trex 600e pro throttle curve

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Niko, 28 mei 2013.

  1. Niko

    Niko

    Lid geworden:
    11 mei 2011
    Berichten:
    14
    Hallo mensen ,kan iemand mij advies geven over throttle curve voor mijn trex 600 e pro, gewoon vliegen geen 3d.
    ik ben namelijk mijn 600 esp gewend ,maar schrok even van het geweld van mijn nieuwe 600 pro, met dezelfde curve voor de esp:eek:
    groetjes niko.
     
  2. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    ik vlieg mijn 600 met rechte curve

    norm 0-80-80-80-80
    idle 1 90-90-90-90-90
    idle 2 100-100-100-100-100

    nick
     
  3. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Als je een gov functie gebruikt tenminste.
    Voor normale curve adviseer ik toch meer een V-curve
     
  4. ErikF

    ErikF Guest

    Het klopt opzich wel dat de 600e pro wat meer brult en ook gewoon echt meer power heeft. Dat is met name het gevolg van een 12S setup en door de tandwielverhoudingen zul je zien dat de heli goed vliegt met hoge toeren. Als je de toeren van de bladen tussen 1600 en 2000rpm hebt draaien vliegt de heli perfect.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    als je een heli zonder gov echt correct afstelt, kom je idd op een v uit..
    Bij nitro een heeeeel stuk meer dan bij electro, maar die v heb je nodig om de toeren gelijk te houden

    maar voor de basis is een platte curve niet verkeerd.
    ga je op een gegeven moment wat gekker doen met vliegen, ga je ook horen dat het toerental wat inzakt bij belasting, of juist stijgt zonder belasting
    en daar moet je een beetje de curve op aanpassen.
     
  6. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    een V curve is bij een elektro heli helemaal niet nodig, gewoon een flat curve instellen op je gewenste toerental ;)
     
  7. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Ik heb wel eens gewoon op curve gevlogen en met mijn stijl heb ik toch echt een V curve
    nodig anders zakt mn toerental te veel. Maar met alleen hoveren en rustig rondvliegen lijkt
    me dat ook inderdaad niet nodig.'.
     
  8. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Dan is er waarschijnlijk in je setup iets mis .

    Ik heb nog nooit een V curve nodig gehad op een 450 500 550 en een 600, gewoon een vlakke curve en knallen maar !!

    Beter is om een goede governor te gebruiken en je gearing daar op aanpassen.
     
  9. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Sorry...nothing wrong with my gear, is gewoon mijn kijk erop.
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.186
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heeft over het algemeen echt maar HEEL weinig met je set-up te maken, maar veel meer met je gehoor: Veel mensen horen niet of nauwelijks een toerenverandering, anderen horen het direkt als er 20 RPM afgaat of bijkomt. Sommige mensen kunnen "leren luisteren" en anderen leren het nooit.

    Kan best zijn, dat jij het toerental als "redelijk constant" ervaart, maar een toeschouwer met een muzikaal gehoor bijvoorbeeld, de boel ervaart als "uiterst variabel" toerental.

    Ik moet de meeste mensen echt leren luisteren, ze trekken de heli vaak al los voor het toerental goed opgebouwd is, en als ik dan vraag "hoor je dat dan niet" krijg ik meestal een domme blik terug....

    Blijkbaar heb jij een gehoor wat er gevoelig voor is.

    Groet, Bert
     
  11. lucky1967

    lucky1967

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    belgium (Kozen) Limburg

    6Sr9U21nGgo[/media] 600 EFL Pro - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. lucky1967

    lucky1967

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    belgium (Kozen) Limburg
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. lucky1967

    lucky1967

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    belgium (Kozen) Limburg
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Oenta

    Oenta

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    265
    Locatie:
    Dordrecht
    Kijk uit met lage toerentallen met deze heli, de staart/hoofdrotor verhouding is ontwikkeld om deze heli op hogere toerentallen te vliegen. Normaal rondvliegen gaat prima op lage RPM, ga je al snel achteruit vliegen en vraag je iets meer van de heli dan raad ik je aan om hem op een hogere RPM te zetten (2250 en hoger, zelfs met dit toerental is een tailblow out niet uit te sluiten). Ik vlieg hem zoals Align wilt dat je hem vliegt (volgens de handleiding) zonder governor dus en op 100% flat (Ja idd, een zieke 2500+ RPM). Dan zijn alle staart problemen van deze heli verholpen. Deze curve raad ik alleen aan voor als je echt hard 3d vliegt, voor normaal vliegen kan je prima de governor of lagere V curve gebruiken. Waarom Align nog steeds geen tanwielen aanbied met wel de juiste ratio is mij nog steeds een raadsel.
     
  15. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Gewoon het toerental draaien wat aangegeven wordt in de handleiding. Staat er niet voor niets :rolleyes: Wordt ie ook nog wat dynamischer van.

    +1, heb ik ook op de Logo 400SE en de motor is de governor. ;) Je hebt iets meer variatie dan bij een v-curve, maar het gedrag van vermogenswisseling is rustiger en fijner voor je staart.
     
  16. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    tail ratio van 600 pro is gewoon niet goed, weer een misser van Align ;)

    Volgens mij kun je met tandwielen van de oude 600 wel de juiste tailratio vliegen. Zou je ff moeten googlen of op helifreak kijken.

    Beter nog een 6HV gaan vliegen, of ff wachten tot de 6HV Ultimate uitkomt deze zomer/najaar!
     
  17. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb een jaar met de T-rex 600 pro gevlogen en nooit problemen gehad. En ja, ik vlieg 3D......
    zuPNHU9DbLI[/media] 600EFL pro soft 3D flight by J. Brokking - YouTube
    Staart is rock solid met het juiste toerental. Maar goed, wat weet ik er van..... :rolleyes: Je kan ook een Logo 600 vliegen.... nog beter..... :cool:

    Kom op, T-rex 600 pro is een perfecte heli maar je moet hem wel goed instellen ;) Maar dat moet je bij iedere heli. Wil je een lager toerental dan kan je andere staartbladen toe passen. Maar daar is deze heli gewoon niet voor gemaakt..... Je gaat een Mercedes toch ook niet op terreinbanden zetten?

    Net als dat de Logo 700 zwaarder is dan de concurrenten. Wil je een lichte heli dan moet je gewoon geen Logo 700 kopen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    +1..vind nog steeds troost in het feit dat de mijne een zeer liefhebbend nieuw baasje heeft gevonden.
    Zeer fijne heli, flat curves werkten prima met cc ice2 gov.
     
  19. ErikF

    ErikF Guest

    De meeste mensen met tail blow out problemen hebben geen rate modus setup gedaan waarbij de staart hands off hovert. Doe je dit niet, dan kost het de heli meer moeite om de staart goed te houden. Maar lage toeren werkt met de verhoudingen ook niet echt. Volgens mij kun je met de 600N staart de verhouding weer terug brengen, maar bij mij vliegt alles geweldig op 2200 rpm.
     
  20. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    het FEIT is gewoon dat de tailratio van de 600 Pro niet klopt. Een serieuze tekortkoming aan deze heli.

    en lees ff het volgende topic door scheelt weer een hoop discussie hier (zal wel het tegenovergestelde worden ben ik bang voor;) maar het maakt een hoop duidelijk.

    rate mode setup

    Does anyone fly rate mode anymore? - HeliFreak

    Vooral de post van Finless is erg duidelijk.


    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=319986
    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=315856

    enz enz , mogen jullie zelf verder opzoeken.
     

Deel Deze Pagina