Hallo na een lange tijd ben ik er weer ;d Een tijdje terug heeft mijn broer mijn erevo 1/16 overgekocht. Daar is hij nu al een beetje op uitgekeken. Dus nu wil hij er een andere liefst nieuw. Ongeveer 1:10 schaal , Waterproof , Lipo bestendig , en natuurlijk goed voor te bashen . ik dacht zelf direct aan de hpi bullet flux . het zag er mij toch een goede auto uit voor het geld. Maar nu ik zelf wat heb rond gekeken en er zijn veel verschillende meningen ene zegt dat je hem moet kopen en de andere weer niet .... En men tweede gedacht was de savage xs nou ik weet niet wat ik zelf moet kiezen heeft iemand ervaring met een van deze auto's of suggesties voor andere auto's? prijsklasse in de buurt van de bullet en de xs als het kan wat laager Lader heeft hij al mag hij van mij gebruiken Mvg, Jenss
Hallo Jenss, Toevallig heb ik toendertijd ook een topic gemaakt over welke auto ik zou moeten kopen. Hierbij kwamen de auto's die jij noemt ook aan bod (HPI Bullet Flux en HPI savage Flux). Wat ik zelf te horen kreeg over de HPI Bullet Flux: Mensen die ervaring met deze auto hadden zeiden dat hij sterk leek, maar eigenlijk best slap was. Ze zaten om de haverklap wel met een kapot onderdeel, ookal deden ze voorzichtig. Wat ik te horen kreeg over de HPI Savage XS: Slijtage van bijv. de aandrijfassen zou enorm zijn. Ik kan het algemene topic over deze auto niet terugvinden. (Dit zijn niet mijn eigen ervaringen, maar samengevat wat ik van anderen te horen kreeg) Misschien is de Traxxas Slash wel wat? Edit: Nog even het linkje naar mijn topic toevoegen, die is redelijk relevant, en misschien heb je er wat aan! http://www.modelbouwforum.nl/forums/electro-autos/162740-snelle-sterke-auto.html
Bedankt voor te reageren !! Maar ik heb het laten zien en hij vind short course trucks niet mooi Andere suggesties ?
Je kan kijken naar de traxxas stampede 4x4, dat is de tegenhanger van de bullet flux, en gebaseerd op de traxxas slash 4x4 dat een erg goede auto is. de hpi savage xs is een kleinere versie van de savage flux en ook 1/16 net als de traxxas mini e-revo, en is daar natuurlijk ook de tegenhanger van. ook moet je goed kijken naar hopups/onderdelen die beschikbaar zijn voor de auto/merk. hpi en traxxas zijn beide goed verkrijgbaar, maar ik denk dat je bij traxxas meer hopups beschikbaar voor zijn.
Maar als je met de savage xs niet hoger gaat als 2s ga je dan nog altijd last hebben van de aandrijfassen ?
Weet ik eerlijk gezegd niet, maar als hij niet hoger dan 2s aankan, zou ik het eerlijk gezegd ook niet proberen. Want uiteindelijk wil je denk ik toch een stukje verder met je auto, of niet?
Ik heb een revo 1/16 gehad een slach 1/16, daarna een grote E-revo. Zelfs na het upgraden naar rpm armen, stalen aandrijfassen,.. etc was ik nog altijd meer aan het sleutelen dan aan het rijden. Nu heb ik een tweedehandse mbx6 buggy en truggy gekocht. In de truggy zit de motor/esc/onvanger en zender van de e-revo die ik als roller gekocht heb. Voor de buggy ben ik voor dezelfd set-up gegaan. (conversie kit van rc-monster) In 't kort wat een beesten, beiden zijn (bijna) niet stuk te krijgen. (6/7 meter de lucht in gaan om dan op je achterspoiler te landen, ja, dan gaat het diffhuis eraan; maar dan moet je maar leren rijden denk ik dan ) Ik weet niet over welke middelen je beschikt, heb je een motor, servo, esc,...? een roller kost je tussen 200 en 250€ maar dan moet je nog heel wat bijtellen als je echt nog alles nieuw moet kopen
Mugen is wel topmateriaal, maar ver buiten het voorgestelde budget. Als je een HPI bullet wil koop hemd dan gewoon. In zijn prijsklasse is dat gewoon een goede auto,al zou ik dan een shortcourse kopen .
Ik heb een bullet mt flux gehad,en ik ben een van de mensen die constant onderdelen kon vervangen. Nu rij ik een 2e hands savage,en heb na een hele dag hoog springen en waarschijnlijk nog met vol gas geland,een asje kunnen vervangen. Ik heb gehoord dat de savage xs ook een leuk bash monster is,en toch best in de buurt van een 1/10 komt. De stampede 4wd is ook een volwaardige bash wagen,en heeft meer bodem vrijheid dan een slash. Je kan ook kijken voor een carson specter 4s,alleen zit je wel weer met een lagere bodem. Kijk wat je budget is,wat wil je er mee doen/waar wil je rijden,en struin dan webshops af,en als je wat leuks ziet,dan ga je zoeken op forum's naar gebruikers ervaringen en kijken of er genoeg spare parts voor te krijgen zijn. Veel succes en we horen wel wat het geworden is.
Als ik jou was zou ik niet voor de savage xs gaan. Destijds heb ik dat ook overwogen maar toch maar niet gedaan. Als je het volledige topic doorleest kom je er wel achter dat de aandrijfassen rond de motor erg snel slijten (7 lipo`s en al behoorlijke slijtage). Volgens mij had motorsports nog wel wat foto`s die heeft er ook een gehad. Stampede 4x4 heb ik sinds kort zelf. Je zal wel een goede accu moeten kopen. Een setje proline trenchers en wat mip assen en zo nog wat kleine dingen.
