Het brommer topic.

een tandriem na 310 km al geknapt? verbruik is heel hoog verschil met een goede zip en mijne, ik rijdt ongeveer 70 km op een volle tank en een goede zip rijdt ong 210 km op een volle tank. hij start slecht houdt op alle snelheden is bijv geef ik vol gas rijdt ik net 30 km. had bij de 100 km al een kromme remschijf, heb ook al meerdere elektrische storingen gehad.
 
Ga volgende week me scooter wegbrengen naar de winkel voor een beurt zit dan ook aan de 500 km. Zondag de sproeier verandert en varioring eruit gehaald en om vage redenen rijdt die nu zuiniger waar ik wel blij mee ben en trekt ook harder op.
 
Nieuw:

2013-02-16003518.jpg


2013-02-16003559.jpg


tjoenig! :rolling:
 
Even een update over me zip, eind november een ongeluk gehad waardoor die total los is verklaard, duurde wel 2 maanden voordat ik geld terug kreeg van de verzekering en heb nu een gilera runner gekocht

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gaaf :P maar als je een top van 65 houd maakt hij dan niet onmundig veel toeren bij die snelheid? en waar komt ie op?
ben laatst met mijn senda naar duitsland gereden. 80 kilometer ritje :P
en kwam er achter dat hij nog zuinig is ook :O 1:26
 
Yep, ik probeer het nog wat binnen de perken te houden, ik ga ook niet voor topsnelheid maar meer koppel.

Topsnelheid zal ongeveer het zelfde zijn als nu, ongeveer 65km/h.

65 km/h is zeker een typfoutje?

Want anders ga je hem wel bizar licht vertanden en zal hij flink overtoeren gaan maken..

Ik rijd ook met DR 80cc rond met Metrakit rk carbon op mijn tzr, mijn top is 115 km/h bij zo 12k toeren op de teller en er is hier in de buurt zijn er toch maar heel weinig die hem eruit trekken...

Ik heb vertanding 12-47.
 
gaaf :P maar als je een top van 65 houd maakt hij dan niet onmundig veel toeren bij die snelheid? en waar komt ie op?

Ik maak me niet super veel zorgen daarom.
Crosser.

65 km/h is zeker een typfoutje?

Want anders ga je hem wel bizar licht vertanden en zal hij flink overtoeren gaan maken..

Ik rijd ook met DR 80cc rond met Metrakit rk carbon op mijn tzr, mijn top is 115 km/h bij zo 12k toeren op de teller en er is hier in de buurt zijn er toch maar heel weinig die hem eruit trekken...

Ik heb vertanding 12-47.

Het is geen typfout.
Dit word meer een zomer cross/wheelie speeltje, niet iets om echt hard mee te gaan.
Veel kilometers zal deze ook niet maken op de openbare weg.

Ik heb vertanding 11-60.
 
Ah oke,

was mijn bedoeling ook niet om je om te praten om harder te gaan,, maar volgens mij gaat een DR80 cilinder boven de 12,500 toeren toch wel tegenwerken en dit zal je zeker gaan merken na een x aantal kilometers..
 
maar volgens mij gaat een DR80 cilinder boven de 12,500 toeren toch wel tegenwerken en dit zal je zeker gaan merken na een x aantal kilometers..

Gewoon gas terug nemen.
het is niet zo dat ik kilometers lang op 12k ga draaien, laat staan dat ik er veel kilometers mee ga maken.

Het word geen toer brommer of dagelijks vervoer.
 
Het is denk ik niet zo gezond voor een cillindertje om constant maar toeren (is veel warmte) en weinig snelheid (dus ook heel weinig koeling) te maken.

Vergelijk het met altijd in zn 1 rijden met een auto,
 
We zullen horen hoe het je bevalt dan.

Maar ik weet zeker dat het niet lekker zal rijden, ook al wil je er niet veel mee rijden..

Je zal waarschijnlijk snel een hoop toeren gaan maken waardoor dat je een hoop kracht kwijt gaat raken omdat je hem door de powerband heen trekt en dus niet eens zo belachelijk snel zal optrekken.

Ik heb zelf eerst 11-47 gereden, maar zelfs hiermee ging hij te snel door de powerband. Ik heb nu 12-47 en ik twijfel er zelfs nog over om 13-47 te gaan rijden.
 
Back
Top