E-Flite Yak 54 Carbon-Z BNF, iemand ervaring met deze Yak

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Jan Belt-CP V2, 19 okt 2012.

  1. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. mazda

    mazda

    Lid geworden:
    9 jul 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    woerden
    Filmpje zeggen genoeg zo vlieg dat toestel ook echt.
    Wel even een andere motorsteun toepassen is iets te slap.
    Iemand op de club vliegt zon ding en dat vliegtuig kan echt alles.
    En de servos even na kijken daar was ook iets mee daar is die toen op plat gegaan
     
  3. Malky96d

    Malky96d

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    151
    Hoi Jan

    Deze toestel heb ik zelf gehad, het is een prima toestel en op gemiddled snelheid vliegd ie super, op lagare snelheid is hij erg tip stall gevoelig, dus echt niet voor beginners, als ie op grass gaat landen moet je de wheel pants afhalen anders gaat ie op zijn neus.

    overal ik vond het en leuk toestel en hij vind zelf stunten heel erg leuk.

    een klein nadeel is dat met de gedviseerd accu krijg je 4 minute vligtijd en er is weinig ruimte voor een grotere accu, kan hem misschien aanpassen maar dan het zwaartpunt mooilijk goed te krijgen.

    Eerlijk gezegd, je kan hetzelfde model in hout voor ongeveer hetzelfde prijs.

    I deed hem helas weg omdat hij kwam niet door een geluids meting en was erg veel over de grens, dus niet goed te kreijgen met een andere prop er op.

    Hoop dit helpt
     
  4. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Als ik deze reacties zo lees ga ik steeds meer twijfelen:rolleyes:

    4 min vliegtijd is toch wel erg weinig, en de aanbevolen lipo's kosten ook nog eens 60-70euro per stuk.

    Misschien ga ik dan toch maar voor een Warbird, de hobbyzone Spitfire, eigenlijk wil ik de vloot uitbreiden met een Warbird en een stunt toestel, ik heb ook gekeken naar een Blauwe MX2 bij hobby king, maar de Duitse vestiging heeft ze maar zelden op voorraad, maar zou de MX2 dan niet een betere keus zijn dan de Yak 54?


    Jan
     
  5. Arier

    Arier

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    318
    Locatie:
    Dicht bij Oudewater
    geluid meting elektro model

    8-O elektro niet door de geluidsmeting?
    Hoewel geheel off-topic zou ik heel graag willen weten hoe bij jullie elektro modellen worden gemeten en wat dan de grens is?
    De KNVvL heeft voor een geluidsmeting bij elektro modellen geen handleiding / richtlijnen.
    Misschien beter even via pm voordat er hier een heel andere discussie ontstaat.
     
  6. Malky96d

    Malky96d

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    151
    Onze club is niet aangesloten bij KNVvL, en door de gemeente is bepaald maximaal 73 decibel, mijn Yak weet ik niet meer precies maar hij stont ver boven de 80, het extra geluid met deze toestel komt door een slecht design grill aan de voorkant van het toestel, kan hem niet afhalen omdat het is een deel van moter buis.

    Ons club is op de Schenkeldijk te Dordrecht, er woningen dichtbij in de buurt, en de gemeente doet ontzettende moeilijk over alles inclusieve sporten in de buurt.
     
  7. Arier

    Arier

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    318
    Locatie:
    Dicht bij Oudewater
    hoe electro meten?

    Ik vroeg me af hoe er gemeten wordt?
    Bij een brandstof motor wordt het model circa 1 boven de grond op een statief geplaats en daarna wordt er gemeten op een afstand van 7 meter haaks gemeten op de uitstroom opening van de uitlaat. Er van uitgaande dat de uitlaat maar achteren wijst wordt er dus op 7 meter gemeten vanaf de zijkant van het vliegtuig.
    Maar hoe doe je dat dan bij een electro model?
     
  8. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    En ik krijg het gevoel dat dit vliegtuig niet gelieft is aan de reacties te merken, jammer:(

    Jan
     
  9. Arier

    Arier

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    318
    Locatie:
    Dicht bij Oudewater
    Er zijn twee reacties die ingaan op jouw vraag en beide zijn positief over het vliegtuig en zijn vlieg eigenschappen. Ik vlieg bij dezelfde club als "Mazda" en heb deze kist verschillende keren zien vliegen en kan je zeggen dat gaat heel goed. Dat hij er een keer mee plat ging had ook duimstoring kunnen zijn. De kist is overigens weer keurig gerepareerd en vliegt nog steeds :D. Als hij van hout was geweest zou dat wel anders zijn geweest.
     
  10. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ik zou eerder gaan voor een extreme flight of een sebart kist met een goedkope setup.
    hout vliegt gewoon veel beter.
     
  11. Arier

    Arier

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    318
    Locatie:
    Dicht bij Oudewater
    Mee eens maar dat is wel appels met peren vergelijken, die kisten kosten minstens het dubbele. Voor een kist van schuim vind ik is dit een behoorlijk goede.
     
  12. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik ga het zelf ervaren hoe hij vliegt, want ik heb de knoop doorgehakt en er een besteld :proost:

    Jan
     
  13. ReneRC

    ReneRC

    Lid geworden:
    26 dec 2011
    Berichten:
    114
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb um ook!

    Had hem al een tijd met een paar vluchten op de teller aan de muur hangen, het vliegen met de grotere kisten kwam er niet van. Gebrek aan goede plek.
    Was wildvlieger vandaar mijn keuze voor een piepschuimer.
    Maar nu ik bij een vereniging zit, plek zat en ga ik langzaam over op hout..

    Dus laatst het ding voor het eerst weer gevlogen, heerlijk. Had mijn brevet gehaald met een PZ Trojan, letterlijk en figuurlijk een werkpaard. De Yak vliegt veel soepeler. Moest alleen even wennen aan het torque effect als je gas geeft maar dat was het dan ook wel. Landen was een eitje.
    Omdat we op gras starten/landen heb ik er 8.5 cm wielen opgezet en die slobkouzen eraf gelaten.
    De standaard prop maakte een herrie en was erg uit balans, had hem vervangen door een APC dat scheelt toch wel behoorlijk.
    Had mijn timer op 5 minuten staan, van de 3300mah die in mijn nano zitten max 2700mah verstookt. Dat vindt ik netjes. ik hou mijn vluchten ivm concentratie toch kort en kan op locatie laden. Ik gebruik trouwens de turnigy nano 4s3300 35/70C. Kosten iets van 40,- bij Hobby kong in hong king (huhhh)
    De low-rates volgens het boekje vond ikzelf iets te laag. Vooral op de elevator.
    Geen moment het gevoel gehad dat de yak wou stallen en kreeg toch echt het commentaar van een medevlieger dat ik wel heel akelig langzaam lande.

    Ik neem aan dat zo'n Sebart of Extreme flight beter vliegt, maar dat ontdek ik later nog wel een keer. ;)

    Grtz, Frans
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2012

Deel Deze Pagina