Hype Cessna 400 Corvalis

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Dylan sys150, 12 aug 2012.

  1. Dalmeden

    Dalmeden

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Hengelo Ov.
    Gisteren nog een laagdekker van mij met een vleugeltip over de baan geschraapt (dat heb je nogal vlug met een laagdekker) en aan gezien de corvalis ook een laagdekker is met een behoorlijke spanwijdte, lijkt mij het beschermen van de vleugtips een goede tip :thumbsup:.

    Gr.

    Hans
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    Gisteravond 2 stukjes abs aan weerzijden gelijmd.

    Dylan, als die rolroeren wat groter waren had ik sneller/beter kunnen tegensturen / worstelen
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Heren.
    Graag jullie hulp aub.
    Ik ben bezig met de opbouw van de Cessna 400 Corvalis.
    Alles behalve 1 iets gaat mij niet lukken na herhaaldelijke pogingen.............
    Ik kom er niet uit hoe de rem-kleppen juist in te stellen.
    Het remkleppen fenomeen zoals het op dit toestel zit is nieuw voor mij, en straks achteraf zal ik vast zeggen: sukkel, zo makkelijk was het nou.
    Maar op dit moment zit ik helemaal vast.
    En heb er toch behoorlijk mee lopen pielen in de zender.

    Ik gebruik een Spektrum DX6i zender.
    En ondanks dat de kans erg klein is, hoop ik dat iemand van jullie ook een Hype Cessna 400 Corvalis vliegt in combinatie met een Spektrum DX6i zender.
    Dat zou het probleem voor mij kunnen oplossen.
    Graag hulp en advies, want ik kom er niet uit.
    En heb toch echt al de servo stekker in verschillende uitgangen gehad van de ontvanger en veel verschillende zaken ingesteld op de zender betreffende Flap-settings.
    Vr Gr Erwin
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    waar weun je, of kom effe langs?

    Mechanisch moet eea ook even langs gelopen worden, heeft mij al 1 servo gekost.
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.152
    Ik heb nooit last gehad van dat de tippen de grond raakten bij start of landing, gewoon iets sneller vliegen........

    Alle servo's bij die van mij liepen lekker licht en soepel. De flaps instellen was hier geen probleem, De Multiplex Cockpit SX zender heeft daar een schuifje voor dat je alleen maar hoeft in te stellen.
     
  6. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    He Erwin,

    Mij mag je midden in de nacht nog wel wakker maken voor een biefstuk! En ehh, trouwens wat weet jij daar van als vegetarier.

    Effe iets anders, standaard hoor je deze te vliegen met een 1800 3S, kan me dus niet voorstellen dat je 2200 niet kwijt kan. Zou jammer zijn, zeker omdat je hier nog een kist vol van hebt. Succes met de bouw en ben benieuwd deze te zien vliegen en landen.

    Gr Jerry
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Heren van het goede leven!!
    Afgelopen middag na het werk mij weer eens gebogen over de Flap instelling.
    Na enig speurwerk op You Tube ben ik er achtergekomen hoe het werkt in combinatie met miene DX6i zender.
    Daarnet de Flaps werkend gekregen.Jipieeeeeeee
    Toestel staat klaar voor haar Maiden.
    Relaas volgt.
    Vr Gr E
     
  8. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Wel heel houden Erwin tijdens de maiden. Ik wil hem dit weekend ook nog zien vliegen.

    mvg. Freddie
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Freddie.
    De Corvalis heel houden zal absoluut gaan lukken hoor!!
    Afgelopen avond haar de Maiden vlucht laten maken.
    Ging weer helemaal als uit het befaamde boekje.Flawless en subliem.

    Weerconditie was uitmuntend.
    Windstil met een 24 graden rond een uur of 7 s'avonds.
    Op Zuidbroek de Cessna 400 Corvalis laten starten op de lange asfaltbaan die super geschikt is hiervoor.
    Geen lantaarnpalen of hoge stoepranden langs deze weg die perfect is om al mijn toestellen op wielen te laten starten en landen.

