Ik ben mijn HT FPV quad aan het opbouwen. Maar nu heb ik alles losgehaald,en op precies de zelfde manier weer aangesloten. Maar nu heb ik een probleem,de naza geeft een constante rode lamp,en waneer ik hem probeer te armen,dan schokken de motors alleen maar. Is hij nu kapot,of moet ik hem misschien weer opnieuw programmeren. Lijkt me toch stug dat wanneer ik alles het zelfde weer aansluit,dat hij het dan gewoon weer verder zou moeten doen.
Zover ik kan zien zit alles er goed in. Ik ga na het weekend,alles maar weer los halen,maar eerst probeer ik dinsdag nog ff om hem opnieuw te installeren/programmeren. Er moet iets zijn waardoor hij zo doet.
Yep ALLES goed controleren en stap voor stap nalopen, der zal ongetwijfeld toch iets niet goed zitten, of niet goed vast, of iets dergelijks..
Heb ik hem nog niet aan gehad. Ik ga hem dinsdag nog eens bekijken en aan de assistent hangen. Nu eerst zo pakken voor mijn mtb weekendje in duitsland.
Ik heb met het overzetten alleen de esc's uit de naza gehaald en de v-sen. Alles tussen ontvanger en naza heb ik laten zitten. De esc's zijn allemaal in de juiste volgorde in de naza gedaan,zwarte draad boven. V-sen zit er op de juiste manier in. Enige manier wat ik denk dat het nog kan zijn is,of iets met de voedingsdraden/powerboard,of iets wat gedaan moet worden met de assistent. Wat voor maat inbus is dat eigenlijk,want met mijn gewone inbusjes lukt het me niet ze vast te draaien.
Ik heb mijn naza aan de assistent gehangen,en zag er niks vreemd aan. Maar wanneer ik de quad arm,dan draait 1 motor goed en de rest stotterd en draait niet. 1 motor ruikt een beetje maar ik kan niks er aan zien. Weet iemand wat er zou kunnen zijn? Please help
Reageren daar dan 3 motorens er op en 1 niet? Wanneer ik hem vast hou en schuin houdt dan reageert hij juist het tegengestelde als een gyro. Want hij zou zich recht moeten corrigeren wanneer hij naar beneden gaat,maar hij gaat juist harder draaien wanneer zijn kant naar boven gaat. Wat zou dat betekenen?
Hoe reboot ik een naza,want dat wordt nergens beschreven. Heb ik heb er nu echt de P in. Vrouwlief irriteert zich aan me omdat ik de hele avond met de quad bezig ben. :-(
Het stotteren van motoren, word meestal verorzaakt omdat je een fase mist. (je hebt er 3) vandaar ook 3 draden. Als er 1 niet goed contact maakt stotterd hij ook en kan je hem heel makkelijk verbranden..... Dus omdat je het over geur en stotteren had, dacht ik vrijwel meteen aan het feit dat er 1 fase ontbreekt op de motor. Dus de contacten tussen de regelaar en motor. de 3 draden welke daar lopen. Dus je kan even kijken of he tcontact van bullit naar motordraad goed is, en of de bus naar regelaar goed is. en dan dus contact tussen bus en bullit goed is. Draadbreuk kan ook nog in de draad van de motor.
Maar volgens mij zitten de draden aan de regelaar gesoldeerd,maar ik zal alles ff na kijken vanmiddag. Ik vind het raar dat alles het nog deed op de 4540 quad frame,en nadat ik alles heb over gezet ik deze storing heb,maar dat kan dus door een losse draad komen. En als het in de motor zelf zit,hoe kan ik dat testen? Of is hij al verbrand nu ik hem ruik,want dan haal ik van middag een nieuw motortje bij hangar,maar wil ik wel weten wat het nou was voordat ik die nieuwe motor ook om zeep help.
Het probleem is opgelost. Geen draadbreuk, Geen kapotte motor, Geen kapotte regelaar, Geen naza software probleem........ ........nee,ik had te lange schroefjes in de motors gedraaid waardoor er een lichte kortsluiting ontstond in de spoelen,en waardoor de regelaars niet wisten hoe of wat. manier van reparatie...ringetjes er tussen. Kosten van reparatie.....3,50 bij een modelbouw zaak,bouwmarkt zou absoluut goedkoper zijn geweest,maar nood breekt wetten. Iedereen hartstikke bedankt voor het mee denken.
Kortsluiting op die manier, geeft hetzelfde symptoom als dat er een fase mist..., Is dat ook weer verkalard... Je had heel makklijk de regelaar op kunnen blazen hiermee! Je hebt geluk! Wel is de isolatie beschadigd, waardoor er makkelijk weer kortsluiting kan optreden! Houd dat GOED in de gaten, he tis met een reden geisoleerd dat wikkeldraad vban de motor. Daar zit een laklaagje overheen, anders zou er meteen kortsluiting komen.Zodra de draden elkaar raken, en kan je geen wikkelingen maken.