Algemeen Parkzone Warbird Topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Roel H, 16 okt 2011.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Neem van mij aan: vliegtuig kan de snelheid aan.
    Maak je maar meer zorgen over waarom jouw toestel de controle verloor.
    Kwam dat door een stuurfout van jou of door een signaal verlies van zender naar ontvanger??
    Vr Gr E
     
  2. Dalmeden

    Dalmeden

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Hengelo Ov.
    Was je snelheid hoog genoeg in die bocht? Zo niet heb dan heb je dit waarschijnlijk mee gemaakt.
    Ik heb het ook meegemaakt met mij FW-190, te lage snelheid, te veel hoogteroer, te weinig hoogte om te herstellen.

    Gr.

    Hans
     
  3. david stelma

    david stelma

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    291
    Locatie:
    geldermalsen
    het signaal was weg.
    het signaal ging stotteren, toen probeerde ik snel een bocht te maken om terug te gaan, maar dat was net te laat. en toen midden in de bocht was het signaal helemaal weg...

    het was met een orange ontvanger, maar daar lag het denk niet aan.
    toen ik de rangecheck deed stond de zender (DX6I) op 6,1 volt. na de crash (4 min later) stond de zender op 5,9 volt (waarschijnlijk lamme batt). waar schijnlijk is er door die daling het bereik sterk vermindert. ik heb de zender nog niet zolang, en met ervaring van andere zenders dacht ik dat de zender zou gaan piepen als de batt vervangen moeten worden (bij 5,5 volt dacht ik).
    maar schijnbaar moet je de batt ruim daarvoor vervangen.
    ik heb nu ook altijd een extra pakje batt mee.

    maar als het vliegtuig de snelheid aan kan dan zou ik graag willen weten welke setup ik moet kopen. eerste keus is bij rc-addict.nl

    mvg david.
     
  4. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hallo,

    Wat betreft de zender heb ik ook wel onder de 5 volt gevlogen met de DX6i in combinatie met Orange. Wat ik wel een keer gehad heb is dat de batterijen geen goed contact maakten. Met duracell heb ik daar geen last van, maar ik heb het idee dat er merken zijn die net iets afwijken qua afmeting. Eens in de zoveel tijd moeten de lipjes waar de batterijen tegenaan zitten iets uitgebogen worden.

    Of de Corsair het extra vermogen aankan is afhankelijk van hoe je de uitslag en de expo insteld. In mijn geval reageerde het toestel zo agresief dat in een scherpe bocht de vleugeltippen elkaar bijna zouden raken (licht overtdreven). Wellicht heeft er al een scheurtje in de vleugel gezeten van een eerdere harde landing. Ik raad je wel aan dit bij jouw toestel te repareren om crashes te voorkomen.Tevens dien je er rekening mee te houden met het feit of je lipo's geschikt zijn.

    NTM Series 35-36A 1400Kv / 550W Borstelloze Motor - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

    Hobbywing Flyfun 60A Regelaar/ESC met BEC - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

    Turnigy 60A ESC/Regelaar met UBEC - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

    Al deze producten zijn niet op voorraad. Zelf bestel ik het vaak bij Hobbyking in Honkong, klinkt een beetje eng maar valt hard mee.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__2166__TURNIGY_Plush_60amp_Speed_Controller.html
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18226__Turnigy_D3536_5_1450KV_Brushless_Outrunner_Motor.html
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18230__Turnigy_D3542_4_1450KV_Brushless_Outrunner_Motor.html

    de lipo's bestel ik vaak in Duitsland bij HK
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14560

    Gr Jerry
     
  5. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    De orange ontvangers voor spektrum zijn prima dingen voor weinig. Heb ze bijna overal inzitten (hout & foam) met en zonder satelliet. Maar ik heb gemerkt dat er wel eens een rotte appel tussen kan zitten. Altijd eerst een range test op de grond doen en dan volgens de spektrum beschrijving en dan pas gaan vliegen (heb het de harde manier moeten leren).

    Ik zelf vlieg ook met PZ F4U Corsair in combinatie met HK oranje en satelliet en heel vaak onder de 6 Volt op mijn DX6I en zonder problemen.

