Het ultieme crashbestendige ontwerp ?

Discussie in 'Beginners' gestart door marcel69, 19 aug 2010.

  1. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Veendam
    Op hoeveel centimeter van de voorzijde van het toestel begint je vleugel ?
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2010
  2. gurodewa

    gurodewa

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Sint-Niklaas
    13 cm.
    De vliegbatterij - die vooraan op de romp wordt bevestigd dmv een rekker - gebruik ik om het zwaartepunt te bepalen.
    Een lichtere bat een beetje meer naar voren, een zwaardere, dichter bij de vleugel.
     
  3. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Veendam
    Nou ik heb er ook één gemaakt, alleen heb ik geen piepschuimsnijder dus heb ik de vleugels maar van 3 mm depron gemaakt.
    Nou nog mooi weer voor de maiden.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. paozee

    paozee

    Lid geworden:
    15 dec 2007
    Berichten:
    288
    Locatie:
    Maarssen
    Wat ik nog wel mis is de V stelling van de vleugel.
    Hoeveel bedraagt deze.?
     
  5. Robin van der Plas

    Robin van der Plas

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Amersfoort
    Ga voor een lekker veilig vlieggevoel gewoon ergens rond de 10-12 graden zitten. Je vliegt zonder ailerons dus heb je ook wat v stelling nodig, anders kom je de bochten niet om.

    Wel grappig om te zien dat Guy zo'n kistje heeft gebouwd om vanuit zijn tuin te vliegen. Ik ben met precies hetzelfde project bezig! Maar dan wel op iets hoger niveau ;) Ook 90 cm spanwijdte en 3 kanaals, maar toch wel superlicht en niet echt crashbestendig.

    Kijk even op het draadje "ultra-light zwevertje"
     
  6. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Crashbestendig ... jaja

    Uiteindelijk gaat alles stuk. Ik vind de voorgestelde isolatiebuis erg leuk.

    Ik heb zelf de ervaring dat als je depron/styropor indekt met folie (lamineerfolie / oracover light) het niet veel zwaarder wordt, en erg crash bestendig. Na een ongelukkig vliegmoment, gewoon even verwarmen, zodat het schuim zich weer zet, en de folie weer vastlijmt. Niks aan de hand.

    Met EPP werkt dit niet. EPP is uit zichzelf veel flexibeler, en daar voegt folie niets toe, het rimpelt alleen, en laat los.

    Ik heb wel in alle schuimmodellen carbon of bamboo stokjes zittem om het stijver te maken. Of dat met indekking nog nodig is weet ik niet. Met een dikkere (profiel) vleugel waarschijnlijk niet. Met 6mm depron wel ... gok ik.

    Succes ....
     
  7. JungleMonkey

    JungleMonkey

    Lid geworden:
    21 mrt 2012
    Berichten:
    297
    Mijn crasher is eigenlijk een multplex Fox (omgebouwd natuurlijk)

    Grootste smakker was vol gas verticaal... neus brak af maar was met hot glue ook zo weer vast :D verder klein en vliegt 10/15 min per batterij en heb er 5 dus perfect...
    Maar zoals ik al las, uiteindelijk gaat alles kapot!
    Maar crashen kan hier zeer goed mee. Dit vliegtuigje kan redelijk tegen wind
    kan als pylon racer worden gebruik en ook rustig vliegen. Alles eigenlijk :)
    vliegt rechtdoor als je even naar de bomen kijkt dus geen eeuwig bijsturen :)..
    Kan wel een fototje maken als je wil. én GOEDKOOP 10 euro plus 50 setup is toch geniaal?!
     

Deel Deze Pagina