E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Ik herhaal alleen wat ik online lees/hoor, en ik laat me hier dan vooral leiden door de reviews en long term followups van TheJang op URC en zijn vids op youtube...

    Als ze voor jou goed werken ben ik erg blij voor je maar kennelijk zou hij de normale zippies etc boven de nanos aanraden...
     
  2. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Zijn 5000 mah ,con 35c burst70c 7,4 geworden.
    Nu nog wat maken dat ik ze paralel kan laden.
     
  3. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
  4. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Had al n vraag gesteld in het laad techniek.
    Maar werd n beetje rare discussie.
    Waar zet ik mijn lipo cutoff aan, dan kan ik zo eerste keer
    Gaan rijden
     
  5. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Wat is de vraag ?

    Cutoff staat default aan, programmeren kan met usb link.
     
  6. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    dat ik met de skyrc a 6650 lader
    2 x 2s lipos kan laden

    echter heb ik de nieuwe python car lipos uit de verpakking gehaald
    en in de revo gestopt klein stukje gereden en geprobeerd nu om ze op te laden
    echter het laden lukt niet zoals het hoort

    nieuwe-lipos-direct-kapot


    nu wil ik eigenlijk kijken hoe ik de cut off in kan stellen voor de lipos
    bij de e revo en wat is een goede waarde
    3,3 volt instellen als cut off??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    laden lijkt te gaan zoals het hoort,
    echter als ze vol in de revo gaan kan ik ongeveer 10 minuutjes rijden
    en dan stopt de revo
    wacht je 5 seconden en rijdt hij weer 3 meter.
    Lipo aan de lader
    na 10 minuten zegt de lader
    lipo vol
    en met de 2e lipo hetzelfde verhaal
    Het lijkt me toch dat het niet in de lipos zit
    Waar kan ik de cut off instellen van de esc
    zonder kabel en waar is hier een uitleg van
    het liefst in nederlands
     
  8. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Het is niet handig om je probleem op twee plaatsen (nieuwe-lipos-direct-kapot-2) op hetzelfde forum te bespreken. Dit wekt alleen maar verwarring op
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    is er iemand in de omgeving utrecht in het bezit
    van een field card voor castle creations regelaar
    zou graag even de instellingen willen controleren

    wil hier best voor betalen

    mvg

    bas
     
  10. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Zou best eens een probleem kunnen zijn van de lipo cut off. Heb hetzelfde gehad. Ik raad je aan een kabeltje te kopen. Kost een paar euro en je kunt simpel met een laptop alles instellen. Heb het wel eens geprobeerd met de zender in te stellen, maar vind het niet te doen. Te veel flitsende ledjes en piepjes, kwam er niet uit.
     
  11. heavy

    heavy

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    87
    Telemetry

    Afgelopen zaterdag de laatste telemetry delen opgehaald bij de LHS.

    Was wel even wachten, maar vandaag ingebouwd.
    uiteraard even een proefrit, helaas weinig tijd.
    Het bleef beperkt met een kort ritje in de straat.
    De temp en volt sensoren had ik al langer, maar nu ook de rpm / snelheid kunnen uitlezen.

    [​IMG]

    Zal weer eens wat meer tijd maken voor de Revo

    Maar dit is ook leuk

    [​IMG]
     
  12. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Heb Bask een reply gestuurd over een field card...
     
  13. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Probleem is opgelost dus kan nu eindelijk rijden met de revo
     
  14. martinussanders

    martinussanders

    Lid geworden:
    8 okt 2012
    Berichten:
    22
    Zo, mijn nieuwe kap/body is binnen! Eens kijken wat we er van gaan maken. :D

    [​IMG]
     
  15. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Kunnen we nog wat leren van die oplossing?
     
  16. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    hoi, ik ben mijn e-revo aan het opbouwen. nu ben ik bij de diffs aangekomen en daar wil ik shims tussen doen, echter kan ik nergens een adres vinden waar ik die kan kopen in Nederland... iemand suggesties?

    edit: ondertussen gevonden bij 2 brothers.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2012
  18. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Mijn e revo heeft nog maar een half uurtje geleden,
    maar wanneer is het bv nodig dat de diffs uitgeshimt moeten
    worden , ga je dat merken kwa geluid of rijden?
     
  19. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Als je het hoort ben je al te laat.
    Alles is natuurlijk afhankelijk van je rijstijl maar het kan nooit kwaad om je diff nu al te shimmen.
     
  20. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    volgens traxxas is het niet nodig, ze verkopen de shims ook niet. echter gaan de diff's vrij vaak stuk. het is 1 van de zwakke punten aan de auto. om te zorgen dat ze langer mee gaan, dus uit voorzorg kan je er shims tussen doen om ze minder speling te geven en zo een groter raak vlak te geven op de tandwielen. het gaat voornamelijk om de ring gear die om het diff zit en het tandwiel wat hem aandrijft. die gaat meestal stuk, maar de binnenkant kan ook zeker geen kwaad als het het maar niet te strak doet.
     

Deel Deze Pagina