Combo vervangen voor sensored setup en shocks weer terug naar stock. Echt geweldig leuke auto, zeker de moeite waard. Rijdt lekker schaalgetrouw, de tragere servo draagt daar aan bij. Ik ga er geen stabilisator in bouwen, want ik vind de body roll wel mooi bij het rijden. Echt een van mijn leukste wagens om te besturen, maar ik hou het bij tarmac rally met een beetje "gravel" - geen off road. Enige minpunt is de electronica cover, te klein en door zijn getrapte en verdeelde ontwerp erg onhandig voor een beetje brushless set. Onnodig complex en klein wat mij betreft. Verder een toppertje!
heel lang eigenlijk alleen maar aan het scalen geweest met een SCX10, ben nu weer eens aan het rondkijken voor een rallyauto voor erbij. Ik twijfel enkel nog tussen de XV-01 of een grotere zoals de Kyosho DRX of de HPI WR8. zijn er eigenlijk mensen hier die nog met een XV-01 rijden? Heb nog wel wat vraagjes voordat ik een beslissing maak Wat zijn de ervaringen mbt. de setup, wat is een aan te raden motor/esc combi voor een leuke snelheid maar toch controleerbaar, en past een lipo makkelijk? Begrijp ik het ook goed van de Tamiya site dat de kit zonder slipper komt, dat dit een upgrade part is? Is deze aan te raden? Hoe vervelend is het om de accu te wisselen? En de laatste, hou houdt de aandrijflijn zich in stoffige omgevingen, heb zelf niet zo heel veel goeie ervaringen met een riemaangedreven rallyauto. M'n eerste auto was een HPI Sprint Rally en daar heb ik heel wat riemen van moeten wisselen... Grote voordeel van een 1:10 vind ik dan wel weer het grote scala aan body's, accessoires, banden & velgen wat er voor te krijgen is.
Tja de XV01 is heel leuk, maar met zijn 1/10 tc schaal moet je geen off road wonder verwachten. Dan zijn de WR8 en DRX beter uitgerust. Geen ervaring met de WR8, maar de DRX is maar een klein beetje kleiner (smaller) dan een standaard SCT, en kan een beetje off road wel aan. Bij de XV01 hou ik het bij asfalt en een beetje gravel, maar zoveel mogelijk in 1/10 WRC schaal. ik vond mijn Castle 4 pole 4600kv te snel, maar met mijn SP 10.5 heb ik een redelijk balans tussen fun power en schaal getrouw rijgedrag. Ik denk dat je prima met een 13.5t kan rijden als je die toevallig hebt liggen. Brushed ook prima, misschien wel beter als je een beetje water wil trotseren. Accuklep geen probleem, als je maar een schroevendraaier bij je hebt, wel raak je snel de rubberen o-ringetjes kwijt die de schroef vasthoud - moet zelf nog vervanging weten te vinden, want in het veld is dat wel handig om te hebben. Ik vind de electronica bak van de XV01 onnodig klein en gecompliceerd (waarom niet doorlopend zonder compartimenten en hoeken etc) waardoor het snel klooien wordt met de ESC, fan en de bijbehorende bekabeling. Duidelijk gemaakt voor kleine tc ESC-jes met weinig en dunne bekabeling. Aandrijving zit netjes opgeruimd. Lipo past makkelijk, afhankelijk van je bekabeling. Ik heb geen slipper, mi niet nodig. De pro is redelijk compleet verder. Er is nu een nieuwe long shock versie, die mi een mooie prijs heeft. Mogelijk pik ik er zelf daar nog eentje van op om een mooi rally projectje te maken. Als je overal lekker wil scheuren, mn off road, zou ik geen xv01 aanraden, maar iets groters. Als je weet wat de beperkingen van een 1/10 tc zijn en dat je hier met een rally iets andere mogelijkheden hebt dan is het de moeite waard. Inmiddels kun je naast de WR8 en DRX nog kiezen uit een aantal andere 1/8 rally wagens, waarbij sommige modellen zich meer als een SCT / 1/8 buggy gedragen dan andere.
Even op de WR8 vraag in haken.. heb onlangs een WR8 gekocht, en is sinds dien de enige auto waarmee ik echt veel heb gereden. fantastische wagen, en erg stevig opgebouwd. Alleen is de bodemspeling niet heel erg veel (is immers ook een 'straat' auto. ) zolang je de ondergrond op schaal houd is het iig zeker een aanrader. Vind de VX-01 nog steeds een mooi chassis. Als ik m'n RS4 Rally's niet had gehad, was deze er zeker bij gekomen.
De beperkingen weet ik inderdaad, en dat is geen probleem. Als ik echt off-road wil rijden pak ik m'n SCX10 wel Heb ook een hele tijd een DF-03RA gehad, maar verkocht om met een paar anderen op circuit met buggy's te gaan rijden. Daar is toen niks van gekomen en baal er nu nog steeds van dat de DF-03RA weg is, was een erg leuk ding om mee te rijden. Weet dan ook wel een beetje waar ik er wel en niet mee kan rijden Heb niets liggen qua elektronica, dus zou naast de kit ook een motor/regelaar/servo aan moeten schaffen Gezien mijn ervaringen met de DF-03RA gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de XV-01. Ook uiteraard al op diverse andere sites zitten lezen en de XV-01 zal voor mij voldoende mogelijkheden bieden.
Leuke is inderdaad de grote keuze uit 190mm bodies. Kijk ook naar de 84375, dat is de nieuwe versie met lange shocks en hoge brug. Minder bling dan de pro, maar wel een stuk goedkoper. Je hebt dan wel net iets meer clearance. Hoewel het echte probleem voor zit met de stuurstangen, die tegen het chassis wrijven als je te hoog gaat.