hebben om de modder/zand uit de de wielen te "scheppen"
 
Back
Top