Krill extra 330sc 41%

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door T.Deprince, 9 mrt 2013.

  1. T.Deprince

    T.Deprince

    Lid geworden:
    4 dec 2010
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Belgium
    Hallo,

    Ik heb nu reeds enkele weken mijn krill extra binnengekregen, maar omdat we nog moesten wachten op de motor waren we nog niet begonnen met bouwen. Oorspronkelijk waren we van plan om er een DA-200 op te zetten, maar wegens problemen kunnen ze hem nog niet leveren. Daarom zijn we dus voor een DLE 222cc gegaan, omdat we toch wel een 4 cilinder wilden.

    Hier enkele foto's van de vlieger, net uit de doos.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dan ben ik vandaag speciaal nog eens langs Aerobertics gereden om mijn motor te gaan halen :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En natuurlijk ook nog wat ander materiaal dat ervoor nodig is zoals uitlaten,...

    [​IMG]

    Nu kunnen we echt beginnen met bouwen, hopelijk nog optijd klaar voor het echt goede weer begint.

    Grz
    Timen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. T.Deprince

    T.Deprince

    Lid geworden:
    4 dec 2010
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Belgium
    Het eerste wat we hebben gedaan zijn de roerhoorntjes erin gelijmd, omdat we hiervoor toch een tijdje moeten wachten tot het droog is.

    [​IMG]

    [​IMG]


    De setup voor de vlieger wordt de volgende:

    -DLE 222cc
    -KS dempers
    -Futaba BLS 172HV-SB servo's
    -powerbox competition SRS
    -2" secraft servo armpjes

    Grz
    Timen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Jonge jonge wat een ding,
    ik vind de motor giga geweldig !!

    groetjes van Heli-Uwe
    en verder veel plezier en suc6 met bouwen.
    :worship:
     
  4. Ado

    Ado

    Lid geworden:
    8 jul 2009
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Lelystad
    Timen,

    Zo te zien is deze DLE 222 wat veranderd ten op zichte van oudere model van de DLE 222? Lijkt dat de carbs niet op een andere manier vastzitten dan de vorige versie. Wat weegt de motor nu?

    Bedankt en succes met je 222 CC

    Andries
     
  5. T.Deprince

    T.Deprince

    Lid geworden:
    4 dec 2010
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Belgium
    Hoi Andries,

    Hij is inderdaad wel wat veranderd, De cilinders staan iets dichter bij elkaar als bij de vorige versie, maar ondanks dit is hij toch een paar millimeter langer geworden. Ook zijn de bussen waarmee de cilinders verbonden waren weg en is de behuizing wat aangepast.

    Hij weegt ongeveer 4840g zonder ontsteking.

    Timen
     

Deel Deze Pagina