Rock crawler en scaler topic

hallo scalers crawlers
ik wil een esc integy type 2 rock crawler met drag brake en cooling fan
limit 55t x 2 motors
aanschaffen om te gebruiken voor een 6x6 tamiya truck kipper
wat is jullie ervaring ermee??!!
en kan dat op de lrp truckpuller 7,2 volt aangesloten worden??
alvast bedankt
 
ik heb zelf inderdaad ook al naar een CC-01 zitten kijken daarvan valt de nieuwprijs ook wel mee.
3 speed hoeft van mij niet...
Zal voornamelijk door een bosachtige omgeving rijden zijn en ook met wat water.
Ben wel echt op zoek naar realistische looks voor de auto, dus een crawler zoals de AX10 valt voor mij af.

Mijn totale budget voor een complete auto zonder zender/ontvanger en accu's maar met motor/esc/stuurservo ligt op het liefst onder de €200 maar eventueel wel richting de €300 als echte maximum

[edit] nog even over die meetings, waar worden deze gehouden en waar kan ik er meer informatie over vinden? :)
 
Laatst bewerkt:
hallo scalers crawlers
ik wil een esc integy type 2 rock crawler met drag brake en cooling fan
limit 55t x 2 motors
aanschaffen om te gebruiken voor een 6x6 tamiya truck kipper
wat is jullie ervaring ermee??!!
en kan dat op de lrp truckpuller 7,2 volt aangesloten worden??
alvast bedankt



ik heb op de 3 speed ook een regelaar zitten die voor 2 motoren is met dragbrake


en daar heb ik ook een truck puller op liggen

rijd lekker
 
hallo
bedankt voor de info
ik had ook al mailtjes gehad met hele goede berichten er over
ik heb er gelijk 1 besteld
mvg markioo
 
wat is te adviseren voor accu als ik ook door water/sneeuw etc. zal gaan rijden?
lipo of nimh?
De discussies die ik hierover tegenkom zijn erg tegenstrijdig...
 
lipo want die zijn gewoon beter:) je moet wel even zorgen dat je hem een beetje slim positioneerd anders schep je hem gewoon vol sneeuw... En geen enkele batterij werkt lekker als hij koud is, dus misschien even inpakken met wat zilverfolie en een stukkie fleece ofzo moet helemaal goed gaan...
 
oke, mbt sneeuw snap ik dat wel, goed positioneren, maar hoe te handelen met water?
Als ik echt door water ga rijden heeft een stukkie fleece ook niet zoveel nut lijkt me... en in de sneeuw na een kwartiertje ook niet meer...

Ik had in ieder geval begrepen dat nimh beter zouden presteren bij temps onder 15 graden dan lipo?
En ook dat lipo's niet waterdicht zouden zijn/een stuk minder goed tegen water kunnen dan nimh?
 
fleece is waterdicht in principe... Nouja of iig "seriously water resistant" het is het nummer 1 product dat word gemaakt van recyclebare frisdrank flessen:P

tja, de waterdicht ding kan ik niet beantwoorden maar dat is met een plasticdip analoog product makkelijk genoeg op te lossen;) (gewoon die hele batterij coaten:P)
 
oke, mbt sneeuw snap ik dat wel, goed positioneren, maar hoe te handelen met water?
Als ik echt door water ga rijden heeft een stukkie fleece ook niet zoveel nut lijkt me... en in de sneeuw na een kwartiertje ook niet meer...

Ik had in ieder geval begrepen dat nimh beter zouden presteren bij temps onder 15 graden dan lipo?
En ook dat lipo's niet waterdicht zouden zijn/een stuk minder goed tegen water kunnen dan nimh?

ik rijd met mijn lipootjes gewoon door water ( onder water )

ik heb van die lipootjes waar de draadjes aan vast zitten ( softcase )
en ik doop de uiteinden van mijn lipo's gewoon in de plastidip.

en dan heb je waterdichte lipo's
 
Carbon wielen liggen bij de douane..
Vandaag de banden 10gram lichter gemaakt per stuk. En ook een heel stuk soepeler.
Een hele klus, half uur per band..

Bij deze de foto's.. LOL
een voor en na foto en een hele mooie foto van mijn handen na de behandeling van 1 band...

IMAG0112.jpg


IMAG0113.jpg


IMAG0114.jpg
 
douwe scheeld dat zoveel dan die 10 gram per wiel snap dat je velgen icm de carbon zo licht mogelijk wil hebben maar gaat dat zo ver???????????????
 
de reden dat mensen hun banden schuren is niet zo zeer het gewichts verlies maar meer dat de banden soepeler worden en beter conformen naar de rots (iig zolees ik het van de gurus op RCC)
 
de reden dat mensen hun banden schuren is niet zo zeer het gewichts verlies maar meer dat de banden soepeler worden en beter conformen naar de rots (iig zolees ik het van de gurus op RCC)

Jeps, jij hebt gelijk..
Doordat de wagens lichter worden, hebben we ook soepeler rubber nodig.

40 Gram is ook weer heel wat hoor.. zeker strax icm de carbon wielen.. het was 169 gram per wiel, nu 158 gram en hoop strax er nog wat af te krijge, ook door de achterwielen omgekeerd te monteren waardoor ik een kleinere hub kan gebruiken (wat ook weer scheelt)
 
Nieuwe wielen zijn binnen!!!
Nu alweer meer dan 10g per wiel minder.. vervang nu nog alle schroeven voor alu schroeven..
De hubs die ik er nu op heb zijn iets zwaarder dan de alu wielen.. dus eigenlijk zijn de wielen zelf nog lichter..

voor
IMAG0116.jpg


na
IMAG0117.jpg
 
Eej, psst! Patrick! Je signature is fout. Shoot out is 23 September :) Ik zeg het maar, anders sta je daar op maandag in je eentje zonder barbeque :)
 
ik vind het scalen heel mooi om te zien en dat trial rijden/crawlen,
maar waarom met grammen de wielen lichter maken terwijl de ander juist water of lood om zn velgen plakt om de wielen maar op de grond te houden zodat de truck/auto niet omvalt,
 
Back
Top