hallo ik wilde iets vragen ik wist niet waar de topic kon openen in mijn clutchbell zit een ball bearing alleen nou de vraag is de ballbering de binnen zijde is kapot gegaan de buiten kant zit stevig vast hoe kan ik die eruit halen ik heb van alles geprobeerd dit zijn de fotos ik weet echt niet hoe ik die ball bearing eruit moet halen de fotos zijn van de dealer
je zou kunnen beginnen om eens wat punten in je tekst te gebruiken. leest een stuk leuker en waarschijnlijk krijg je dan ook meer reacties. over de rest van je spelling zal ik maar niets zeggen.
Buitenste lagerschaal zit dus nog in de klok... Oplossing is een Dremel pakken met een diamantfreesje en de lagerschaal voorzichtig doorslijpen.
fouten maken we allemaal wel eens maar probeer er aub op te letten. je clutchbell warm maken is waarschijnlijk niet eens nodig. meestal zitten deze lagers redelijk los. maar welk lager zit er vast of zijn het beide lagers ? zet je clutchbell ergens op maar wel zodat het gat waar je lager zit niet afsluit. evt een bankschroef of zo. dit wordt ook wel "zorgen dat het draagt" genoemd. neem nu een hamer en een doorslag en geef het lager een tikje. veel kans dat het nu al beweegt of zelf al er uit valt. dit werkt voor het buitenste lager. voor het binnenste lager zet je de clutchbell gewoon met de koppelingskant naar beneden en geef je ook een tikje. maar doe dit wel voorzichtig. je kunt beter 2 x slaan dan 1 x te hard
De buitense schaal zit dus nog in de klok.... Die krijg je er alleen uit door hem voorzichtig door te slijpen met een Dremel en diamantfreesje zoals ik eerder al zei...
Jouw shift is zeker ook kapot? Maar inderdaad, een klein diamand stiftje in de dremel en de schaal op 2 plekken doorslijpen. Ben je wel even mee bezig....
Niet echt nee aangezien je geen grip op die lagerschaal gaat krijgen..... Op een andere manier zou ik in ieder geval niet weten , je kan gaan prutsen met schroevendraaiers maar betwijfel of het je zo gaat lukken.......
Je kunt het proberen met een schroevendraaier de lager er uit zien te krijgen, maar er bestaat een kans dat je de clutch bell beschadigt. Het is mij wel eens zo gelukt namelijk. M.v.g. Mark
Ik denk dat een nieuwe klok bijna goedkoper is dan een diamantstift. Ook minder kans op beschadigingen.
Jah u hebt gelijk maar dat clutchbell is splinternieuw hij is pas twee weken oud.ik denk dat ik naar een modelbouw winkel ga voor hulp. Iedereen nogmaals veel bedankt.
Het is gelukt maar nou is de clutchbell is naar de klote dat wordt weer geld uitsteken.Aan mijn oude gs vision rtr pro
Leg me eens uit: Hoe krijg je in 2 weken dat lagertje zo verrot dat er niets meer van over is? Ben je aan het rammen geweest om hem erin te krijgen? Veel zand erin? Zit het hele spul scheef? Ik probeer je niet af te zeiken, maar als je een volgende weer verkeerd installeerd, ben je weer in 2 weken van je clutchbell af...