Hallo, Ik heb gisteren mijn pakketje ontvangen uit China bij HK, Het gaat om een Turnigy 30A en brushless motor, Hij sputtert, zoals je zit in de link, ik dacht dat de kabels fout aangesloten waren op de motor, ik heb ze verplaatst maar het helpt niks, bij het aansluiten van de batterij, maakt de motor een toon die je normaal hoort, maar die is echt zeer stil, de motor is perfect, want ik heb een andere motor erop aangesloten en het blijft gezelfde, aub help mij ! ! ! in de youtube link zient u mijn probleem WDX8zfEZL9M[/media] 30a problem - YouTube
Probeer eens een andere regelaar, had ik ook met mijn vliegtuig, eenmaal een andere regelaar en hij werk vlekke-loos.
Ik denk dat hij nog niet geinitialiseerd is, maar hoe moet ik dat juist doen ? Een andere regelaar kopen lijkt mij geen optie, aangezien hij splinternieuw is. Ik heb mijn andere regelaars van Turnigy ook niet geinitialiseerd, en die gaan perfect !
regelaar initialiseren? Bij de regelaar zit in het zakje een handleiding. ;o) Maar zet het gas vol open, sluit de regelaar aan; motor piept 2x, gas dicht en regelaar piept het aantal cellen...accu los. Zo is de gasrange bepaald. Wat veelal het probleem is, is de timing. Zet deze op middle of hoog. je kan het ook met de programmeerkaart doen als je deze hebt. Kontroleer ook even je aansluitingen van de regelaar en motor, het kan ook nog een losse draad zijn als ik het filmpje zo zie en hoor.
hoi, als dit bij mijn motortjes gebeurt stel ik de ESC eerst opnieuw in, als dat niet helpt is meestal de ESC naar zijn grootje. Ik heb ander merk ESC (HK). Bij die van mij moet ik zender uithouden, ontvanger aan zetten. Daarna volgas op de zender geven en dan pas de zender aanzetten. als de ontvanger anders gaat piepen gas helemaal terug nemen. Misschien lukt het zo bij jou ook. ander ff googlen op type ESC en "programmeren" Meestal kan je dat op een of andere manier op de zender doen succes marc P.S. vond deze link op site HK, gaat over programmeren met je zender http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2164 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/599582348X651655X53.doc
Heb hetzelfde ook eens gehad bij een typhoon motor, 1 van de 3 draden was afgebroken net binnenin de motor. Controleer dat ook eens.
Slechte soldering van de motorstekkers kan ook een oorzaak zijn. Motor even op een andere esc proberen
Stop maar, er is gewoon 1 fase kapot. Dit ga je met timing en draden omwisselen niet redden. Overigens: NOOOIT meer zo je motoren testen, tenzij je graag vingers kwijt wil. Ook al is het maar een klein motortje, maar 30A, etc, verkijk je niet op het venijn wat er in zit.
mee eens, de torsie kan behoorlijk zijn op die dingen. vliegt zo uit je handen.. had zelf een brushless auto onderaan het chassis vast en gaf gas. door de torsie kantelde het chassis en "kuste" de banden mijn arm. was auw.. weekje verder, 2 strepen verbrande huid. gaat nooit meer weg, maar wel een herinnering aan de enorme vermogens van brushless.. maar goed zoals hierboven vermeld meerdere mogelijkheden die je na kan lopen.. staat je zender goed ingesteld? staat kan 3 bijv niet op -55? regelaar geïnitialiseerd? fases? kabelbreuk?
Zou niks uit moeten maken Edwin, behalve dat de draairichting kan veranderen. alle drie de motordraden zijn equivalent (maar niet identiek). Ze voeren hetzelfde power-signaal, met een fase ('tijd') verschil van 120graden. Meer plaatjes DIY outrunners -> SPEEDY-BL self made brushless controller Regelaar vol-gas, geen pwm chopping Motor niet vol-gas, met pwm-chopping