Ik ben helemaal aangestoken met het modelbouwvirus!! Wel heb ik enige vliegervaring met "speelgoed" rc helicopters en vliegtuigjes. Ook heb ik gevlogen met trainers, dus weet wel hoe het zo'n beetje werkt. Maar nog geen bouwervaring. Ik wil dus in dit topic bij gaan houden wat ik zoal besteld heb, gaat bouwen en hiervan foto's etc.. gaan posten. Wel heb ik alvast een vraag: Ik heb deze motors HobbyKing R/C Hobby Store : NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 250w besteld, maar daar moet nog een ESC bij. De motor doet Max 18A, dus zou een 20A ESC voldoende zijn. Of is het toch verstandig om een 30A ESC te nemen? Graag hoor ik jullie reacties. Is beantwoord. Even een kleine update, dus hieronder een aantal dingen die ik al besteld heb: Het frame: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=22800 Power Board: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=23140 Brushless motor: (1 besteld de rest komt nog) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17345 X4 Motor Mount: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16719 Reserve asjes: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21302 Lipo Alarm: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18987 KK2.0 Flight Control Board: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=24723 Lipo Monitor voor in het veld: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6589 Mn wishlist heeft nog vele items staan En er moet nog heel wat komen. Maar het begin is er!!
Welkom! Bij de specs staat dat een 20A ESC voldoet. Aangezien 18A MAX is(ik neem aan dat dit de stall current is) en een 20A spec ook vaak voor een korte duur een flinke stroom aan kan, lijkt dit mij inderdaad geschikt. Je zou natuurlijk ook voor een zwaardere ESC kunnen gaan. Mocht je ooit willen uitbreiden of het vermogen is toch niet genoeg, dan kan je in ieder geval de ESC nog gebruiken.
Dit was voor mij ook de achterliggende gedachte.. beetje overcapaciteit. En idd, Stall Current is max 18A. Aangezien er niet veel prijs en gewichtsverschil inzit, ga ik toch maar voor de iets zwaardere. Thnks voor je reactie
Ik ben ondertussen aan het kijken voor een lipo die geschikt kan zijn voor mijn quadcopter... alleen ik kom er niet helemaal uit. Ik kan dus wel wat hulp en tips gebruiken: :help: Deze motoren heb ik besteld: Specs: Model: NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv Kv: 1200rpm/v Max current: 18A Max Power:200W @ 12v (3S) / 250W @ 15v (4S) Shaft: 3mm Weight: 57.6g ESC: 20A Cell count: 3s~4s Lipoly Bolt holes: 16mm & 19mm Bolt thread: M3Connection: 3.5mm Bullet-connector Prop Tests: 7x6E - 11.1v - 90W - 8A 7x6E - 14.8v - 192W - 13A 8x4E - 11.1v - 100W - 9A 8x4E - 14.8v - 222W - 15A 8x6E - 11.1v - 145w - 13A Met 30A Brushless controller, 8x4,5 props en 9x4,7 props om te testen. Verder wil ik graag deze lader/balancer kopen: Features; AC 100~240v or 12V DC input Microprocessor controlled Delta-peak sensitivity Individual cell balancing Li-ion, LiPo and LiFe capable Ni-Cd and NiMH capable Large range of charge currents Store function, allows safe storage current Time limit function Input voltage monitoring. (Protects car batteries at the field) Data storage (Store up to 5 packs in memory) Battery break in and cycling. Spec. Input Voltage: 11~18v Circuit power: Max Charge: 50W / Max Discharge: 5W Charge Current Range: .1~5.0A Discharge current range: .1~1.0A Ni-MH/NiCd cells: 1~15 Li-ion/Poly cells: 1~6 Pb battery voltage: 2~20v Weight: 580g Dimensions: 133x87x33mm Ik zat zelf te denken aan een 3S Lipo... maar hoeveel/zwaar moet ik nou kiezen? Heeft iemand tips voor mij? Met dank aan Ron en Dutch weet ik ook nu wat voor Lipo ik het beste kan gebruiken Thanks!!!!
ligt een beetje aan het gewicht van je quad.. een handige site om waardes uit te zoeken en welke lipo het beste is (langste vliegtijd enzo) is ECalc . gewoon alle waardes invoeren en dan met verschillende lipo waardes gaan spelen. ik zou met 3S in ieder geval voor 30C of hoger gaan. die lader is de IMAX denk ik?
Dan moet ik idd even met deze calculator gaan spelen. Maar nu niet meer... lol. De lader is die Imax inderdaad. Ik laat je het resultaat nog even weten.
Zo vandaag zijn er weer wat spullen binnengekomen. Helaas moest ik wel inklaringskosten betalen, wat ik vooraf niet wist. Normaal brengen ze je toch op de hoogte hiervan? Het Frame: Zoals je ziet zit het power Disti board ertussen. Hoop dat dit geen problemen oplevert. Wel moet ik de armen er weer af hebben als ik de ESC's aan moet sluiten: M'n KK2 Multiboard met lcd Tot slot 1 motor gemonteerd als test. Zonder de Accessory plaat, want die past gewoon niet. Nu maar wachten op de rest uit HongFong.....
Vaag probleempje met vliegen kk2 board! Ondertussen is ook mijn quad nu helemaal af!! Heb al aardig wat lipo's leeggevlogen en ook al 1 redelijke crash gemaakt. Nu waren er 3 "landingspoten" gebroken en die zijn weer lekker gefixed. Toch zit ik nog met 2 vragen/problemen. 1. Na enige tijd (5/6 minuten) gaat mijn quad opeens of naar schuin links trekken, of hij trekt hem schuin naar voren. Ik moet dan behoorlijk corrigeren om hem recht te houden. Wat kan dit zijn? Zelf geprobeerd: -Zender accu vervangen -Opnieuw esc callibreren -Nieuwe Props -Kabels gecontroleerd op breuken en draden uit motor verstevigd -KK2 settings gecontroleerd 2. Hoe kan het dat met Autolevel mijn quad superstabiel blijft hooveren en als ik hem uit zet hij erg nerveus is op de sticks? Of is dit normaal? Volgens de meeste mensen werkt die autolevel voor geen meter. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
stick scaling lager zetten.. met autolevel gebruikt de KK2 nagenoeg geen info van de stick scaling.. zonder des te meer..