losi ten scte vs asso rc82e vs hpi vorza flux

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door johan1924, 17 apr 2013.

  1. johan1924

    johan1924

    Lid geworden:
    17 apr 2013
    Berichten:
    31
    Hallo,

    Ik ben maar een bleu in rc
    ik ben op zoek naar een auto om op een baantje te rijden dat wij zelf hebben aangelegd op gras
    Nu ben ik op zoek naar een auto,maar vindt dit niet zo simpel
    Omdat de baan zo hobbelig is had ik gedacht aan een toch iets grotere auto
    Eerst had ik gedacht een thunder tiger emta of hpi trophy flux aan te schaffen
    Maar volgens de verkoper is dit niet te vergelijken met de autos die ik in titel vernoem omdat deze veel beter van kwaliteit zijn
    Kan er mij hier iemand meer raad geven zo dat ik toch al beetje verder kan kijken
    Of hebben jullie nog een ander voorstel ,,,,

    Mvg Johan
     
  2. johan1924

    johan1924

    Lid geworden:
    17 apr 2013
    Berichten:
    31
    niemand ?

    Niemand die mij hier een beetje raad kan over geven

    alvast bedankt

    mvg Johan
     
  3. Ruy Horta

    Ruy Horta

    Lid geworden:
    3 jan 2011
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Amstelveen
    Specifiek kan ik je vraag niet beantwoorden, maar wel in het algemeen.

    De gemiddelde 1/8 buggy is sterk en prima om mee te bashen en dat geldt ook voor een Truggy of de gemiddelde SC truck.

    Laat je vooral leiden door het budget en de beschikbaarheid van onderdelen. Bij een 1/8 buggy gaat niet snel iets stuk, maar je wil geen maand wachten op een onderdeel voor je volgende ritje.

    Internet maakt het bestellen makkelijker, maar verzendkosten en eventuele invoerrechten kunnen de kosten flink opdrijven.

    Kijk naar het totaalplaatje. Je hebt vaak gereedschap etc nodig, tikt snel aan.

    Dus mi eerst bepalen welke categorie auto's je het meeste aanstaat, bv. Buggy, Truggy of Short Course etc.

    Dan merken en types onderling gaan vergelijken.

    Ben je handig kan je zelf gaan samenstellen, maar als beginner kan je mi beter RTR auto nemen.

    Als laatste, waar gaan je maten mee rijden?
    Vaak meer lol als je een beetje dezelfde klasse rijdt.

    Hopelijk heb je hier iets aan, succes met je keuze!
     
  4. Mojos

    Mojos

    Lid geworden:
    21 apr 2013
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Blankenberge , België
    Hoi
    Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met deze auto's.
    Ik ken een paar vrienden die de hpi vorza hebben.
    Mooie auto.
    Maar zoals de andere forum gebruiker ( Ruy Horta) aangeeft , is het ook zeer leuk om zelf een auto in elkaar te steken.
    Uiteraard is er wel wat ervaring voor vereist.
    Maar wat ik wel kan vertellen is dat de 2 andere wel wat meer competitie gericht zijn.
    En ik vind dit niet zo fijn rijden om te bashen etc...
    Omdat ze toch wat meer voor de competitie zijn ontworpen.

    Als ik fout ben , voel jullie vrij om mij te verbeteren.

    Mvg
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Als je budget geen probleem is, is een competitie wagen juist slim om te nemen. Deze zijn doorgaans veel sterker dan echte "bash" wagens. Heb zelf een jaar lang mogen genieten van de thundertiger mt4, (zeker geen spijt van gehad en gaat ook niet weg uit mn wagenpark) maar heb onlangs een 1/8 competitie buggy (mugen mbx6 eco) erbij gekocht. Als je die dan vergelijkt met de mt4 zie je toch dat de mugen beter in elkaar steekt en toch even over een hogere kwaliteit van onderdelen beschikt!
     
  6. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Dit gaat niet altijd op.
    Vorza Flux is bijvoorbeeld veel degelijker dan zijn wedstrijd tegenhanger Hotbodies VE8, die nogal eens stuk gaat.
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik zeg daarom ook 'doorgaans' ;). Vorza is dan een mooie uitzondering, maar dan houdt het toch wel zo een beetje op :p.
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Vergelijk dan eens het gewicht van een Vorza met een VE8 dan weet je ook weer waarom :)

    De Vorza is zeker een goede beginnersauto, stevig goed aan onderdelen te geraken etc... Mindere wat ik eraan kan vinden is de servo die niet zo geweldig is, hij is zwaar en de achterzijde heeft te weinig mogelijkheden tov een andere buggy. Droop is bvb veel te weinig op sommige circuits etc... Oplossing is de shocktower/shocks van de HB steken of je steuntjes beginnen te veranderen.

