Turnigy 2836-2350 motor probleem

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Gert-JanP, 25 nov 2012.

  1. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Deze is nieuw overgekomen vanuit HK DL voor in mijn funjet. Helaas is er iets mis mee wat ik op een film heb gezet. Bij meer vermogen schuurt er iets aan en soms stopt ze gewoon met draaien. Iemand tips? Weggooien of te repareren?

    Film: http://youtu.be/MCKrdzg2mck

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    [​IMG]

    Zal de 2 lagers even invetten (edit: geen succes :()
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2012
  3. Kaypeters

    Kaypeters

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Den Haag
    Er is mij ooit geleerd nooit een brushless motor zonder prop oid. Omdat deze dan veeel te veel toeren maakt, en dit soort problemen gaat vertonen. Of heb ik dit fout?
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee, en ja..

    Nee heb je niet fout voor inrunners. En dan bij de 4 turns en lager. Kan de magneet rotor uitelkaar spatten..

    Ja wel fout bij outrunners ;) Daar kan niets gebeuren...

    Kan wel zijn dat bj een outrunner de regelaar onbelast de timing niet meer kan volgen.
    Let evne op schuurplekken, of kromme assen.. Stel de timing ook evne goed in...

    Kijk even of de magneten goed en goed gespationeerd vast zitten, en of er 1 dikker is als de rest of scheef zit.

    Grofweg, als leidraad:
    2 tot 4 polen low
    4 tot 6/8 polen med
    vanaf 6 polen en hoger high


    Edit: Sorry markjuh.. Als ik gezien had,dat jij ook had gepost, had ik dit niet getyped...
    (de losse magneten) Schoot me namelijk te binnen en denk meteen even editten...)
    mijn excuses!
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2012
  5. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Overbodig geworden door edit van bericht hierboven
     
  6. lucky1967

    lucky1967

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    belgium (Kozen) Limburg
    volgens mij een van de magneetstaafjes die los zit in de buitenwand ( checken met een schroevendraaier ze proberen los te peuteren, diegene die loskomt is de dader) , ik herken het geluid :)
    Ik heb mijn met secondelijm (ac lijm) terug vast gezet en vlieg er nu nog altijd mee, dus herstelbaar.

    suc6 met je reparatie
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dat valt wel mee. Een elektro-motor, brushed, brushless, binnenloper, buitenloper, kan niet meer toeren kunnen maken dan Kv x accuspanning. En aangezien ze met prop rond 70% van dat toerental draaien, zal motor onbelast hoogstens 35-40% sneller draaien dan tijdens normaal bedrijf.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2012
  8. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Heren,

    Geheel weer los gehaald en gecontroleerd op losse delen, niks gevonden. Vervolgens de handleiding van de regelaar er bij gepakt voor de timing setting (Emil dank voor deze tip) standaard staat deze regelaar op 2-4 pole inrunners. Ik heb hem op 6-8 pole motors gezet en het probleem is opgelost. Kiekje van de regelaar optie:

    [​IMG]

    Staan deze opties wel goed*?:
    [​IMG]

    Iedereen dank voor het mee denken.
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dat is niet juist. Een elektro-motor, brushed, brushless, binnenloper, buitenloper, kan nietmeer toeren kunnen maken dan Kv x accuspanning. En aangezien ze met prop rond 70% van dat toerental draaien, zal motor onbelast hoogstens 35-40% sneller draaien dan tijdens normaal bedrijf.
     
  10. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Opgelost*

    Probleem 2:
    geen biepjes meer bij aansluiten lipo uit regelaar.

    Oplossen.

    Motor bullets goed in de regelaar drukken ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2012
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat was de oorzaak en hoe opgelost?
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zie post #25 timing probleem...
     
  13. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Probleem 2 ook even weer gepost inclusief oplossing. Probleem 1 was timing.
     

Deel Deze Pagina