Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door startrex, 17 jan 2013.

  1. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Dat schreef ik toch Chow?

    10 X binden help niet!
     
  2. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik zeg dit omdat ik dit soms ook wel had als de mcpx verkeerd gebind was. Dus analoog ipv in computer radio modus.
     
  3. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Dat laatste zegt mij niets.
    Wat is analoog en wat is computer radio modus?

    Het was van de ene vlucht op de andere.
     
  4. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Klopt. Ik had dat ook geregeld als de zender te dicht bij de mcpx lag bij het aansluiten. Kon ik opnieuw binden en daar zijn 2 manieren voor afhankelijk van je zender.
     
  5. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Ik heb de Spektrum DX8 en het binden is altijd minstens een halve meter uit elkaar, ging altijd goed.

    Ik weet maar van 1 manier en dat is wat in de manual staat.
    Normaal vliegt dat ding min of meer, maar opeens lijkt de gyro eruit te liggen.
     
  6. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    goeie shop daar op zich (indien WW) maar weten NOOIT iets over kwaaltjes, oostindisch!! stoeien met tape..bij mij heeft dat heel goed geholpen en met het kbdd staartmodje meteen genezen.
     
  7. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Na letterlijk alles -hardware & software- nagekeken te hebben en servo's schoongemaakt kunnen we rustig stellen dat de gyro naar den ballen is.

    Na het synchroniseren pak ik de mCPX op bij het deel waar de staartboom inzit, het geheel goed horizontaal houdend, en toer op het punt dat er lichte trekkracht naar boven komt. Met kleine uitslagen links/rechts/voor/achter stuurt de heli de goede kanten op. De servo's lopen goed van de ene naar de andere uiterste uitslag. Een aantal keren helemaal opnieuw binden en hoopvol op de grond laten synchroniseren.
    Hij flikkert spontaan om.

    Dan maar eens tot bijna half gas optoeren en in de eerste stuntmode zetten. Rustig gas bijgeven om daarna wederom spontaan om te flikkeren. Normaal is het opstijgen geen probleem, maar ik neem aan dat hij door de vele klappen die hij gehad heeft de geest gegeven heeft.

    Het was mijn eerste CP, dus hij heeft een pak slaag gehad. Een nieuw bordje is mij te duur, dus ik ga hem oppoetsen en inlijsten.

    R.I.P.
     
  8. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik wil wel voor je kijken. Heb je in ieder geval meer zekerheid. Om hem in te lijsten zul je hen eerst met een hamer moeten bewerken, en dat is zonde. Verzendkosten zijn voor mijn rekening. Is hij echt stuk dan gebruik ik de onderdelen wel. Is hij heel (te maken) betaal je de kosten. Pb maar.

    Wat je nog kan proberen is binden met de stck naar rechts ( of was het links)
    Groet
    Martin
     
  9. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar met de brushed versie heb ik hetzelfde gehad. Bleek toch een binding probleem te zijn. Na tig keer binden werkte de MCP-X weer goed. De binding procedure is ook niet helemaal goed beschreven in de manual. Ik heb het niet helemaal op mijn netvlies, maar als je even te laat bent met de stick naar links doen dan gaat het fout.

    Overigens, als je de brushed MCP-X in je hand houdt, optoert en de rechterstick bediend, kun je geen conlusie trekken over de goede werking van de besturing, servo's en bewegingen van de swashplate. Dit werkt alleen goed tijdens de vlucht.

    Bert
     
  10. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Dankzij Martin die mij aangeboden heeft de mCPX te onderzoeken, ben ik dankzij een opmerking van hem op een spoor gezet.
    Ik had de heli overgeschroeft op een nieuw frame, en tijdens dat werkje liet ik de zaak uit de pootjes vallen. Uiteindelijk bleek ik toch ongemerkt twee servo's verwisselt te hebben.

    Het secreet vliegt weer. Nu gauw verkopen!

    Met diepe dank aan Martin.
     
  11. Obelix22222

    Obelix22222

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Heerlen
    Te ver weg helaas
     
  12. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    PB verzonden!
     
  13. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Het weer heeft vorige week ook eens meegewerkt zodat we hem ook eens flink konden testen

    De staart valt eigenlijk wel mee (zoek soms wel) maar als je de fasttrack bladen vervangt voor de normale wordt het al een stuk minder en is de heli een stuk beter controlleerbaar.

    Hier een kleine compilatie video waarin je goed kan zien dat de staart mooi houdt ook bij het wegdrukken van de heli met veel pitch iets wat je bij de v1 en v2 niet moest doen want dan draaide de staart snel weg



    gr Remco
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. lucky1967

    lucky1967

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    belgium (Kozen) Limburg
  15. OvdP

    OvdP

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Amersfoort
    Weet iemand een Nederlandse (online)winkel waar ik een mCPX KBDD tail rotor kan kopen?

    Hiermee schijnt de tail wag verdwenen te zijn.

    Grtz.
    Olaf
     
  16. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Stuur me n pb met adres, krijg je er eentje geprepareerd thuis..wel roze! Kan er wel een missen.
     
  17. OvdP

    OvdP

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Amersfoort
    @ MacIak,

    Pb verstuurd.

    grtz.
    Olaf
     
  18. lucky1967

    lucky1967

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    belgium (Kozen) Limburg
    ik heb er speciaal 2 besteld op e-bay en heb ze tot nu toe nog niet ontvangen, wacht reeds 2 weken ( not happy)
    ik ben ook benieuwd als de tailweg verdwenen zal zijn
     
  19. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Even nieuw leven in dit draadje blazen,weinig activiteit!!
    Ik vind dit nog wel n erg fijn zoemertje maar...het verschil in precizie tussen de BL en mijn 130x is zo n beetje te vergelijken met n 450 size tov n 700. Ik kamp nog altijd met n ongelijk uitslaande swash tijdens flips, dus transitie van + naar - pitch.. is er iemand in mijn omgeving met n BL voor n demo ter vergelijking? Ik overweeg m terug te sturen maar ben terughoudend omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb en nee, ik ga niet mn geld verbrassen aan n tweede puur om t zelf te
    testen!!
    @OvdP, is je wag verholpen?
     
  20. OvdP

    OvdP

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Amersfoort
    @macIak

    Ik ga het dit weekend ff proberen, was er eerder niet aan toegekomen.

    Zojuist even in de achtertuin getest. Echt super. Geen wag meer.
    Bij pitch pump draait de staart ongeveer 10 Graden eventjes weg.
    Zal eens experimenteren met pitch curven.

    Grtz.
    Olaf
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2013

Deel Deze Pagina