Ik ben vandaag bezig geweest met mijn eerste F550 (2de hands, maar een hoop onderdelen (op)nieuw geplaatst.) Naza + GPS. FRSKY DJT met D8R-II Plus. Nu heb ik een Turnigy 9XR (gisteren binnegekregen) en heb ik de zender zo afgesteld: Mixes: CH1 - 100% THR CH2 - 100% AIL CH3 - 100% ELE CH4 - 100% RUD CH5 - -61% HALF ID0 (Drie standen schakelaar set to Manual Mode) +4% HALF ID1 (Attitude Mode) +71% HALF ID2 (GPS Mode) R +36% CH6 THR (Failsafe Mode set to THR switch) CH6 - 100% FULL THR (THR switch input = Failsafe) In de Naza assistent gaat het netjes. Ik kan de calibratie goed doen. De drie standen schakelaar kiest netjes de A,M en GPS modus. Het vreemde is, dat als ik flink gas geef, dat de F550 gewoon op de grond blijft staan. Je hoort hem echt flink power geven, maar ik zie niet eens een kleine indicatie dat hij de grond gaat verlaten. Ik heb de motor draairichting en de props gechecked en die gaan allemaal netjes de goede kant op. Ik zal mijn instellingen hier neerzetten, dat is wel zo makkelijk. En dan de zender: En dan tot slot een filmpje wat er gebeurt. Hij schoot vlak voordat ik wilde filmen in battery low stand 9rood knipperend). Maar ook bij een volle batterij doet hij precies hetzelfde. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.
het klinkt toch alsof de props of motor-richting niet goed is.... Met zoveel toeren gaat ie echt wel omhoog! Je setting zijn -zover ik dat kan beoordelen- gewoon goed. Hij armt gewoon en hij maakt genoeg toeren. Prop 1 moet linksom / tegen de klok in draaien en een normale prop hebben. En dan om-en-om de props gewoon en L monteren.
Het gras beweegt ei zo na niet (moeilijk te zien), wat kan wijzen op verkeerde montage van de props. Misschien stom, maar voel eens of dat hij de lucht omlaag, dan niet omhoog blaast. Omhoog = niet goed
moeilijk te zien op het filmpje ivm frequentie e.d maar als ik het begin toch een stuk op 30x bekijk lijken de props toch echt de verkeerde kant op te draaien. Vermogen genoeg lijkt me.
100%... Zo te zien graupner props, dan is juist waar de L op staat voor de rechtsdraaiende motor.... dus net andersom.
Oh, wat erg..... Ik dacht echt dat ik het goed had. Maarja, dit is wel het meest makkelijk om op te lossen. Wordt vervolgd! Bedankt voor de vele snelle reacties.
kan gebeuren. Ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom mijn quad steeds bij opstijgen flipte.... En dan pas thuis bedenken dat het de props zijn ;-)
En ja de graupner L is een links draaiende,ECHTER bij multicopters gebruiken we hem als rechtsdraaiende Dus als je schade hebt aan graupner -prop welke rechtsomdraait op je multi, bestel je een graupner L