in verband met de komkommertijd en het slechte weer ben ik wild aan het poetsen geslagen op mijn autotjes. Één van de grootste ergernissen vind ik dat je mooie verchroomde uitlaatjes na zo'n seizoen hun blingfactor een beetje verliezen. Daarom nu een klein beeldverslagje van het schoonmaken ervan. Ideeën en suggesties zijn meer dan welkom. De bewuste uitlaatjes, in diverse staten van ontbinding Natuurlijk begonnen met de smerigste: Eerst inspuiten met ovenreiniger (handschoenen gebruiken!) Wachten (30 minuten ongeveer) En het eerste resultaat, alleen met een doekje schoongeveegd en afgespoeld onder de kraan. Wederom, handschoenen aan en huid bedekken. ondanks de kleurige verpakking zit er een sterk loog in dat echt blaren veroorzaakt. schrobben met staalwol en even met de polijstschijf erover:
Je kan ze ook koken in koelvloeistof; gewoon in een pannetje met koelvloeistof een half uurtje laten pruttelen op een laag vuurtje... Daarna zijn ze schoon en als en nog wat restanten zitten kan je dat met een doekje eraf wrijven.
Oh, dat is het proberen waard natuurlijk. Maar dat moet maar wel even als de vrouw van huis is. Ze kijkt al vreemd bij een carter in de oven en lagers in de vriezer Maar ik vraag me toch af hoe iemand op het idee komt om iets te koken in koelvloeistof haha.
De uitlaatjes zijn meestal van aluminium en dan goed gepolijst. Dus niet verchroomd. Koperpoets en of commandant cleaner wil vaak ook helpen. Is wel iets meer werk maarja het is toch slecht weer.
Ovenreiniger gaat prima maar gebruik wel een Brillo pad om hem schoon te poetsen. http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/57174-%5Bhowto%5D-uitlaat-schoonmaken.html Ik had begrepen dat een vaatwastablet in een pannetje kokend water ook goed gaat.
Dacht ik iets uitgevonden te hebben, staan bijna exact dezelfde foto's er al op. Nou ja, maar weer een ander projectje zoeken haha. Ik zal eens wat verschillende methodes proberen.
10 jaar ouder? Was het maar waar.... :-D Een nachtje in de slow cooker met koelvloeistof werkt het best, voor zover ik weet!
Moet zeggen heb de uitlaat gekookt in koelvloeistof, werkte top. Beter is om ze daarna in te spuiten met uitlaat protector, kan je na de wedstrijd al het vuil redelijk makkelijk af krijgen.
He poetsmiepen.:lol::lol: Je kan jezelf veel poetswerk besparen als je de uitlaat inspuit met siliconenspray, daarna goed heet rijden en er komt een mooi laagje op dat voorkomt dat, rubber, olie,en andere troep zich kan hechten aan het alu. greetz eddy.
Zeker nooit met een nitro autootje gereden? 't is geen Big Scale; onze uitlaten worden zo'n 80 a 100 graden warmer dan BS uitlaten... We draaien dan ook 2 x zo veel toeren. Wat jij zegt werkt helaas niet; de siliconespray brandt in vuil blijft kleven en dan koekt al het vuil aan op de uitlaat....
Nee ik rijdt niet met auto,s maar vlieg met nitrokisten lekker hoog in de lucht, spuit ook altijd mijn uitlaat in met siliconen en dit werk zeer goed. Maar als het bij jullie niet werk dan heb ik niks gezegt. greetz eddy
Vliegtuigen/heli's hebben alleen last van vette troep op de uitlaat een eventuele crash of neuslanding daargelaten Auto uitlaten hebben dat ook, maar zitten ook nog eens vol in de prut Mijn scooteruitlaat vroegah spoot ik altijd in met een vet troepje, hij is zowaar bijna 2 jaar roestvrij gebleven maar of dit bij nitro werkt, ik betwijfel het.. Ik heb ooit mijn handjes aan een scooteruitlaat gebrand, en ook wel eens aan een nitro uitlaat, de ene is echt erger dan de ander