    Vlieg haar op 3S 2200Mah Lipo packs.CG komt perfect uit en hoefde geen lood aan de achterzijde toe te voegen.
    Heb 5 vluchten met haar mogen maken en ze vliegt werkelijk super.
    Door haar schaalgetrouwe verschijning is het nog een mooier toestel om te zien vliegen dan mijn Hype U Can Fly hoogdekker.
    Vliegbeeld is stabiel en ze heeft met de stock motor vermogen genoeg.
    Werkelijk een plaatje om te zien.
    Landing Flaps werken ook erg fijn en gebruik ze tijdens landen en opstijgen.
    Ondanks dat het een laagdekker is, vind ik haar een zeer stabiel vliegtuig.
    Geen last van tipstall over de vleugels en landen is een heerlijkheid om te doen.
    Wel koppie erbij houden maar een lust om deze kist binnen te brengen en zijdezacht neer te zetten.
    Ik vloog gemiddeld 10 minuten rond op een Lipo pack.
    Met half gas zou ik wel 12 minuten kunnen redden.
    Ongeveer dezelfde waardes als mijn U Can Fly hoogdekker.

    Ben zeer content met deze kist en kan het even niet laten om hier te vermelden dat van alle Hype vliegtuigen die ik heb er nog geen eentje is tegengevallen.( en heb er toch vijf verschillende modellen van in de hangar staan)
    Het merk Hype vind ik daarom zeer goed en deze Cessna 400 Corvalis zal absoluut NIET mijn laatste kist zijn van het merk Hype.
    Betrouwbare kisten met betrouwbare elektronika die doordacht in elkaar zitten.
    Ik ben echt een Hype Fan.

    Van het weekend in de avonduren maar weer eens flink veel vliegen met deze parel van een Corvalis.
    Overdag is het te heet op het open veld.
    Want over de 30 graden is worden gebakken als een eitje op het open grote veld zonder schaduw.
    Deze Corvalis heb ik een goede koop mee gedaan.
    Voor iedereen een aanrader als men van een schaalgetrouw toestel houdt.
    Vr Gr Erwin
     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Was het helemaal vergeten te vermelden.
    Maar gisteravond vloog ik met de Corvalis vanaf een uurtje of 7 tot 9 uur.
    Maakte dus bewust op het grote open veld de overgang van licht naar schemer en donker mee.
    Niets speciaals zullen de meesten denken, ware het niet dat deze Hype Cessna 400 Corvalis is uitgerust met navigatie verlichting rondom het toestel.
    En kan zeggen dat toen het ging schemeren en ik nog steeds de vluchtjes aan het maken was de verlichting zeer goed te zien was.
    Zelfs de knipperende ledjes op de zijkant vleugels waren net zoals bij een echt toestel goed te zien knipperen.Echt super om te zien.
    Overdag bij broad daylight zal er van dit alles niets of zeer weinig te zien zijn.
    Maar s'avonds is het een prettige aanvulling op het toch al mooie vliegbeeld dat dit toestel heeft.
    En oja..........vind het toestel ook erg weinig geluid produceren.
    Wel dat fluitige geluid van wind rondom de vleugels, maar dat vind ik wel vet om te horen.
    Gisteravond op lage snelheid de nodige Fly By's gemaakt op een 2 meter hoogte.
    Toestel reageert goed en direkt op de input van roervlakken en is zeer langzaam stabiel te vliegen.
    Kan niet wachten tot vanavond om haar weer te mogen laten fladderen.
    Het opstijgen is een eitje maar netjes landen is voor mij nog veel vlieg uurtjes draaien.
    Gaat al met al wel steeds beter het landen.
    Want vlieg de Hype Hoogdekker en Hype Sbach342 Micro ook met landingsgestel.
    Iets wat ik bewust doe omdat ik die manier met vliegtuigen echt kicken vind.
    Starten en landen zoals het in het echt ook gaat en niet alleen maar handstarten van een model en dan op de buik in het gras landen ermee.
    Is een bewuste keuze en wil uiteindelijk na veel oefenen perfecte en boterzachte landingen kunnen maken in elke weerconditie.(weinig tot veel wind)
    Want landen met crosswind is wel effe andere koek merkte ik laatst met de Sbach342.
    Vlak voordat het toestel dan met wielen het asfalt raakt het toestel rechtrappen met rudder.
    Alsof ik op dat moment al niet druk genoeg was met andere zaken.Ha ha ha ha ha.
    Moest ik er ook nog effe de linker rudder stick bijpakken.Haleluja.................
    Maar aldoende leert men en vind het starten en landen echt super gaaf om te doen.
    Vr Gr Erwin
     