    Ik zal jou huidige ontvanger eerder niet vertrouwen. Ik had laatst zelf dat een nieuwe orange ontvanger zo uit het zakje de antenne gewoon los was gekomen van de printplaat. Het is dat ik altijd even dingen goed bekijk voor dat ik ze gebruik, maar anders was ik er wel met range test achter gekomen.

    Oh en tip voor je DX6I: powersetting
     
  6. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Vanavond met mijn maatje 2 lipo's gevlogen, hij voor het eerst aan de kabel (2x DX6i) met de PZ Corsair die hij laatst van mij had overgenomen. Ging allemaal goed en was voor mij ook wel effe wennen om af en toe over te nemen. Zelf nog met mijn net gerepareerde en geupgrade Mustang gevlogen en die knalde er ook weer lekker over.

    Gr Jerry
     
  7. sneaker

    sneaker

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    33
    @jerry, als ze hem zo geraakt hadden was ie wel uit de lucht gekomen denk ik :)

    gister trouwens ff 2 lipo's leeg gevlogen met de turnigy 3542 1250kv.
    wel gemerkt dat je niet te gek moet draaien, expo zeker instellen zodat ie wat trager reageerd. maar alles heel gebleven :)
    genoeg power om eindeloos vertikaal te vliegen nu, en het hoeft niet zo hard met een corsair. vleugels zijn een stuk zwakker dan van een mustang door de vorm. vanavond ff een filmpie in elkaar draaien ervan
     
  8. sneaker

    sneaker

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    33
    zo maar is ff spelen met de mix en kijken of flaperons wat toevoegd, gewoon voor de lol.
     
  9. Verspaget Modelbouw Eindhoven

    Verspaget Modelbouw Eindhoven

    Lid geworden:
    24 jul 2007
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Strijpsestraat 38 5616GR Eindhoven
  10. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hallo heren,

    Naast mijn PZ Mustang en PZ Corsair ben ik nu ook de trotse eigenaar van een PZ Spitfire. Super gaaf toestel om te zien. Gisteren voor het eerst een paar lipo's leeggevlogen bij windkracht 4. Ongelofelijk mooi vliegbeeld! Standaard voldoende vermogen om netjes rond te vliegen. Het toestel "waggeld" een beetje, maar in indergeval aanzienlijk minder dan de Corsair. Ik heb de vleugel gedemonteerd en ben nu al tot de colclusie gekomen dat het waarschijnlijk niet slim is dit toestel van een snellere setup te voorzien, daar de vleugels er dan waarschijnlijk af breken. Als ik de dikte van de vleugel vergelijk met die van de Mustang dan is die van de Spit bijna de helft dunner ter plaatse van de romp, en deze heeft ook nog eens een groter oppervlakte en grotere spanwijdte. Bij de Corsair was het plaatsen van de snelle setup laatst ook al geen succes en deze kwam dus naar beneden met de vleugels bungelend aan de servobedrading.

    Qua details en afwerking is de Spitfire wel errrrug mooi!! vergelijkbaar met de P-47, die ik binnenkort van een maatje ga invliegen. Hiervan ben ik ook zeer beniewd hoe deze vliegt. De spitfire is door de vorige eigenaar "geweatherd" op een wel hele mooie wijze, bedankt Edwin! Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

    Al met al kan ik wel de conclusie trekken dat wanneer je echt strak en hard wilt vliegen de Mustang daar in mijn ogen het meest geschikt voor is.

    Gr Jerry
     
  11. B.Dave

    B.Dave

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    1.196
    Locatie:
    Hoboken, Antwerpen, Belgie
    Wel de trojan t-28 kan je ook erg hard mee gaan hoor :)

    Ik heb er op dit moment de setup insteken van de extra 300 en vlieg de t-28 op 4 cell 3300mah lipo's.
    Gaat super lekker op die manier.

