KK2 Board zeer interessant !!

Oeps, te snel gelezen idd :hammer:

Probeer de kkflashtool eens opnieuw of van een andere site te downloaden, misschien dat dat werkt.
 
Toevallig iemand in de buurt van Heerhugowaard van wie ik even de flashmodule kan lenen?

Heb bij HK nl het kk2 bordje gehaald maar met firmware 1.2 bestellen van de module kost me weer 3 weken :-)
 
Bij mij is het probleem opgelost met het Flash Tool progje. Blijkt toch een fout in die bestanden te zitten. Vanmidag ff met onze ACH huis ICT man de boel opgelost.

Mijn controllers heb ik nu kunnen flashen met 1.5. Wekt overigens super. Wat een verschil met 1.2.

Ben weer blij.
 
Na m'n vorige crash even de moeite genomen om de voltage sensor van de KK2.0 aan te sluiten op mijn (nieuwe) power distribution board.

Ik krijg echter op m'n KK te zien dat de batterij op 12v zit, terwijl m'n multimeter 11,7v aangeeft. M'n balance port battery tester komt op 11,8v. Kon in het menu van de KK geen calibratie optie vinden. Weet iemand hoe dat kan/moet?

Misschien een long-shot, maar zou het kunnen dat ik slecht gesoldeerd heb en dat er teveel weerstand in het circuit zit?

Edit: Ik meet op m'n min/zwarte draad nog geen tiende Ohm. Op de plus/rode draad meet ik hetzelfde.
 
hallo Drommels
een KK2 bordje is nu niet bepaald een klasse meetinstrument.
In het scherm "Misc. settings" kan je de minimum alarm voltage instellen , houd daarbij wel effe rekening met de afwijking waarop het alarm moet afgaan.
bv Alarm 1/10 voltage : 75 betekend 7.5 volt voor 2 cellen.
Wanneer deze spanning ( 7.5 V ) bereikt wordt gaat de bieper steeds sneller biepen naarmate je verder onder de ingestelde alarm voltage gaat .
 
Ik heb me inderdaad rot gezocht naar een functie om te kalibreren, maar die is er niet. Heb de instelling dus verhoogd met dezelfde waarde als de meet afwijking.

Bij een volle 3S geeft mijn KK 12,7-12,8 aan.
 
Klopt, meting van het bordje is niet helemaal nauwkeurig. Ik heb de "biep" op 105 / 10,5 staan. In werkelijkheid kan ik nog rustig terug vliegen dan :-)
 
Alles bij elkaar al wel 30 seconden gevlogen met tri met kk2 :D

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dat vliegt toch best stabiel zo te zien in die 30s:p

Maar wat is eigenlijk motor1, 2 en 3 op een tri?
Ik vraag dit ivm aansluiten op de KK2.
 
En dan was t tijdens t filmpje windkracht 5 en erg turbulent in mn tuintje ;)

Het makkelijke van de KK2 is dat ie dat zelf aangeeft ;)
Eerst ga je naar het "Load motor layout" menu en kies je Tricopter.
Dan laat ie al zien wat en hoe je moet aansluiten.
Als je daar tricopter gekozen hebt kan je via het "Show motor layout" menu ook bij die plaatjes komen.

En om het nog makkelijker te maken:
Motor 1 = linksvoor, draait ClockWise
Motor 2 = rechtsvoor, draait CounterClockWise
Motor 3 is de achterste, draait ClockWise
Motor 4 komt je servo op

Groeten
 
Back
Top