Hallo, Vandaag een U Can Fly in elkaar gezet. Geen probleem. Echter als ik de zender aanzet dan hoor ik 2 piepjes (hoog-laag). De motor reageert niet maar naar enkele seconden gaat ie toch vanzelf lopen? Wat gaat hier fout. Alle andere servo's werken gewoon. Voorts wil ik (daar ze dit op de club gebruiken) de zender ombouwen naar mode 1. Zender zelf ombouwen lukt me wel, maar hoe moet ik vervolgens de servo's op de ontavnger verwisselen. Iemand ervaring en advies? Groet Jos
Je moet de regelaar inleren, hij moet weten wat vol gas is en gas dicht, lees daar even de beschrijving voor door. Mode wisselen is per merk verschillend dus zal je wat meer info moeten geven, zo is je vraag niet te beantwoorden.
Om te beginnen... als je niet vertelt wat voor zender je hebt zal niemand je kunnen helpen. Ik snap dat de zender bij het toestel hoort, maar alleen iemand die dezelfde set heeft gekocht weet welke zender het is... Is het niet logisch om met je vraag naar de winkel te gaan? Je piepjes-vraag geeft me de indruk dat het gas misschien gereversed moet worden maar ik zou het op deze afstand niet durven zeggen. Een zender ombouwen van mode 2 naar mode 1? Met sommige zenders is het simpel, met andere kan het niet eens. Ook een vraag voor de winkelier die 'm je verkocht heeft. Hadden ze geen set met een mode 1 zender?? Trouwens, je bent al lid van een club, neem het spul mee ernaartoe en op zeker kan iemand er daar een zinniger oordeel over vellen (met de zender in zijn handen) dan hier op het forum. En als je toch hulp zoekt op het forum... vul op je profielpagina je woonplaats in. Misschien woont er wel iemand vlakbij die je kan helpen, maar als je je woonplaats geheim houdt kan niemand dat zien.
Zitten er trims op de gashendel? Die ook helemaal naar beneden zetten. Ten aanzien van de zender is het ook nog zo dat sommige zenders best leraar kunnen zijn voor een andere mode. Ik vlieg zelf mode 3 en het aan de kabel gehangen bij een mode 1 instructeur. Maar dat is met een Graupner MX16 geweest. Als je dan toch gaat knutselen dan kun je altijd nog de potmeters omzetten, dan hoef je niets op de ontvanger te veranderen (maar dat is niet de meest gemakkelijke manier)
Ja, er zitten trims op en die heb ik dicht staan. Nog steeds de 2 ipv 1 piepjes. Oplossingen of andere ideeën blijven welkom Groet Jos
inverteer je gas channel, heb je een aantal kleine switchen rechts vanonder aan je zender? Zet die van throttle in de andere positie en test nog eens.
Hallo, Dank voor alle tips. Mede daardoor en door een beetje prutsen werkt nu alles. Ook de zender omgezet naar mode 1. (wat een gepruts om dat veertje weer terug te monteren) Nogmaals dank voor de snelle reacties. Groet Jos
Dat soort dingetjes doe ik onder een stuk transparant plastic, of in een plastic zak zodat veertjes, clipjes niet onzichtbaar in een uithoek van de kamer in het hoogpolige tapijt belanden. 'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo pack, auto, garage of woonhuis, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum Wat is een lipo en hoe gebruik je die. Inhoud Waar is een lipo van gemaakt? Hoe laad ik een lipo? Wat betekent de C waarde? Balanceren Waar Lipo laden Koude LiPo Wat betekent 2p3s? Waar op letten bij aanschaf? Laders Kwaliteit versus prijs Bolle LiPo :sad: :cry: LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken En ook Modelbouw FAQ's - MBF -> [FAQ] Accu's en laadtechnieken -> Het laden en balanceren van LiPo accu's Forumtipjes: Indien je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. Geef ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden. Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.