Maar nu ik zelf ook wat ben beginne zien heb ik zelf ook terug goesting gekrege om er een te kope :d Is de slash bijna eve goed als de stampede of is de stampede zoveel beter? En hpi bullet en savage xs staat al aan de kant te veel slechte dingen over gehoord
Hoppa %5Breview%5Dhpi-savage-xs-rtr-ss De xs is zwak , op 2s zeer rap en op 3s een kanon, nadeel hoop spare's nodig voor de aandrijflijn.....
als je een auto voor het bashen wilt moet je geen traxxas kopen. het echte bashen kan bijna niet met een traxxas auto zonder hem te upgraden. ik heb 2 maanden geleden mijn eerste auto gekocht, en wou er ook een die wat kon hebben. en in mijn ogen is traxxas een beetje ouderwets aan het worden... 27mhz afstandsbedieningen, brushed, nihm accu's... ik was zelf aan het twijfelen tussen de savage xs en de savage flux. de xs is water dicht, kan even hard(op straat), heeft ook metalen aandrijvingslijn,... maar ik wou een vooruitzicht hebben, als de xs gaat vervelen op 2s zou je er een 3s in kunnen doen, maar dan trek je de aandrijvingslijn weer kapot... bij de grote savage kan je op 4s rijden en altijd nog upgraden naar 6s zonder direct een probleem met je aandrijving te krijgen. en de grote savage's begonnen al 10jaar geleden, en dus kan je bij de meeste rc winkels nog onderdelen krijgen(de meeste onderdelen van een nitro passen ook op de flux, behalve de aandrijflijn en chassis platen) het water dichte is denk ik geen probleem, de servo kost maar 15-20 euro, en de rest kan je water dicht maken met plasti-dip en een latexhandschoen(handschoen er gewoon overheen, en de draden door de vingers doen). ik ben uiteindelijk voor de grote savage gegaan, en tweedehands zijn ze niet zo heel duur als je goed zoekt. het enige waar je dan op moet letten is de staat van de banden en aandrijflijn, mijn banden waren oud, en heb er dus ook al 2 kapot getrokken, en 4banden kosten toch weer 80-100euro... kijk ook goed naar speling op je diffs, staat van de motor-regelaar. ik heb er niet heel wild mee gedaan, en ook niet heel rustig ik heb 1 draagarm gebroken toen ik tegen een paal aan reed op vol gas, en een paar dogbones omdat mijn diffs speling hadden(moet ze nu nog schimmen en dan is het op gelost, kost nog geen 5euro) verder niks gebroken. ik zou zeker investeren in iets goeds, en er lang mee vooruit kunnen, stel dat je een savage kunt kopen voor 400euro, en er 2jaar mee doet zonder iets te breken, dan heb je maar 200euro per jaar, en dat is niks voor een hobby, een voetbal vereniging kost nog meer als je een slechtere auto koopt, en die heeft 200 gekost, en dan steeds dingen blijven breken ben je na 2 jaar meer geld kwijt... er staat hier op het forum zelfs een savage te koop. deze is omgebouwd naar een xl chassis, hierdoor is hij veel stabieler. met heel wat upgrades, voor maar 400euro!! zeker het overwegen waard!
Nu heb ik het zelf ook niet zo voor traxxas door mijn slechte ervaringen met de slash 1/16 maar om nu te zeggen dat ze ouderwets zijn door de 27mhz,brushed,nimh... Daarom hebben ze dus de vxl modellen uitgevonden. Die andere zijn nog om een breder publiek te krijgen,jongere mensen (kinderen) of voor de beginners in de hobby. Ik denk niet dat er veel beginners in de rc direct 400-500 euro geven aan een wagen om eerst te kijken of ze het wat vinden.Dat doen ze pas daarna wanneer ze echt verslaafd raken of ze upgraden hun toenmalig goedkoper model.Lijkt me slimmer om zoiets te doen dan enkel nog dure modellen te verkopen.Eigenlijk zouden ze zelfs beter eens kit versies verkopen in plaats van alleen rtr.Trekt nog meer mensen aan.
Maar die savage xl is weerr 1 8 schaal denk ik en hebk al ik wil nu terug een wat kleindere daar kan je bijna overal me rijde maar die groote daar kan je ni me op een klein pleintje rijde ofzo dus daarom wil ik nu terug een 1 10 schaal ma de savage xs is al achter wegen met die aandrijfassen enz Traxxas vind ik eigenlijk wel een goed merk Met men merv heb ik nooit last gehad buiten 1 draag arm kapot in de hele dat ik hem had dus ik denk dat ik nu voor de slash ga ?
de gewone savage is 1/8, de xl is iets groter. je kan hem nog wel redelijk rijden op een klein pleintje, maar het is en blijft een offroad auto, en het zal al snel vervelen om op een pleintje te rijden... ik zeg absoluut niet dat traxxas een slecht merk is, en het zijn ook inderdaad leuke auto's om mee te beginnen, maar zal al snel vervelen lijkt me. maar de meeste weten al vanaf heel jong dat ze geïnteresseerd zijn in rc spullen. en zullen ook weten of ze er mee verder willen. het gene wat ik over de slash heb gelezen was dat hij standaard niet heel ''bash proof'' is. volgens mij iets met de aandrijflijn en de draagarmen, maar dat weet ik niet zeker. de slash lijkt mij leuk voor door losse zand te rijden, en af en toe een klein jumpje, ik denk dat dit ook is wat je zoekt, en niet echt het wilde bashen(het echte bashen is eigenlijk zo wild mogelijk doen, en kijken waar de grens licht van je auto)
haha ik ben wel een echte basher sind ik men mt4 g3 heb eerst niet maar nu wel dus Ik weet echt niet wat te pakke