  11. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Goed te lezen Erwin dat de maiden goed is verlopen. Zal haar binnenkort wel een keer live zien vliegen.

    mvg. Freddie
     
  12. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Freddie.
    Dat ga jij zekers meemaken.
    Hopenlijk vanavond al indien je langs mocht komen.
    Jouw vliegkunsten met de Trex500 en 550 gaan ook met rasse schreden vooruit.Top!!!
    Vr Gr E
     
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zo...................
    Afgelopen avond met een aantal vliegmaatjes op het grote veld heerlijk rondgevlogen.
    Ik had mijn Hype Cessna 400 Corvalis weer bij me en de vliegmaten vonden het een mooi toestel.
    Was drukkend warm maar net als gisteren windstil.
    Dit keer met Sander, een vliegmaat wat langer doorgevlogen.Hij vloog met zijn Easy Star.
    Toen het al zwaar schemerig werd, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de Corvalis weer de lucht in laten gaan.
    De led verlichting en knipperlichtjes op de vleugels waren dit keer optimaal goed te zien.
    Echt een super gaaf gezicht.
    Wat een heerlijk en fijn toestel is het toch.
    Morgenavond maar weer flink genieten.
    Vr Gr E
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Heb inmiddels al de nodige vluchten mogen maken met de Hype Cessna 400 Corvalis.
    Afgelopen middag perfect vliegweer.
    Weinig wind en graadje of 22.
    Nadat de vliegmaatjes het voor gezien hielden en al weg waren heb ik nog de nodige Lipo packs leeggevlogen.
    Met name het landen en de touch en go's veel geoefend omdat de wind recht op de baan stond.Een zaligheid om te oefenen met een toestel als deze.
    Met flaps uit is de Corvalis bijna stil te hangen en allemachtig wat een stabiel toestel voor een laagdekker model.
    Niets tot geen last van tipp stall over de vleugels en de kist vliegt echt geweldig.
    Packs liggen nu alweer aan de laders en morgenmiddag mag zij weer aan kunsten vertonen.
    Vr Gr E
     
  15. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.152
    Mijn cessna-tje vlak voor de landing.......


    Flaps al voor de helft uit..........
    [​IMG]

    Nog net iets te hoog en niet mooi recht voor de baan..........
    [​IMG]

    Dus nog even recht voor de baan brengen.....
    [​IMG]

    afflairen en langzaam neerzetten.................
    [​IMG]
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dat benne mooie actie foto's!!
    Liek wel op de mijne.Ha ha ha ha ha.
    Jij zult waarschijnlijk net zo veel schik beleven met je Corvalis als dat ik doe.
    Vanmiddag ga ik haar weer inzetten om formatie te vliegen.
    Fijn weekend.
    Vr Gr E
     
  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    Grijzige propellor, jij had er een apc op zitten Theo?
    Bij mijn set zit er een zwarte GWS 8x4 HD op.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2012
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Heren.
    Wat een zalig toestel is de Corvalis toch!!
    Gisteravond in m'n eentje op vliegveld Zuidbroek mijn Corvalis heerlijk rond laten vliegen.
    Het was nagenoeg windstil en heb weer veel lopen oefenen met landen.
    Dat gaat tegenwoordig vrijwel altijd zijdezacht.
    Leer haar steeds beter kennen en omdat zij zo super bevalt gaat er een tweede Miss Corvalis bijkomen.
    Die wil ik dan uitrusten met een andere motor.
    De stock versie vliegt uitstekend hoor, laat ik wel wezen.
    Maar de motor die er fabrieksaf inzit heeft zo'n kloterig dun asje waarmee ik weinig kan.
    Ga straks over naar een 1450KV motor met 5mm motoras.
    Daar passen dan veel meer verschillende props op met bijbehorende adapater en wil kijken naar een drie of vier blads prop.Vind dat optisch mooier.
    Landen geschiedt toch op wielen, dus nooit geen problemen met bang te zijn dat de prop de grond raakt.
    wat een (h)eerlijk toestel is deze Corvalis toch.
    Mag zeggen dat wel 1 van de fijnste uit mijn hangar is.
    Vr Gr E
     
  19. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.152
    Nee hoor, niks grijze prop, altijd met de originele gevlogen.
     

Deel Deze Pagina