    Grts Dave
     
  12. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    @AndaInc,

    De Trojan heb ik nog nooit in levende lijve gezien, dus daar kan ik niets over roepen. Het bovenstaande zijn natuurlijk alleen mijn eigen ervaringen. Vanavond met de Spit gevlogen zonder wind en hij vliegt echt geweldig. denk dat deze standaard ca 75 a 80 km/h vliegt op top, maar op 70% gas en dan op 1 meter boven de grond is echt geweldig om te zien. Was weer op en top genieten!

    Gr Jerry
     
  13. Edwin

    Edwin

    Lid geworden:
    2 dec 2009
    Berichten:
    127
    Veel plezier met deze Spit Jerry!!!

    Grt
    Edwin
     
  14. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hallo mensen,

    Vanavond PZ P-47 van een maatje gemaidend en getrimt (was nagenoeg niet nodig) Toestel vliegt werkelijk super en zeer gemoedelijk. Qua reactie met rollen en loopings een beetje vergelijkbaar met de Corsair en de Spitfire van PZ. Hoe het toestel het doet met een beetje wind is nog afwachten want vanavond was het windstil. Naast dat het toestel lekker vliegt ziet hij er ook nog eens geweldig mooi en gedetailleerd uit.

    Na het invliegen heeft m'n maatje hem nog gevlogen aan de kabel. Nog een keer of twee aan de kabel en dan mag hij het allemaal zelf doen!

    Hier nog enkele plaatjes van de Spit!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gr Jerry
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    En zo eindig je dan als PZ Corsair respectloos tussen het andere plastic huisvuil :((

    Gr Jerry

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. FCdopertje

    FCdopertje

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Apeldoorn
    Zonde Jerry!
    Jij gooit ook snel spul weg;-)
     
  17. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    sorry Rob.............
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Heb gisteravond toen het nog licht was mijn HobbyCity Funfighter A-1 gemaidend.
    Had het toestel al een tijdje maar was er nog niet van gekomen om het vliegklaar te maken.
    Gisteren dus wel en gelijk maar uitgetest.
    De Funfighter A-1 is een niet zo'n bekende in deze serie omdat het toestel NIET verkrijgbaar is in het HobbyCity DE warehouse.
    Ik heb het daarom destijds ook over moeten laten komen vanuit HobbyCity China.

    Een Maiden vlucht met een Funfighter kan helaas alle kanten op heb ik inmiddels ervaren.
    De ene Funfighter vliegt als een droom en de andere vliegt ellendig.
    Omdat ik inmiddels al 7 verschillende modellen heb kunnen uittesten was het gisteravond iets kriebelen in de onderbuik omdat ik niet wist wat deze A-1 zou gaan doen met de allereerste start en vlucht.
    Erop OF eronder zullen we maar zeggen.
    Maar gelukkig viel het me met deze A-1 alleszins mee.
    Toestel vloog zo uit de hand weg en had geen rare trekjes tijdens het handstarten.
    Wat me ook opviel was dat het toestel zelfs bij lagere snelheid zeer stabiel bleef.
    Dat is met de P-40 en AR-6 wel andere koek.Argghhhhhhhhhhhhh
    Die vallen spontaan over een vleugel weg zodra de snelheid eruit gaat.
    Dat is dus lekker bij landen.Niet dus!!

    Ik ben tevreden met deze A-1 en zij mag vanmiddag mee naar het grote veld.
    We krijgen vandaag de nodige gastvliegers uit Arnhem en dat zal dus reuze gezellig gaan worden.
    Prachtig vliegweer, mooi vliegspul, top vlieglocatie en fijne piloten erbij.Wat wil een mens nog meer.
    Heb alle Lipo packs geladen en neem een drietal toestellen mee naar het veld.
    Even lekker genieten en knallen vanmiddag.
    Fijn weekend jullie allen.
    Vr Gr E
     
  19. RobbievanDee

    RobbievanDee

    Lid geworden:
    26 jan 2011
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Heerhugowaard.
    Parkzone Corsair 1100 mm

    Maar weer eens een filmpje van de Corsair, mooie vliegavond...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    @Robbie,

    Mooi filmpje, super kwaliteit! Ook mooi om te zien hoe de vleugels doorbuigen bij het maken van een bocht.

    Gr Jerry
     

Deel Deze Pagina