24 maart 2013 : Truggy Masters wedstrijd 1 – MVW (Purmerend)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 22 feb 2013.

  1. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Hij is er klaar voor, alleen nog even bandjes lijmen :)
    Aangezien ik geen tijd heb gehad om de OS XZ-B Speed II in te rijden (ook een beetje aan de koude kant kwa weer), heb ik vandaag met een standaard OS XZ-B test gereden ook een prima motortje en veel power onderin.
    Denk dat het dit motortje gaat worden voor zondag, anders de OS XZ .25 die je op de foto's ziet.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Mooi Paul! We kijken er hard naar uit, de eerste wedstrijd van het seizoen!!!
     
  3. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Waar zit jij nou met je setup na afgelopen zondag Kurt ?
    Je klaagde over te weinig off power stuur ofniet ?
     
  4. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik ben er ook klaar voor, bij mij net hetzelfde probleem...te lage temperaturen om de nieuwe Alpha A852 in te lopen.

    [​IMG]
     
  5. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Mean machines lol.
    Ik zit met net hetzelfde probleem door de koude/tijdsgebrek de OS xzb .21 er nog op ipv de spec II. Maar die gaat ook zeer goed.
    Moet nog wat speling op het diff achteraan wegwerken maar hij is zo goed als klaar.
    Kijk er echt naar uit (hopelijk rijdt die blauwe nr 5 weer niet in de weg zoals vorig seizoen :2gunfire: lol).

    [​IMG]
     
  6. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Natuurlijk ga ik mijn best doen om je zoveel mogelijk in de weg te rijden Stewie :D
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Lol Mario, als we maar fun hebben ;).

    Off power was er stuur genoeg, het is onpower dat het iets te weinig was.
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Idd Paul onpower had ik te weinig, hij had dan echt onmiddellijk de neiging om naar de buitenkant te gaan...
    Jasper had net hetzelfde probleem!

    Volgens de hudy book zou minder droop vooraan en dikkere swaybar achter hier kunnen helpen. Voor de rest lag hij zeker goed :)
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Reed je met maximale droop voor -en achter?
    Standaard sway bars of dikkere?
     
  10. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik had al minder droop gezet voor en achter Mario, maar zal nog net iets minder mogen denk ik... Zal zondag wat testen worden en eens gaan piepen bij Paul lol

    Swaybars waren originele.
     
  11. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik denk dat je achter maximale droop moet houden, en alleen voor iets minder droop moet geven.

    Bij de tarmac race had ik zowel voor als achter bijna geen droop (leek mij beter gezien het onroad karakter van de baan) en dat resulteerde in zowel off-power als on-power gebrek aan stuur. Daarop heb ik achter de droop voor een groot gedeelte terug gezet en toen voelde het stukken beter aan.
     
  12. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ok dank je wel Mario, zal ik zeker eens testen...
     
  13. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ohja Mario maximale droop voor in Pur is toch veel te veel, de baan is relatief vlak dus dat heb je zeker niet nodig :)

    Heb hem iets meer droop gegeven achter, voor net nog iets minder.
    Diff achter is opnieuw uitgeshimd.

    Dus we zijn er klaar voor :)
     
  14. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    Minder droop voor help bij onpower stuur. Dan hou je meer druk aan de voorkant.
     
  15. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad Kevin, heb hem wat minder droop gegeven vooraan.
     
  16. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Ik rij voor 107mm en achter 124 mm droop gemeten van bovenkant bevestigingsoog naar onderkant bevestigings oog, let wel op, ik rij de schokdempers in het middelste gat op de armen en op een na laatste gat op de schocktower.

    Ik rij nooit volle droop met de truggy, auto word dan ontzettend zenuwachtig bij stuur correctie van links naar rechts.
    Ook de bochten snelheid word een stuk minder omdat de auto dan te ver door gaat hangen naar een kant.
    Hoe minder droop hoe harder je door de bochten kan :)
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik heb dezelfde setup van de shockstands Paul, zal morgen de eens meten van de droop.

    Ik voelde inderdaad ook onmiddellijk dat minder droop je een heel groot voordeel geeft in het bochtenwerk.
     
  18. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Morgen ook eens zo zetten.
     
  19. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Het kan wel zijn dat ik als de baan echt glad is ik iets meer droop ga rijden (maar niet max droop), geeft de auto weer iets meer grip in de bochten.
     
  20. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Nee Paul ... We krijgen een DROGEEEE high grip baan ;-)

    Maar idd, dat helpt weer bij om extra grip te krijgen in het gladde/natte!
     

Deel Deze Pagina