Hallo Tyco,
Een inlaat in het roer zou normaal gesproken goed moeten werken, tenzij je er enorm lange siliconenslangen aan hebt, die ook nog eens met een hoge boog vanaf het roer de boot in gaan, het houdt een keer op hoe hoog je de waterkolom omhoog kunt stuwen...
De inwendige weerstand van siliconenslang is door het ruwe oppervlak behoorlijk hoog, ik heb wel meegemaakt, dat een goedwerkende inlaat geen water tot aan de motor kreeg door deze weerstand...
In mijn boten wordt de grootste afstand overbrugd door aluminium buis (Ø4 mm dunwandig) en zitten er alleen bij de aansluitingen naar regelaar en motor stukken siliconenslang.
Ik zie, dat je pvc slang hebt gebruikt, da's goed, want die zijn véél gladder, nadeel is de noodzaak voor grotere lengtes, omdat de slang anders zal knikken in krappe bochten.
De hoge loop aan het roer is wat ik bedoel met onbedoeld extra weerstand in je koelsysteem maken; een haakse nippel op het roerblad lost dit op.
Persoonlijk vind ik de gekozen motor aan de kleine kant voor een romp van 75 cm; een 31 mm motor heeft maar een rotordiameter van hooguit 18 mm, dan heb je een lange bouwvorm nodig om het benodigde koppel te kunnen leveren.
De 2848 is maar (relatief) kort en zal behoorlijk hoge stromen trekken (30A+) zoals je al gemerkt hebt, kan een NiMH pakket dat maar met moeite leveren gedurende langere tijd (afhankelijk van de kwaliteit van het pakket natuurlijk...)
In een motor van dit formaat past een Ø36 mm motor met een canlengte van minstens 50 mm, zoiets, en dan op 3S:
3660SL 3180kv Brushless Inrunner (WaterCooled)
Welke prop heb je er op de foto achter?
Groeten, Jan.