Ik heb de vraag hier vroeger al eens gesteld maar toen was de motor waarover ik het heb nog maar net uit : ROXXY® F45-59-900Heli Met deze motor kan je de 600 op 6 cellen vliegen . Iemand al zo'n motor gestoken en indien zo misschien enige reacties (goed -slecht ?) k' vraag me ook af hoe het moet met het zwaartepunt, moeten de 6 s volledig vooraan komen dan of ... Enfin, lots of questions
Inderdaad en is dat zo grappig vandaag de dag Ik heb wel 2 x 2 pakken maar dan zou ik 4 x kunnen vliegen zonder te laden . Waarschijnlijk heeft nog niemand de stap gezet vermits ik geen info krijg qua prestatieverschil en zwaartepunt.
[media=youtube]qBzIZYiX_qU[/media] [media=youtube]249VykGgeDY[/media] Vliegen gaat maar verwacht geen hoge 3D prestaties..
Ikzelf vlieg ook met een trek 600 op 6 cellen, originele mx motor van align ,vliegt prima, loops en rollen, stall turns geen enkel probleem. Gr. Rinie
Nog eens een foto om alle twijfels weg te nemen ik heb het over deze 600 en daar vindt ik nog steeds niet veel over terug op 6s en met de roxxy motor.
Ik vrees dat het niet echt gaat lukken :-( De battery tray kan je natuurlijk gebruiken om 1 accu op te doen, dat is het probleem niet. Als je met een motor met 6 mm as rond de 1100 kv uitkomt zal dat ook wel goed komen. Je kan alleen niet veel meer als 6s3300 kwijt in het frame. Heel misschien kan je een slanke 6s4000Mah accu vinden die je er in kunt proppen maar dan is het wel op. Pinion ben je ook gebonden aan 13T, tenzij je ook de KDE optie motormount/lager aanschaft. Ik vermoed dat je niet veel verder zult komen als een minuut of 4 vliegtijd. Dat is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van headspeed en vliegstijl. Suc6 in ieder geval Bob
Je kan ook die 2 6s 3300 packs parralel zetten voor 6s 6600.. maar dat is vrij nutteloos. blijf dan gewoon 12s vliegen.
Hoi, Ik vlieg al ruim een half jaar een 600 EFL pro op 6s. Ik heb er lipo's in van SLS 4500 Mah. Past perfect. De lipo zit bijna voorin (ongeveer 2 cm van voorzijde tray). Ik heb er een 1220 KV motor in van Align en de vertanding van de 600 ESP. Dit omdat anders je headspeed veel te laag is. Ik kan met deze heli aardig 3d vliegen, maar tiktok's zou misschien kunnen (ik kan dat nog niet). Ik heb een aantal heli's zien vlliegen op 12s, maar op 6s gaat het bijna hetzelfde. Misschien een klein beetje minder vermogen, maar voor mij meer dan power zat op 6s. Max met 600 1 van 3 - YouTube Max met 600 2 van 3 - YouTube Max met 600 3 van 3 - YouTube Mzzl, Max
je bedoelt natuurlijk te hoog.. 13/115 is een lagere ratio dan 15/170... Dan doe je toch echt wat fout met de instellingen van de regelaar of je accus zijn zo goed als dood... hoor in t eerste filmpje ook dat je geen governor gebruikt....
Maar met een 1220 kv motor komt hij dan niet op toeren, met die vertanding. Dus daarom naar ESP vertanding omgebouwd. Het is dus infeite een Esp uitvoering. Tuurlijk een 12s zal iets feller zijn, maar ik kan er ruim mee uit de voeten. Nou de accu's zijn spring levend. Ik gebruik inderdaad geen governor, maar een vlakke throttle curve in idle up. Na het opvoeren en in de lucht zijn van de heli zet ik hem in idle up1 (2000 rpm) 90% throttle. Dan kan hij nog naar idle up2, dan zo'n 2150 rpm.