toch maar een banckert

Bij de oudere bouwdozen zijn inderdaad de onderdelen genummerd, maar bij de nieuwe dozen niet :rolleyes:

Als je een mailtje stuurt naar Overbeek Modelbouw mailen ze een overzicht van de nummers welke bij de verschillende onderdelen horen. Zo heb ik het gedaan in ieder geval.

Succes met de verdere bouw!
 
Wat de TS bedoeld is de nummering van de houten onderdelen. Deze staan bij de oudere sets op het hout afgedrukt en moet je zelf uitzagen, bij de nieuwere sets niet en deze zijn overigens lasergesneden. Ook in de manual wordt dit niet aangegeven.

:bye:
 
@ Jeroen, waarschijnlijk zoek je dit:
full


Stuur anders even een PB met je email, dan zal ik het doorsturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks wanus maar ik heb het zelf al proberen uit te vinden zoals je de fotos zie maar daar door heb ik af en toe hoogst waarschijnlijk de verkeerde onderdelen gebruikt want ik ben nu bijna klaar met de opbouw maar nu kom ik wat onderdelen te kort lijkt het wel :(. Maar voor de eerste keer dat ik dit doe ben ik wel te vreden hoe het er nu uit zie maar als ik de tweede een keer gaat bouwen dan ga ik het wel anders doen beter voorbereid als nu ::)
 
@ Jeroen, Graag gedaan uiteraard. De documentatie van Billing Boats welke meegeleverd wordt is erg summier. Maar mbv dit forum, foto's en :google: moet je een eind komen.
 
Klopt ik heb via fotos veel afgekeken maar zoals die echt hoort word tie toch niet. Maar mocht ik een keer ergens gaan varen en er zijn meer banckerts dan weet ik precies welke mijne is :D
 
Toen ik in de winkel de brancker kocht hebben hun mij deze accu geadvieceerd
full
hij is ongev 13,5 cm lang en 6 cm hoog en 3 cm breed. Waar kan ik deze het beste plaatsen in de boot ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de accu's onder de kajuit. Daar kan ze best wat gewicht hebben, maar bij mij was het probleem dat er geen grote accu in kon.
 
Jeroen, je moet even kijken als de banckert in het water ligt op de waterlijn en dan de accu plaatsen, het beste is om de accu plat op z'n zijkant te liggen , dus dat het gewicht zo diep als mogelijk in de boot komt.
Dit in verband met de stabiliteit !
 
Hier zijn weer wat foto's hij is nog niet helemaal af maar het einde komt langzaam in zich.
full

full

full
full

Ik heb gelijk nog een vraagje ik heb hem net in bad gehad en hij lekt via de opening waar de schroef zit kan ik dit dicht maken zo ja waar mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er netjes uit. Door het waterdicht afwerken van mijn schroefassen in mijn Happy Hunter heb ik gebruik gemaakt van Bison Kombi Power. De schroefassen zelf voorzien van opgelijmde buisjes voor het vullen met vaseline
 
De schroefassen zelf voorzien van opgelijmde buisjes voor het vullen met vaseline

Vaseline kan niet fantastisch goed tegen water. Bij warmte wordt het dunner en loopt het weg.
Het is niet zo dat je schuit meteen vol water staat (dan wordt het tijd naar je bouwkunsten te gaan kijken) maar ik vind elke drup teveel.
Ik heb er zelf het schroefasvet van mijn vaders vrachtschip in zitten, ik heb sinds de bouw in 2011 niet meer gesmeerd en vorige week had ik het spul er even uit voor inspectie: Net zo vet als bij de bouw.
Bij de kopschroef zit er wel vaseline in, dat moet ik regelmatig bijsmeren. Dat moet ik nog steeds schoonmaken en het andere vet erin doen... Moet ik nog zin voor verzamelen...
 
mooi hoor!!!!

de schroefas (moet je) met polyester (vloeibaar) ingieten!
zo is het bij mijn zz, en mijn containerschip gedaan, is super stevig en makkenlijk!

je bent wel goed bezig!!!
 
Back
Top