lipo maakt esc roken

@stevo:Ik gaf een voorbeeld dat er soms verkeerde info op hobbyking.com staat.Je moet de woorden niet uit hun context halen.
Ik zei het omdat student vroeg of het een dubbel pakket was.

Ik haal helemaal niets uit zijn context (en geef je in de rest van mijn post ook helemaal gelijk aan de hand van een fotovoorbeeld....:rolleyes:)

2S2P of 2S1P is beiden 7,4 volt.....niet meer niet minder.

Stevo
 
Hardcase lipo,s voor auto,s hebben meestal geen kabels maar 2x een 4 mm goudstekker aansluiting , en een 2 mm om gebalanceerd te kunnen laden.;)

Je drukt dus 2 goudstekkers in de lipo , en dan is verpolen heel snel gebeurt , waarschijnlijk ook hier gebeurt .

Aan sluiten gaat vaak nog zonder rook , maar als je gas geeft komt er een grote witte wolk .:eek:

Om deze gaat het dus :
18606.jpg


En dit kabeltje zit er bij :
acce(1).jpg



Mvg Johan
 
Klopt dat is em. En de aansluiting van het kabeltje is een deans T aansluiting waar 1 pin horizontaal en de ander verticaal is.

Ik weet alleen toen ik hem zelf probeerde en de magische rook kwam wist ik zeker dat de kabeltjes goed in de lipo zaten. Ik w8 op de mail van hpi af voor ik stappen onderneem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even terug komen op dat 2S2P.
Ik heb laatst met Gens Ace gemaild over een 4S2P LiPo 5800 Mah over de 2P, of het nu ook een 11600 Mah pakket was.
Ze mailden terug dat dit niet het geval was, maar dat er 2900Mah Cellen parallel geschakeld waren, om zo dus op een 5800Mah pakket uit te komen..
Dus die 2P KAN soms wel kloppen.
 
Is de esc nieuw?
Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat de regelaar en motor al op de auto zaten, en met een nimh pakket hun diensten al hadden bewezen

het komt op mij over alsof er alleen een andere accu aan de motor/regelaar gehangen is.
Ik zie namelijk nergens in je verhaal staan dat de auto gloedjenieuw is, of dat er een nieuw spul op gegaan is...

ALS de motor en regelaar al aan een nimh hebben gehangen, is kortsluiting zekers te weten het probleem
 
Is de esc nieuw?
Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat de regelaar en motor al op de auto zaten, en met een nimh pakket hun diensten al hadden bewezen

het komt op mij over alsof er alleen een andere accu aan de motor/regelaar gehangen is.
Ik zie namelijk nergens in je verhaal staan dat de auto gloedjenieuw is, of dat er een nieuw spul op gegaan is...

ALS de motor en regelaar al aan een nimh hebben gehangen, is kortsluiting zekers te weten het probleem

Auto was nieuw besteld en stond een week op de kast zonder te hebben gereden. De lipo was speciaal besteld voor de auto omdat we er geen nmih batterij erbij kregen. De eerste keer dat de lipo aangesloten werdt was ook meteen de keer dat de esc het loodje legde.

Maar ik heb de winkel gemailed waar ik hem van hem. Ze zeggen en ik quote: "
Haal de ESC maar eens uit de auto en stuur deze naar ons op. Wij gaan deze dan naar HPI sturen voor garantie.

Graag wel adres en verhaaltje toevoegen i.v.m. het defect."

 
Klopt, maar meestal gaan mensen er gelijk vanuit dat bijvoorbeeld een 2S2P 5000Mah Pack 10.000Mah is, terwijl dit dus niet zo is..

Doet Thunder power ook bij hun grote pakketten, niets mis mee. Een ESC fikt daarvan niet af...

Die hardcase lipos met aparte draden zijn gemaakt voor fiascos...:)

Stevo
 
Yep eens met johan.

als je onderzoek doet naar wat de 2s2p inhoud kom je er vanzelf achter dat het niet 10.000mah is. En als je niet weet wat de 2s2p inhoud dan leest de gemiddelde persoon toch wat er op "het doosje" staat
 
Haal de ESC maar eens uit de auto en stuur deze naar ons op. Wij gaan deze dan naar HPI sturen voor garantie.

Je hebt een koopovereenkomst met de winkelier gesloten. Die heeft ook jouw geld gekregen. De winkelier is dus ook verantwoordelijk voor de garantie. Niet de fabrikant.
 
Toen ik hem probeerde niet. Ik had het nog dubbel checked.

Ik denk als mijn broertje hem andersom erin had dat de esc dan al dood zou moeten zijn?
Hij wordt in iedergeval opgestuurd morgen
 
Waarom niet?
Bij een 2S2P 5000Mah pack denk ik aan 2 parallel geschakelde 5000Mah cellen, wat 10.000Mah is??
Maar misschien zit ik daar wel verkeerd?

Yep eens met johan.
als je onderzoek doet naar wat de 2s2p inhoud kom je er vanzelf achter dat het niet 10.000mah is. En als je niet weet wat de 2s2p inhoud dan leest de gemiddelde persoon toch wat er op "het doosje" staat
 
Nee hoor, de capaciteit van het gehele pakket is 5000 mAh (geen Mah zoals je schrijft). Inwendig is het pakket opgebouwd uit 4 cellen met een capaciteit van 2500 mAh.
 
Ah oké, duidelijk!
Dus als er op de sticker 2S2P 5000 mah staat dan is dat dus met 2 cellen in serie en 2 in parralen ( dus eigenlijk opgebouwd uit 3 cellen? )
 
Back
Top