E-REVO topic

Ik mis het schroefje in de voor skid plate.
Die houd toch ook voor een deel de servo saver bij elkaar?
Zou dat het kunnen zijn?

Ik noem maar wat hoor!

Nope dat schroefje zit er diep in. (dat is die ene hele lange die door de skidplate gaat toch)

Ik zie wel dat het veertje wordt ingedrukt op het moment dat die arm ze voeg uit draait. Dus misschien dat het schroefje de servo safer niet te strak kan vast draaien??
 
Dat zou je kunnen proberen inderdaad.
Misschien dat die de servo's tegenwerkt omdat hij bijna vast zit.
Draait alles wel soepel zonder de servo's ( horns ) gemonteerd?
 
En de stuur irichting ook?
Want als hij over zou slaan zoal u zegt, zou u dat moeten kunnen voelen lijkt mij.
 
Zo ver ik kon zien, en "voelen" is er niets mis met de servo. Maar ik denk ze toch van het weekend even open te halen als het nergens anders aan ligt.
 
De servo kan wel goed zijn, maar ik bedoel de stuurinrichting, dus alles tussen de servo's en de wielen.
En ze werken ook allebei goed?
 
Ik heb even mijn mashers eraf gehaald op de voorkant. En dan draaien de wielen zoals het hoort. Ze draaien dan naar hun daadwerkelijke "endpoint" Zouden mijn servo's te zwak zijn voor die banden? Het zijn mashers op zwarte badland velgen
 
Als ik het mij goed herinner had/heeft Bask04 Proline Trenchers op zijn Revo.
En volgens mij ging dat zonder het probleem wat u heeft?
En de Trenchers zijn zwaarder dan Mashers geloof ik.
Heeft u de stock banden nog?
Want dan zou ik die er eens op zetten, en als het probleem dan weg is, zijn het de banden.
Is het niet weg, dan is er toch iets niet goed in de stuur inrichting of de servo's zijn inderdaad niet sterk genoeg.
Maar dat zou ik raar vinden, want de servo´s op mijn LST zijn maar ietsje sterker, en die krijgen makkelijk 2 zware 40 series wielen rond als ik de auto in lucht hou?
 
Ruud,

Klopt als een bus wat jij zegt.

Echter moet ik even wachten op mijn
Summit assen uit new jersey.

Iemand iedee of je deze echt moet in korten?
Aangezien je dan de blauwe hoes moet slopen.
 
Dat kan je zo even proberen toch?
Gewoon de as er op draaien, en dan kijken of je nog complete, soepele suspension travel hebt.
Als dat niet zo is, zou je inderdaad de blauwe hoes moeten slopen, maar misschien dat je, als je voorzichtig bent hem er nog heel uit kan halen?
 
Ik heb zojuist alle 4 de pivot balls helemaal los gedraaid en dan 360 graden 1 keer terug gedraaid. En je raad het. Ze doen het weer normaal. Blijkbaar had ik ze niet los genoeg wat raar was. want op mijn talon's had ik er geen problemen mee.

Ik had nooit gedacht dat me pivot balls de schuldige zou zijn
 
Ik denk niemand hier. Het ligt zo ver van het probleem af dat het lijkt er helemaal niets mee te maken te hebben. Maar blijkbaar zat er 1 kant van de pivot bal zo strak dat hij niet genoeg ruimte had om vrij te draaien
 
Is toch vrij logisch als je kijkt naar de functie van die pivot balls.
Idd je draaid ze heel snel te strak aan.
Ff servo armpjes los maken en dan ook je pivot balls
Dan stuk voor stuk de balls vast zetten
en tussendoor voelen aan de stuurinrichting of hij
nog naar behoren werkt.

succes


ps ik zag dat je die steering stop hebt vervangen voor de
optionele die erbij zit.
Wat zijn je bevindingen hier van??
 
Is toch vrij logisch als je kijkt naar de functie van die pivot balls.
Idd je draaid ze heel snel te strak aan.
Ff servo armpjes los maken en dan ook je pivot balls
Dan stuk voor stuk de balls vast zetten
en tussendoor voelen aan de stuurinrichting of hij
nog naar behoren werkt.

succes


ps ik zag dat je die steering stop hebt vervangen voor de
optionele die erbij zit.
Wat zijn je bevindingen hier van??

Ik heb ze nog niet kunnen gebruiken. Maar volgens het "boekje" hoor je "maximum travel" te hebben. Ik moet ze nog uitproberen. Maar in verband met mijn werk gaat dat waarschijnlijk pas in het weekend gebeuren
 
Is er voor de revo een upgrade te krijgen voor de wiel lagers ( axle bearings)
Ik had wel gevonden als je er andere carriers op zet van RPM er ook iets bredere lagers
in gemonteerd kunnen worden.
Mijn carriers zijn nog prima maar de lagers zijn echt overleden en verroerst.
Zijn er voor de orginele carriers betere lagers te krijgen die het wat langer uithouden
of voldoet gewoon een setje van SKF
 
Je zou kunnen kijken naar Boca Bearings, dat zijn goede lagers, of Acer lagers, die schijnen ook goed te zijn.
 
Back
Top