help

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door YildirimFly, 19 mrt 2013.

  1. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    hallo ik wilde iets vragen ik wist niet waar de topic kon openen in mijn clutchbell zit een ball bearing alleen nou de vraag is de ballbering de binnen zijde is kapot gegaan de buiten kant zit stevig vast hoe kan ik die eruit halen ik heb van alles geprobeerd dit zijn de fotos [​IMG]
    [​IMG]ik weet echt niet hoe ik die ball bearing eruit moet halen
    de fotos zijn van de dealer
     
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    je zou kunnen beginnen om eens wat punten in je tekst te gebruiken.
    leest een stuk leuker en waarschijnlijk krijg je dan ook meer reacties.
    over de rest van je spelling zal ik maar niets zeggen.
     
  3. boot-man

    boot-man

    Lid geworden:
    8 jun 2008
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Roden
    warmstoken
     
  4. g.rietvink

    g.rietvink

    Lid geworden:
    30 mei 2009
    Berichten:
    29
    Locatie:
    sassenheim
    leer van je eigen vouden. punt punt punt....(achter het woordje DOEN.)
     
  5. g.rietvink

    g.rietvink

    Lid geworden:
    30 mei 2009
    Berichten:
    29
    Locatie:
    sassenheim
    ik doe dit in een steelpannetje met heet water.
     
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Buitenste lagerschaal zit dus nog in de klok...

    Oplossing is een Dremel pakken met een diamantfreesje en de lagerschaal voorzichtig doorslijpen.
     
  7. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Sorry voor tekst fout schrijven.
     
  8. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    fouten maken we allemaal wel eens maar probeer er aub op te letten.


    je clutchbell warm maken is waarschijnlijk niet eens nodig. meestal zitten deze lagers redelijk los. maar welk lager zit er vast of zijn het beide lagers ?
    zet je clutchbell ergens op maar wel zodat het gat waar je lager zit niet afsluit. evt een bankschroef of zo. dit wordt ook wel "zorgen dat het draagt" genoemd.
    neem nu een hamer en een doorslag en geef het lager een tikje. veel kans dat het nu al beweegt of zelf al er uit valt.
    dit werkt voor het buitenste lager.
    voor het binnenste lager zet je de clutchbell gewoon met de koppelingskant naar beneden en geef je ook een tikje. maar doe dit wel voorzichtig. je kunt beter 2 x slaan dan 1 x te hard
     
  9. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    [​IMG] Dit is de foto van de clutchbell
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De buitense schaal zit dus nog in de klok.... Die krijg je er alleen uit door hem voorzichtig door te slijpen met een Dremel en diamantfreesje zoals ik eerder al zei...
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.812
    Locatie:
    Sassenheim
    Jouw shift is zeker ook kapot? ;)


    Maar inderdaad, een klein diamand stiftje in de dremel en de schaal op 2 plekken doorslijpen. Ben je wel even mee bezig....
     
  12. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Is er geeg andere oplossing dan diamant sift want die heb ik niet.
    En ik wil het vandaag maken.
     
  13. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Niet echt nee aangezien je geen grip op die lagerschaal gaat krijgen.....

    Op een andere manier zou ik in ieder geval niet weten , je kan gaan prutsen met schroevendraaiers maar betwijfel of het je zo gaat lukken.......
     
  14. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Dan moet ik morgen ook een diamandstift kopen?.
     
  15. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je kunt het proberen met een schroevendraaier de lager er uit zien te krijgen, maar er bestaat een kans dat je de clutch bell beschadigt.
    Het is mij wel eens zo gelukt namelijk.

    M.v.g. Mark
     
  16. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Dank u wel mark ik hoop dat het lukt hij zit moer vast.
    Ik ben al twee dagen al aan de gang
     
  17. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Ik denk dat een nieuwe klok bijna goedkoper is dan een diamantstift. Ook minder kans op beschadigingen.
     
  18. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Jah u hebt gelijk maar dat clutchbell is splinternieuw hij is pas twee weken oud.ik denk dat ik naar een modelbouw winkel ga voor hulp. Iedereen nogmaals veel bedankt.
     
  19. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Het is gelukt maar nou is de clutchbell is naar de klote dat wordt weer geld uitsteken.Aan mijn oude gs vision rtr pro

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.424
    Locatie:
    Rotterdam
    Leg me eens uit:
    Hoe krijg je in 2 weken dat lagertje zo verrot dat er niets meer van over is?

    Ben je aan het rammen geweest om hem erin te krijgen?
    Veel zand erin?
    Zit het hele spul scheef?

    Ik probeer je niet af te zeiken, maar als je een volgende weer verkeerd installeerd, ben je weer in 2 weken van je clutchbell af...
     

Deel Deze Pagina