Dutch Tamiya Challenge 2013

Is inschrijven voor de fighter buggy klasse ook nodig van te voren? En zijn er net als vorig jaar weer leenauto's op de zondag? Zoja dan kan ik mn neefje meenemen voor een dagje :)
 
De Euro-GT rijders mogen onderling een tandwiel verhouding bepalen.
De MACH indoor gebruikt zelf 5,0 als verhouding in hun 13,5t klasse dus dat lijkt me dan een goede keuze.

Er zullen een aantal Fighter buggy's aanwezig zijn voor de jeugd.
Zoals altijd verzorgd door de Tamiya importeur.

Voor de deelnemers; tot morgen!

PS Ben je nu helemaal vergeten in te schrijven geef dit dan zo snel mogelijk door dan kunnen we vast nog wel wat regelen :)

Grt,
Michael
 
Was erg leuk vandaag, vooral in de F1 klasse ;-) Leuke groep rijders die elkaar daar waar nodig helpen. Leuke baan in Haarlem, jammer dat deze verdwijnt. De organisatie bedankt voor de hele leuke dag!! En Roy, misschien volgende keer? F1 blijft big fun!

Mvg
Marcel
 
@Footy.....Ga mijn best doen maar beloof niets.
Hebben jullie brushless gereden of de oude vertrouwde Carson??

Mvg Roy
 
@Footy.....Ga mijn best doen maar beloof niets.
Hebben jullie brushless gereden of de oude vertrouwde Carson??

Mvg Roy

BL is zoooo 2012...je moet nu een 32T hebben om een beetje mee te komen. en ik kan het na vandaag weten :)
Gelukkig heeft de beste rijder in de F1 gewonnen en aangetoond dat materiaal ondergeschikt is aan de kunde van de bestuurder.
 
Haha, inderdaad een 32t is the way to go, volgens mij reden de nummers 1 tm 5 van de einduitslag ermee ;-) Overigens had ik de 18t er al in zitten, maar koos ik toch voor de 32t omdat ik met de 18t nog geen meter gereden had. Geen verkeerde keuze ;-)

Mvg
Marcel
 
De Euro-GT rijders mogen onderling een tandwiel verhouding bepalen.
De MACH indoor gebruikt zelf 5,0 als verhouding in hun 13,5t klasse dus dat lijkt me dan een goede keuze.


Hoi Michael,

Praten we dan over bv 28/54, 29/56 en 32/62?
En de verhouding voor buiten, ook 5,0?
 
@Ruy.....Ligt aan welk type auto je rijd ivm interne overbrenging.
Buiten word er meestal 4.5, 4.0 of soms 3.5 gereden.


Mvg Roy
 
@Rene.....Check het MACH indoor topic.
Ze gaan hier wel weg maar verdwijnen niet van wat ik heb begrepen.
Volgend winter seizoen een nieuwe locatie met het WK tapijt.
Details zouden volgen.

Mvg Roy
 
4.0(exact) voor de TRF is spur 76 en pinion 37.
Voor de FF03 kan ik je dit niet vertellen daar ik de idr van de FF03 niet weet.

Mvg Roy
 
Voor de FF-03 is de overbrenging vrij gegeven voor de Euro TW klasse.

Quote uit het wedstrijd regelement:
Tandwiel verhouding Voor deze klasse geldt een vaste tandwiel verhouding. Zodat voor de diverse chassis types een gelijke strijd ontstaat. Uitzondering is de voorwiel aangedreven chassis FF03, hiervoor is de tandwiel overbrenging vrij gesteld. De maximale tandwiel overbrenging is 5,0. Dit is eenvoudig uit te rekenen door het aantal tanden van je spur te delen door je pinion, dit vermenigvuldig je met de eindoverbrenging. De eindoverbrenging voor de verschillende chassis is: TT01: 2,6 (maximum is 28 op 55) TA05: 2,055 TA06: 2,17 TB03: 2,437 XV01: 2,6 FF03: Vrij
 
De interne overbrenging van de FF-03 is 2.9. Om in de Euro GT qua snelheid mee te kunnen komen zal je 65t spur met 41 pinion voor een 4.02 overbrenging. Of 60t als je die kan vinden met 39t voor 4.0 overbrenging. Zwaarder vertanden kan zover het nog past.
 
Back
Top