Koppeling problemen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Blammerts, 18 dec 2012.

  1. Blammerts

    Blammerts Guest

    Hee

    Ik ben vandaag gaan rijden met mijn kyosho inferno neo en het wat allemaal goed zanderig en op sommige plekken zelfs modder. Nou ben ik per ongeluk door een plas gereden (en ik weet niet of dat er mee te maken heeft) maar nu is mijn koppeling niet meer soepel.. Ik wilde de buggy schoon maken en ik deed er wat afterrun in.. En daarna ff aan de trekstart trekken.. Maar nu draaide alle wielen als ik hier aan trok.. Dus nu draait de koppeling als het vliegwiel ook draait.. Is dit viezigheid? Of weet iemand wat het probleem is?

    Mvg Bob
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    In de tijd dat je deze vraag gesteld had had je de motor er al uit kunnen hebben en de klok eraf gehaald.

    Het kunnen de lagers in de klok zijn, een kapot schoentje (maar ik geloof dat er alu schoenen in zitten) of een kapot veertje.
     
  3. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Kan ook een zwaar onervaren iemand zijn die zonder backup dit niet durft te doen!
     
  4. Blammerts

    Blammerts Guest

    Heel ervaren kun je me niet noemen.. Dat klopt.. Maar ik heb de koppeling eraf.. Of die schoentjes in orde zijn.. Dat denk ik niet helemaal... Ze zijn nog mooi rond maar bij eentje is er een stukje afgebroken.. Maar aat is de kolk precies?

    Is dat het lagertje dat moertje in de koppeling zit? Want die draait voor geen meter.. Moet er flink wat kracht achter zetten wil ik deze laten draaien.

    Is zoiets zelf te verhelpen of is vervangen de beste oplossing?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Lagers zijn er gewoon uit te wippen maar mogelijk als je hem met wat olie (WD40 oid) insluit komt die misschien weer los.Vervangen moet die dan nog steeds maar mogelijk gat die weer effe mee als die zo weer los komt.

    Bekijk de manual.
     
  6. Blammerts

    Blammerts Guest

    Ik koop een nieuw koppelingshuis met lagers.. Alles zat vast aan elkaar.. Heb de hele lager kapot getrokken..
    Bedankt voor de reacties!
     
  7. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Als je dat wat over is van het lager er goed uit kunt krijgen hoef je alleen nieuwe lagers te plaatsen.
    Het is sowieso handig om altijd een aantal koppelingslagers op reserve te hebben.
    Deze moet je wel regelmatig vervangen
     
  8. Blammerts

    Blammerts Guest

    Kijk hier heb ik wat aan! Super tip.. En volgens mij is t aardig gelukt om alles eruit te krijgen. Wat voor soort lagers zitten erin? Van wat ik nou nog heb kan ik niet veel meer maken..
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
  10. rob4

    rob4

    Lid geworden:
    20 jan 2010
    Berichten:
    295
    Wat weet je veel van de automateries, roelof. Je helpt iedereen goed top
     
  11. hugo356

    hugo356

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    32
    Hallo, ik wil dit seizoen graag met JVD koppelingen gaan rijden en zit met de vraag of een RT clutchbell op de JVD koppeling past?
    Alvast bedankt!
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Yep, past.
    34mm jvd icm 13T RT clutchbell werkt perfect voor een mugen. Rij die combo ook.
     

Deel Deze Pagina