Tarot Carbon Landing gear F450/F550

Discussie in 'Multicopters' gestart door DJ41, 17 apr 2013.

  1. DJ41

    DJ41

    Lid geworden:
    22 dec 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Heeft iemand van jullie ervaring met dit setje?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb hem besteld voor mijn nieuwe F450 (nog af te bouwen). Niet duur in ieder geval. 25,86 inclusief verzenden.

    Uiteraard zal ik mijn ervaringen ermee delen op het forum.
     
  2. Michel72

    Michel72 Guest

    Ik heb gelezen dat die carbon plaatjes onderaan de voet vaak kapot gaan. Hier en dar kan je ook modificaties vinden die dat dan weer moeten verstevigen.

    Mvg,

    Michel
     
  3. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Als er geen camera onder hoeft kan je ook kijken naar skids van een Align/HK 600 ;)
     
  4. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Ik vraag me af hoe de Lipo nu wordt bevestigd. Er tussen in lijkt me niet echt mogelijk?
    Door de halve bevestigingsring waarmee het landingsgestel op het frame wordt gemonteerd is er geen vlak oppervlak meer waar de Lipo tegenaan kan rusten.
     
  5. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Gewoon bovenop toch Peter? Bij het grootste deel F450's zit tussenin de FC en bovenop de batterij. Dan zou het geen probleem zijn.
     
  6. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Mij lijkt het juist het verstandigst om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden. Daarom bevestig ik mijn Lipo's aan de onderkant. In het midden zitten dan de draden weggewerkt en bovenop de FC, GPS, etc.
    Aan de onderkant bevestigen is geen optie meer door deze landing skid. Er zijn daarentegen wel skids op de markt die een speciale ruimte hebben voor de Lipo('s). Die zijn alleen wel vaak een tikkie duurder :p

    Edit: Daarnaast vind ik het mooier om de Lipo zo min mogelijk in het zicht te hebben. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
     
  7. unrealistic

    unrealistic

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Zeist
    Zo zit de fc alleen niet in het cog.
    En bij een crash is de kans op schade aan de dure fc groter.

    Ik zou de lipo bovenop doen en het landingsgestel en camera als tegengewicht onderaan.
     
  8. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Daar heb je dan wel weer gelijk in.
    Maakt een Lipo bovenop verder niets uit als er geen camera (GoPro i.o.d.) of landingsgestel zijn gemonteerd? Als dat niet zoveel uit maakt ga ik er ook een bestellen.

    Met vriendelijke groet,
    Peter de Leeuw
     
  9. unrealistic

    unrealistic

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Zeist
    Nee gaat prima. Veel vliegen zo.
    Je kunt ook een kleine of medium lipo gebruiken en dan een grote voor als je vliegt met camera.
    Verwisselen vd lipo is ook handiger trouwens.

    Er staat zo'n landingsgestel in de verkoopthread maar ik vind hem te duur.
    Misschien bestel ik er binnenkort eentje in China.
     
  10. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Maak je geen zorgen hoor peter. Het is niet merkbaar. Als je met een F450 op 2200mah lipo's vliegt, maakt het zeker niet uit waar je ze neerlegt. DJI doet daarom ook de strap erbij , deze past precies door de bovenplaat en kun je hem (los van het kleine stukje klittenband) zo strak trekken. Kijk maar eens bij het bouwverslag van Emile, leuk voorbeeld daarvan.
     
  11. DJ41

    DJ41

    Lid geworden:
    22 dec 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Om even terug te komen op dit landingsgestel...

    Het is echt de grootste chinese troep die ik ooit heb gekocht. Ten eerste zag het eruit alsof het al was gebruikt. Dikke krassen erop. Het ophangsysteem met een klemmetje en een buis is gammel en blijft niet zitten. De boutjes hebben een te kleine kop, dus zou je er een ringetje tussen moeten zetten.

    Een van de meegeleverde boutjes had een ronde kop en kon je er niet indraaien. Daarnaast zitten de hoekstukken niet vast. Ik had geprobeerd die te lijmen, maar dat ging helemaal mis. Het ding ligt inmiddels in de prullenbak.

    Oh ja, nog vergeten. Het stonk. Een heel vaag luchtje zat eraan.

    Dus niet kopen deze troep jongens.
     
  12. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    Ook ik ben bezig met dit landingsgestel.
    Heb het op een aparte baseplate van een F450 clone gemonteerd en zo zit hij vast aan de F450. Het idee is dat ik hem zo makkelijk los kan halen voor vervoer en de F450 ook nog los kan vliegen.

    enige weken geleden heb ik hem snel voor een foto in elkaar gezet. Inmiddels zijn de ESC's en de motoren gesoldeerd.... maar het vliegen zal nog wel even duren heb niet zo heel veel tijd en dus zal dit projectje nog wel even lopen.

    De montage heb ik wel wat gemodificeerd want daar was ik het niet meer eens. Ik heb aluminium motormounts gebruikt en de buis waar de poten aan vast zitten zit nu spelingsvrij en vast als een huis. De carbon buizen van de poten zitten netjes geklemd, heb ze wel eerst losgehaald en de binnenkant van de lugs iets opgeruwd.
    Zoals je ziet heb ik op de baseplate ook buizen gemonteerd Hieraan hangt een kleine gopro gimbal. Zoals je kan zien hangt de lipo achteraan voor CG compensatie. Met een gopro HERO3 is hij zo keurig in balans

    Enige twijfel heb ik nog wel over de verbinding naar de voeten.. daar moet in eerste instantie nog een dikke isolatiebuis omheen voor de nodige demping maar hoe de verbinding zich uiteindelijk houd gaan wel wel merken.

    Ik vind het persoonlijk wel een mooi landingsgestel en mits met zorg in elkaar gezet lijkt hij het wel te gaan houden... we gaan het mee maken.;)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina