LRP elektro algemeen

Net nog even gereden met de Twister, op een zandweg bij Darp. Beetje stuiteren door de harde grond maar de auto was goed onder controle te houden.


Volgens Modelbouw Aktueel is door LRP op de show in Neurenberg de Blast 2 geïntroduceerd, nu standaard met brushless motor, en volgens het artikel nog meer verbeteringen, waar helaas niet over werd uitgewijd.

Ik had trouwens eerder in dit topic aangehaald dat ik, op zoek naar een snellere motor voor mijn Blast, de Duratrax Photon 19T had gekocht, motor van onder een tientje. Voor wie geïnteresseerd is in de prestaties van deze motor, ik heb hem in een Lazer ZX-5 ingebouwd, en mijn eerste bevindingen heb ik in het Kyosho algemeen topic gezet: kyosho-offroad-elektro-algemeen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag nog even gereden met de Twister, maar ik denk dat de brushed motor nu toch wel aan revisie/vervanging toe is. Lagers smeren helpt niet echt, en hij loopt vrij onregelmatig, de ene keer gaat de auto lekker vooruit, en dan zakt de snelheid weer wat in, ook met de wielen van de grond. Transmissie loopt nog steeds super.
 
Nou, gisteren een poging gedaan de collector van de motor van de Twister schoon te maken, maar na 5 minuten zakte de snelheid met sprongen in. Wilde ik er vanochtend een Photon Speed 2 in zetten, die had ik toch nog liggen, maar de motordraden bleken veel te kort. En ik had geen soldeerbout in de auto liggen, maar wel een beschadigde Kyosho G20 motor (ring met schoepen, die op de as zit en voor koeling moet zorgen is bij deze motor afgebroken) en die heeft wel draden die lang genoeg zijn.

Ondanks een ruim half lege accu rijdt dat best goed, misschien nog wel ietsje sneller dan met de standaard motor. In ieder geval genoeg voor wat rondcrossen. Voor pure snelheid heb ik een andere auto.
 
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Gisteren nog even aan mijn Twister geknutseld. Bij een bocht naar rechts hoorde ik een bijgeluid. Bleek het pinion te zijn, dat dan tegen het motorlager schuurde. En dat kwam weer omdat er erg veel speling in de lengterichting zit, op de motor-as. Dus nu maar een paar ringetjes tussen pinion en motor gedaan. Op volle snelheid loopt het pinion vrij van de ringetjes, en als het gas eraf gaat in de bocht, dan houden de ringetjes het pinion tegen zodat het niet tegen het motorhuis aan kan schuren.
 
draai hem om. deed ik ook altijd. ff nieuw gaatje maken voor de borgbout(je) en dan heb je geen last meer. als je as lang genoeg is dan
een boortje 2.5 en een tap 3mm meer ben je niet nodig
 
Back
Top