    Maar met een gering prijsverschil kan je ook een 'wedstrijd'buggy kopen in de vorm van een Mugen ECO, Serpent buggy, Losi Eight etc... Dan heb je onmiddellijk een goede servo erin, die je bij de HPI toch gaat vervangen.
     
  9. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Voor de prijs van een vorza heb je al een mugen eco met alles erop en eraan. Ik vind de vorza persoonlijk erg prijzig voor een rtr. Hij zal zijn geld vast waard zijn maar dan heb ik liever van dat geld een wedstrijdbuggy met alle elektronica
     
  10. mikek

    mikek

    Lid geworden:
    22 jan 2009
    Berichten:
    30
    Ik zelf ga voor de vorza. Deze auto zit gewoon goed inmekaar, En met zijn 3.3kg is hij misschien zwaarder dan zijn wedstrijd neefjes, maar hij is wel behoorlijk crash proof, 4mm bodemplaat, masieve draagarmen, big bore schokbrekers en er zit een mooie Combo in. Daarbij durf ik ook te zeggen dat je er genoeg inhaald op de baan die met een mugen,x-ray, losi, enz.. rijden. Want instellingen zijn belangrijk maar met de juiste banden en goed gebruik van je vingertje op het gashendeltje kom je ook al een heel eind. En wat is het toch met die servo's de hele tijd Kom ik in verschillende topics tegen (ook bij andere merken.) Je rijd ermee en misschien bevalt het je en gaat hij een aantal jaartjes mee of het bevalt je niet dan haal je hem eruit en zet je je eigen keuze servo erin hier zou ik nooit een auto op afrekenen. Dit is een persoonlijke kwestie.

    En daarbij als je een auto hebt waar je alles aan kunt afstellen maar je hebt geen idee wat je aan het doen bent dan heb je hier ook niks aan.

    veel suc6
     
  11. ignace

    ignace

    Lid geworden:
    9 jun 2011
    Berichten:
    205
    ik heb de vorza en een mugen en moet zeggen ze rijden alle 2 zeer goed, alleen is de vorza veel zwaarder wat ook zijn voordelen heeft. door zijn gewicht is hij wel baanvast maar wel trager ten opzichte van de mugen. bij de vorza is de afstelling al redelijk goed vanuit de doos. de mugen is wel veel sneller doordat hij lichter is en met de mugen heb ik nog niks gebroken de vorza daarintegen is veel minder slijtvast en minder sterk mede door het gewicht. maar ik rij met alle 2 even graag.
     
  12. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Nou, ik ben het er niet helemaal mee eens.
    Ik zeg niet dat de vorza niet goed is maar je gaat wss geen mugen oid inhalen. Tenminste, als je met een gelijkwaardige rijder rijd. Het is niet voor niets dat je speciale kits hebt. Daarbij heb ik ook nog nooit een professionele racer ( wereldkampioenschap en nog anderen) met een rtr auto gezien.

    Over dat crashproof geloof ik graag, maar als je weet hoeveel auto's bullet proof zijn... heel veel 1/8 wagens zijn erg sterk. En vele race kits ook. dat moet ook wel als je weet hoeveel zo'n wagen te voorduren heeft. Ik neem als voorbeeld de mugen: echt hardstikke crashproof. Ik heb nu behoorlijk veel gereden en tot nu toe heb ik 1 ding kapot gereden. Een schroefgaatje van de gearbox. En geloof me, ik rij echt niet zachtjes.

    Daarbij geef ik je gelijk in de banden. Daar hangt veel vanaf maar er zijn ook veel andere dingen waardoor je beter rijd.
     
