SAB GOBLIN .. bouwdraadje , verslagje , foto's ..

Toch blij dat ik nog wat gewacht heb met men Goblin. Ben echt niet handig genoeg om een heli met nog kleine kinderziektes te gaan vliegen, desondanks blijft dit toch echt wel een geweldige machine!

Thx om alles zo te delen, is heel interessant om te lezen!!
 
OK ,
de heckrotor riemspannig blijft op peil nu ..
De motortemp. bij 12° Timing is 72 ° ..
Lipos GENS ACE en WHITE LINE exxpert doen het prima ..

Geen verdere opmerkingen te melden ..

Grtz
Ron
 
Update

De GOBLIN heeft nu een 40 tal vluchten achter de rug en is nu PRIMA in orde .
De heckrotorriemspanning blijft nu optimaal en voor de rest kan ik weining opmerkingen maken .

Enkele sfeerbeelden op het vliegterrein in Dilsen , Driepaalhoeve .

_MG_1215klein.jpg


_MG_1186klein.jpg


_MG_1161klein.jpg


_MG_1154klein.jpg


_MG_1150klein.jpg


_MG_1130klein.jpg


_MG_1126klein.jpg


_MG_1152kopie1klein.jpg


Met dank aan mijn neef Ivo voor de fotoshoot .. ;-)

Grtz
Ron
 
Hei ,

Oei , en ik ben bijna iedere dag daar geweest afgelopen weken .
We zijn altijd daar rond 18.00 uur .

Grtz
Ron
 
Lynx heli innovatoin heeft een mooie Goblin upgrade!
Zelf heb ik hier de Vbar opgezet met aan de onderkant een futaba S-bus ontvanger.


5147b14e-00b7-d6b7.jpg

5147b14e-00c8-eb5a.jpg

5147b14e-00d3-bedd.jpg
 
Ja dat is een hele mooie UPDATE ,

Het enige wat ze echt moeten veranderen , is de BATTERY TRAY ..
Dit moet en kan eenvoudiger , sneller , vaster .. ;-)
Nu ik heb met de SAB mannen gesproken en ze zijn er aan bezig ..

Dus , wie weet wat er gaat komen .. ??

Grtz
Ron
 
Ja dat is een hele mooie UPDATE ,

Het enige wat ze echt moeten veranderen , is de BATTERY TRAY ..
Dit moet en kan eenvoudiger , sneller , vaster .. ;-)
Nu ik heb met de SAB mannen gesproken en ze zijn er aan bezig ..

Dus , wie weet wat er gaat komen .. ??

Grtz
Ron

Ron, het is toch upgrade :)
Update = software
Upgrade = hardware

Anyway... Ben heel benieuwd naar een andere manier om de lipo vast te kunnen zetten. Overigens lukt het prima met 3 klittenband straps :)
 
Ron, het is toch upgrade :)
Update = software
Upgrade = hardware

Anyway... Ben heel benieuwd naar een andere manier om de lipo vast te kunnen zetten. Overigens lukt het prima met 3 klittenband straps :)

Upgrade is alleen als het standaard onderdeel van bijv plastic is, en de upgrade van alu.. als beide werken= upgrade. updates zijn onderdelen die niet werkte vervangen voor dingen die wel werkte...;)
 
Dit plaatje is iets steviger :)
Zo belast je hem natuurlijk nooit maar qua bling bling is het goed :) (waarom koopje anders een goblin )
bling is alleen maar nutteloos gewicht, zo ook die zogenaamde upgrade. Tenzij het originele plaatje problemen geeft dan heeft het geen zin die te vervangen door een zwaardere alu variant die meer ruimte in neemt vanwege zijn dikte.
Maar goed, je sponsor zegt genoeg waarom je dit hier loopt te verkondigen.
 
Hei de mannen ,

BLING BLING is mooi , maar ik heb ook graag dat het een functie heeft , en de alu plaat waar de V STABI unit en de ontvanger eventueel worden opgezet heeft volgens mij ook geen meerwaarde , de originele carbonnen plaat is nu ook al voldoende ..

Maar met mijn GOBLIN is het even gedaan nu , gisteren heeft de regelaar de motor uitgeschakeld tijdens de vlucht na 2.30 minuut , veilig kunnen landen .. dus dat is goed .
Hij heeft op de 40 vluchten die ik nu reeds achter de rug heb , een 6 keer 3 bieps laten horen na de vlucht wat wijst op een te hoge temperatuur van de regelaar .
Nu heb ik de regelaar aan de prog card gehangen en de fout gereset , want ook na afkoeling gaf hij deze fout nog aan na een nieuwe opstart , je kan deze fout resetten door de PROG CARD er aan te hangen , na dit gedaan te hebben kan je gewoon verder vliegen , maar is niet aan te raden , want door slechte koeling kan de regelaar er wel eens na een tijd de brui aan geven volgens de PDF handleiding van YGE website.... en ik heb hem dan maar ineens uitgebouwd en me zo een alu koelplaat besteld voor de YGE 160 .
Ik hoop dat ik daar geen temp waarschuwingen meer van ga krijgen dan .
Ik houd jullie op de hoogte ...

Grtz
Ron
 
Als je n 120 heet krijgt zonder extreem hard 3d te vliegen denk ik eerder aan een verkeerde instelling ipv een warmte/koel probleem:confused:
 
Hei Anko ,

Het is een 160 ... ;-)
Maar hij wordt inderdaad TE WARM zonder dit koelelement ,
We hebben indertijd wat gespeeld met de settings , ik heb ook vragen gesteld op 3D Masters aan de kenners , vragen gesteld aan SCORPION op de 3D masters en de settings die ik heb zijn OK volgens velen , PAS OP , ik moet wel zeggen dat hij bij buitentemperaturen van 28 ° tot 30 ° af en toe dit probleem aangaf , 3 bieps na de vlucht .. op 45 vluchten heeft hij dit 5 keer gedaan . Maar ik heb gelezen bij YGE dat dit niet goed is , en dat je dan betere koeling moet voorzien .
Bij temperaturen van 18 to 22 ° zoals vandaag was geen enkel probleem zonder koelelement ..
Maar vandaag gaan vliegen en de temperaturen zijn beduidend naar omlaag gegaan , de alu koelplaat is 25 ° en de hoogste temp gemeten binnen in de regelaar was 36 ° .
Dus we zitten goed met deze temperaturen ..
En ik denk niet dat als het geen probleem was voor velen , dat ze de koelplaat nooit op de markt gebracht hadden ... en dat ze de nieuwe regelaars nu uitleveren met deze koelplaat al op is ook geen toeval denk ik , of zou het toch aan de settings liggen ??? ;-)

Grtz
Ron
 
Laatst bewerkt:
Back
Top