Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik weet niet hoe je speed runs rijdt, maar het accelereren vraagt het meeste vermogen en daar wordt je motor het snelst warm van. Nu kan een brushless motor wel wat hebben. Temperaturen waar je de blaren van op je vingers krijgt hoeven nog niet schadelijk te zijn voor de motor. Op 3S wordt je motor ook veel sneller heet dan op 2S.

    Merkbaar minder vermogen kan als oorzaak hebben dat de magneten in de motor te heet zijn geweest en hun kracht hebben verloren.
     
  2. Gtgijs

    Gtgijs

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Utrecht, Utrecht
    Omdat ik nog geen wheelie bar heb laat ik de auto redelijk rustig accelereren en niet al te heftig remmen, dus het lijkt me raar als het daar aan ligt. Ik ga vandaag weer rijden en kijken wat voor snelheid ie' haalt, om zo te zien of ie daadwerkelijk kracht heeft verloren.
     
  3. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Ik weet niet wat voor banden je gebruikt, maar met 31/76 en ''eventueel'' 3s gaan je Traxxas-bandjes het niet overleven.
     
  4. Gtgijs

    Gtgijs

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Utrecht, Utrecht
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
    Vraagje:

    Is deze accu iets als ik mik op langere rijtijd?

    Turnigy nano-tech 10000mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2854 Stampede/Rustler/Bandit compatible) (NL)

    Ik ben qua kennis geen held in het hele lipo's verhaal, maar heb het idee dat ik met m'n 2s Bionic 5000mAh 7,4V 40-70c steeds minder rijtijd krijg.

    Daarom zit ik eraan te denken om er een accu bij te kopen die ongeveer dezelfde power heeft, maar langere rijtijd. Hoe hoger de mAh, hoe langer de rijtijd, toch?

    En die pluggen, kun je die ook verzetten aan de bovenkant van de accu? Zoals ze op de afb. zitten zou ik met de dremel aan de slag moeten en dat doe ik liever niet.

    Alvast bedankt voor evt. reacties.

    Mvg,

    Bob.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2013
  6. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
    Reactie op m'n eigen post:

    :oops:

    Zie net dat dit een gigagroote accu is die niet eens in het rek past dus dat wordt 'm niet.

    Iemand ervaring dan met de Turnigy 6000mAh? Die schijnt overal wel goed uit tests te kopen als ik op youtube kijk en moet qua rijtijd vreemd genoeg niet onderdoen voor 2s accu's boven de 6000mAh.
     
  7. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Waarom niet 3s en 5000mah? of 6000mah? Dat moet je regelaar en motor allebei nog aankunnen met vellieon... Is de snelheid in mph? Dat zou gaaf zijn!
     
  8. gpz_decoy

    gpz_decoy

    Lid geworden:
    21 jan 2013
    Berichten:
    167
    Ik denk dat het niet in de auto past

    Maar onder de esc zit nog ruimte klein randje weg halen schuim er uit en je hebt wat extra ruimte in de lengte
     
  9. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Ja, klopt. Staat ook een voorbeeld van op youtube en traxxas zelf volgens mij ook. Ik wist alleen niet dat ze langer waren.
     
  10. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
    En weer een nieuw probleem:

    Als ik, ook na een minuut rijden, met een volle 2s Lipo een paar seconden vol gas geef dan springt m'n rustler VXL op de stand alsof de accu bijna leeg is. Ik heb dan dus minder power/snelheid en 't rode lampje van de electische unit gaat knipperen. Dit terwijl de accu echt nog bijna vol moet zitten.

    Als ik de auto uitschakel en 'm daarna weer aan zet functioneert alles weer normaal totdat ik weer volgas geef en hij weer op de stand 'accu leeg' springt. Dit kan ik tig keer herhalen totdat de accus echt leeg is en de auto ook daadwerkelijk stopt met rijden.

    Zou dit aan de electrische unit in de auto liggen of aan de accu?

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2013
  11. Traxxas Dude

    Traxxas Dude

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    38
    Hey,

    Geen idee of het in dit topic past, maar ik ben van plan m'n rustler xl-5 om te bouwen naar een VXL, iemand enige tips hiervoor en is dit verstandig? Of is het beter nieuwe te kopen qua kwaliteit gezien van de standaard onderdelen die er dan al in zitten.

    Groetjes
     
  12. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Het kan zijn dat je Lipo overleden is. Als de spanning snel zakt tijdens gebruik, schakelt de ESC vanzelf uit. Kun je de spanning meten met een multimeter, zodra de auto stilvalt of duidelijk minder power heeft?
    Als de accu het niet is, dan is het waarschijnlijk de ESC die overleden is.

    Meten is weten...
     
  13. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Een XL-5 ombouwen naar VXL is misschien (als je alles doet), misschien duurder dan een VXL roller kopen. Ligt er ook een beetje aan waar je de onderdelen koopt. Een Rustler in losse onderdelen kopen is een berg duurder dan in één keer een complete auto.
    Het belangrijkst zijn de de plastic links, tie rods door metalen te vergangen en de koperen busjes door lagers. Draagarmen zijn niet echt anders. Chassis is exact gelijk. Voor de rest zitten er in de VXL nog imbusboutjes waar de XL-5 die irritante kruiskoppen heeft.
     
  14. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Maar de meeste onderdelen die je dan reserve hebt zijn alsnog van traxxas. Sommige dingen los kopen en dingen zoals draagarmen 1x van hpi kopen en je bent klaar. dat van traxxas is wat mindere kwaliteit. En wat heb je aan 2 chassis? gewoon een motor en esc. wat lagers en als de schroefjes je niet bevallen, heb je voor 3,5 euro een zakje inbusschroefjes.

    Ik denk niet dat het qua prijs goedkoper is om alles los dan een roller aan te schaffen.
     
  15. Traxxas Dude

    Traxxas Dude

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    38
    Oke hartstikke bedankt! Moet ik nog iets aan me shocks of gearing doen? Heb op andere fora gelezen dat je andere spur/pinion gear moet doen. Of dat dit beter zou zijn.
     
  16. Traxxas Dude

    Traxxas Dude

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    38
    Of.. komt dit over als complete onzin? :p Net zoals het vervangen van bepaalde zwakke onderdelen in RPM, t is wat ik gelezen heb. Heb der op dit moment nog niet echt veel verstand van :X
     
  17. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
    Bedankt voor de reactie.

    Heb 'm vandaag naar de dealer gebracht om alles door te laten meten. Kon volgens hen ook de motor zijn, maar accu leek bij de eerste meting goed.

    Ik zal het wel horen en als het de electronica of motor is valt het onder de garantie van traxxas :p.
     
  18. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    hmm. is maar net wat je zelf wil. kost ook maar een 10tje en je hebt een andere pinion en spur. zelf rijd ik met 23/83 verhouding. kleinere vertanding is sneller optrekken, en meer is betere acceleratie. (als ik het goed heb) kijk en vergelijk de prijs even op een webwinkel tussen roller en onderdelen los....
     
  19. Traxxas Dude

    Traxxas Dude

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    38
    De auto in de winkel compleet kost ongeveer 330 euro, zonder LiPo/lader.
    De tot nu toe genoemde onderdelen kosten ongeveer 220-230 euro.
    Dan heb ik lagers, plastic links, tie rods (vervangen voor de metalen versie), regelaar + motor.
    Hierbij heb ik geen draag armen, pinion/spur gear, of iets anders gerekend.
     
  20. Traxxas Dude

    Traxxas Dude

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    38
    350 euro bedoelde ik*
    Met LiPo (8,4V 3000 mAh) en lader 380 euro.
     

Deel Deze Pagina