  13. mikek

    mikek

    Lid geworden:
    22 jan 2009
    Berichten:
    30
    Dat is ook het hele probleem in rc wereld. Als er een rijder was die een hpi of ander bash merk kreeg en hij zou daar een titel meehalen dan wordt dat merk opeens wel getolereerd door de wedstrijd mannen en moeten ze het hebben. Het heeft niet altijd met kwaliteit te maken maar soms is het meer een statement. Pas op ik ga nu niet zeggen dat de wedstrijd auto's slecht zijn dit in tegendeel, maar men gaat er gewoon vanuit dat als een auto in het verleden een titel heeft gehaald deze automatisch goed is. Mij maakt het niks uit wat voor een keuze er gemaakt wordt maar ik denk dat de vorza aardig mee kan in het wedstrijd veld. Je wordt geen eerste maar zeker ook geen laatste. Eigenlijk wat ik kort samengevat bedoel is Dat de vorza echt een tussen model is tussen een wedstrijd buggy en basher. Kijk als de vraag was geweest een x-ray of een reely dan had ik het antwoord zeker klaar liggen.
    Voor de topic starter en twijfelaars schrijf ik hier mijn mening want er is niks makkelijker dan te zeggen koop een wedstrijdbuggy want dit zijn top auto's Dit klopt ook maar als je aan een wedstrijd auto gaat beginnen dan krijg je te maken met uitgebreide afstellingen, upgrade team kitjes en dan komen we weer op een ander budget uit. Want de meeste willen zoveel mogelijk rondjes rijden en zo weinig mogelijk sleutelen. Vandaar dat de bouwpakketjes ook maar schaars zijn.

    rijklaar: even gegoogled op basis bedragen zonder accu's

    bouwkit x-ray: 808e 529.00+ motor en regelaar castle creations 2200kV 349.00+ zender + ontvanger € 44.95 (goedkoop model)+ savox servo 62.50 (midden klasser qwa prijs)+ 2 sets banden en velgen 47,00 = RTR 1032,45 euro

    bouwkit mugen: mbx-6 eco 689.00 incl. motor en regelaar + zender en ontvanger € 44.95 (goedkoop model)+ savox servo 62.50
    RTR 796,45 euro

    bouwkit Team associated: rc8e 419.00+ motor en regelaar castle creations 2200kV 349.00+ zender + ontvanger € 44.95 (goedkoop model)+ savox servo 62.50+ 2 sets banden en velgen 47,00= RTR 922.45 euro

    kant en klaar hpi: vorza RTR 699,00
    kant en klaar hpi: vorza RTR 699,00+ savox servo 62.50= RTR 761.50 euro

     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Ok mis de accu's en lader in je lijstje.....

    Natuurlijk zal een "wedstrijdauto" ontwikkelt zijn vanuit de racerij voor optimale prestaties. Alleen als je geen auto kunt afstellen naar je eigen wensen heb je er niet veel aan. Ook bij de 1:8 onroad zie ik mensen met auto's dweilen terwijl de standaard setup in het boekje een redelijk goede setup is.
    Het is net als luidsprekers, goede speakers slecht ingebouwd zullen slechter klinken dan "slechte" speakers goed ingebouwd. Een slecht afgestelde Mugen zal echt niet beter rijden dan een goed afgestelde Carson.

    Nog wat opties als het om het om voor de lol rijden gaat:
    - ECX Revenge-E, RTR 399,- 3S accu en 50W lader 100 euro, geheel rijklaar: 500 euro
    - Kyosho Inferno VE RTR 499, 2x 2S accu + lader 130 euro: 630 euro
    - Varson Specter 369, 2x 2S accu + lader 130: 500
     
  15. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Dan kan je net zogoed voor de eco gaan. Is een goede basher en racer. Scheelt echt weinig qua geld.
    Als ik een nieuwe wagen koop kijk ik altijd eerst van welke materialen de wagen is gemaakt en naar de reviews.
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Hpi blur esc en savox servo gaat niet, built-in bec is te slecht :rolling:
     
  17. mikek

    mikek

    Lid geworden:
    22 jan 2009
    Berichten:
    30
    Dan zou hij onder de 4.8V moeten komen, dan denk ik eerder dat er iets met de regelaar is. Want bij spec. staat uitgangsspanning 6V.
     
  18. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    T ligt aan de bec van de regelaar. Dan zou je een externe bec moeten kopen
     
  19. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Is leuk en aardig de spanning maar zodra er heel te weinig stroom loopt zakt de spanning pas in :). En aangezien de BEC's van de blur/mamba monster regelaar 3x niks is gaat het met een savox servo niet lukken. Maja het gaat niet om de servo, maar om de auto :D.
     

Deel Deze Pagina