Beste mensen. Op verzoek van een aantal mensen in mijn afgeschreven Saito topic, heb ik hier even een draadje geopend om wat foto's en uitleg te geven van een geweldig clubproject, waaraan ik zelf wegens finaciële redenen niet aan mee kan doen. ( Ben nog maar 14) We hebben wel vaker clubprojecten, maar tot nu toe is dit volgens mij de grootste. 14 Top Flite P-47's zijn er aangeschaft waarvan er nu al 11 vliegen. Het is een heel spektakel, vooral op de Electro Fly-Inn om deze kisten in formatie te zien vliegen. Grotendeel van deze groep is electro, maar de brandstofversies met bijbehorend 4- takt geluid zitten er ook bij. Hier wat foto 's: Zo begon het allemaal: Toen werd het dit: Wat hebben we toch een prachtige club, met zoveel mooie evenementen en projecten....
waanzinnig mooi zo allemaal op een rijtje is de zilveren razorback een uit de bouwdoos, of een geconverteerde ARF? Op de foto zie ik allemaal ARF dozen staan vandaar de vraag En bij wie van jullie kan ik een cursus weatheren krijgen?!
Wow, echt knap project !!! Ik kan me voorstellen dat jullie bekijks hebben op een fly-in. Ik zou ze best ook wel eens allemaal in formatie willen zien vliegen.
@ eclipse86, nou, wel een hele tijd. Ik denk dat het idee ergens in 2010 is ontstaan. @ Femmo, Zelf heb ik de Razorback nog nooit in het echt gezien, hij stond tussen de foto's op de site. Heb hem er maar tussen gezet. Zou een bouwkit kunnen zijn, maar ook een ARF. Ik zal het eens vragen. Er is 1 man bij ons op de club, die heel goed is in 'vingerverven', zoals wij dat zeggen. Hij heeft veel van deze kistjes en ook andere een authentieke look gegeven. @ PapaHotel, Meestal vliegen ze niet allemaal tegelijk. In de weekenden zijn er wel vaak een stuk of 3- 4 aanwezig, maar er zijn speciale dagen waarbij ze allemaal bij elkaar staan. Ja, en uit elkaar houden is soms ook lastig, maar iedere P-47 is weer net even anders. Zodat je goed kunt zien welke bij wie hoort. @ Femmo again, die ga ik ook op de club gebruiken. We hebben altijd onwijs veer droge humor daarzo. Ik zei een keer dat een brandstofpompje klonk als mijn oma die viool speelt en toen lagen er toch wel een paar op de grond en een tijdje niet meer instaat om te vliegen Meer interesse: www.gmvc.nl
Zie dit bescheiden sub-subforum van Vliegende schaalmodellen - MBF Tutorials - MBF -> Weatheren en panellines Als je zoekt op discussies met weatheren OR weathering in de titel zal er ook wel e.e.a. uit de diorama- en tanks/rupsvoertuigen-subfora rollen.
Hallo Ruud, De motorisering setups van de meeste electro powerded versies komen bij Marijn van RCtechnics vandaan. Ik weet niet of je ze ooit gezien hebt, maar dat zijn de oranje motortjes op veel van de Swiftjes, maar dan met meer power natuurlijk. De specifieke setup weet ik niet, dan zal je even contact moeten opnemen met RCtechnics RCtechnics sales@rctechnics.eu
Wooooooow,..... wat mooi zeg !!!! Ik overweeg om deze ARF kit aan te schaffen (met elektro i.p.v. brandstof) Zit er bij deze kits ook een motorsteun voor elektromotoren ? Volgens de site zijn ze alleen leverbaar voor brandstof.
zijn dit de ARF's van Top flite, want ik zie dat ze vrijwel allemaal de bubblecockpit hebben.. Het liefste zou ik de razorback hebben in ARF, maar dat is onmogelijk helaas, nog geen fabrikant gezien. Hebben jullie ook de retracts veranderd of zijn ze origineel Top Flite?
Ondertussen is er wen razorback arf van hangar 9. Tijdje geleden gekocht en binnenkort de eerste vlucht. Perfecte arf doos. Alles ziet er goed uit. Een groot voordeel van de hangar 9 is dat ze ook een motorsteun voor elektro meeleveren. Binnenkort meevliegen in het team van de gmvc.