HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Gies, 4 nov 2011.

  1. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Zou HPI deze wagens als voorbeeld hebben genomen??

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Dat denk ik wel ja, als tegenhanger van de Axial Exo Terra.
     
  3. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dat is de klasse ja (Class 1, ofwel C1), zoals gebruikt in de Baja 1000 races.
     
  4. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Toevallig hetzelfde Monster Energy customized :thumbsup:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Wel super om dit zo te zien :) evt. nog een idee om er een Realistic Roof Top Spot Light Set erop te zetten!!
    en stuc. gaas bij de zij ramen te maken...........
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. franzD1

    franzD1

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    674
    Locatie:
    Wormer
    zo, ik heb sinds afgelopen vrijdag ook de Apache SC truck
    wat een machtig mooi ding om mee te rijden,..
    ik zal vandeweek die topic beetje doorlezen,.. ff kijken voor bruikbare tips ;-)

    * wie heeft er een binnenbody / overtray voor de shortcourse
    past de body van de Vorza hierop ( bijna zelfde chassis )
     
  6. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb gisteren mijn Apache SC1 uitgelaten bij RCC Zoetermeer. Binnen 3 bochten verloor ik mijn wielmoer, mijn fout, had ik beter moeten checken. Gelukkig had ik er nog 1 van een andere wagen in reserve dus kon snel weer verder.

    Na een 3000mAh eruit te hebben gereden even de wagen aan de kant, alles checken qua temperaturen en gearmesh, boutjes en moertjes nalopen. Daar zag ik dat zowel de plus als de min draad naar de esc toe compleet bloot lagen, de plus draad was zowaar half doorgesneden. Blijkbaar is die onder het rijden door de aandrijfas geraakt.

    Een beetje onverwacht moet ik zeggen. Maar gelukkig had ik iets bij om de draad te solderen en na de accus weer opgeladen te hebben heb ik daarna nog een 20 minuten zonder problemen kunnen rijden.

    De SC1 rijd echt prima, ligt als een blok op de weg. De stock banden zijn niet slecht hoewel het altijd beter kan natuurlijk. Ik ga ook hier weer de stuurservo vervangen want dat is en blijft toch maar een vervelend traag zwak ding dat HPI levert. Ik weet dat sommigen dat tragere mooier vinden rijden maar ik vind het niks.
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Zijn standaard dingen : nakijken uit de doos, alle boutjes en moertjes , en de gearmesh.
    Doorsnijden van de kabel ook zoiets gehad , staat in mijn review.
    De standaard servo voldoet voor mij prima , krachtig en snel genoeg, zowel op gras, zand , en harde ondergrond ....
     
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik vind het trage sturen juist wat hebben om eerlijk te zijn. voegt een beetje realisme toe, en rijdt de wagen wat logger door zeg maar. vind het zelf iig ook fijn rijden. (en dat die niet sterk genoeg is is me nog niet opgevallen. op gras, straat hard zand en mul zand heeft die tot nu toe altijd perfect gewerkt. )

    Ik vind het iig een prachtautotje. :D (heb zelf de C1 ) heb nu ook van Turningy de schakelaartjes binnen welke door de ontvanger geschakeld worden. hier de lampen even op aansluiten op het 3e kanaal van de zender. finishing touch. ^.^
     
  9. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Na 23 april toen ik de nieuwe motor weer teruggeplaatst had!!
    LET OP!!! Geen problemen meer ondervonden :) aan mijn wagen!! Eindelijk.
    Kan iemand mij vertellen waarom de achterwielen naar binnen staan (scheel)
    altijd een raadsel voor mij geweest.
    Een ding weet ik wel, op asfalt vreet de wagen echt de achterbanden op :)
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2013
  10. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    stabiliteit onder acceleratie. kijk maar eens naar de voorwielen, die staan 'scheel' naar binnen toe met de achterkant, dat is weer voor stabiliteit onder het remmen. (en zorgt voor iets feller stuurgedrag als ik me niet vergis. )

    deze legt het wel leuk uit (ondanks de dubbele zinnen.)
    Yellowracing Afstellingen
     
  11. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Je zou eerder denken dat de wagen uit zijn balance komt door deze instelling!
    wel grappig om te weten!!
    aangezien ik eigenlijk geen speedruns op het asfalt maak is dit voor mij niet zo belangrijk.
     
  12. franzD1

    franzD1

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    674
    Locatie:
    Wormer
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Ziet er goed uit!
    Er is nog wel iets ruimte voor luchtkoeling zie ik, dat is goed :)
    Is dat een Vorza body?
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    het lijkt op een Vorza body,maar denk dat het een Trophy buggy body is, de Vorza heeft nog een soort van dakspoilertje.

    [​IMG]

    ;-)

    [​IMG]
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Nu je het zegt is de " verhoging " schuin naast het raam ook anders.
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    ja dat viel mij ook op, al zat ik wel een beetje te twijfelen..
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Douchemuts is goedkoper en net zo effectief :wink:
     
  18. franzD1

    franzD1

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    674
    Locatie:
    Wormer
  19. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Volgens boekje shock oil HBC8122-10 550WT
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Is dat geen CTS?
    550Wt is vrij dik namelijk, 50Wt is meestal al veel in shocks :)
     

Deel Deze Pagina