DJI S800 Spreading Wings

Discussie in 'Multicopters' gestart door AKruims, 12 mei 2012.

  1. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ben ik helemaal met je eens.
    Maar we hebben het hier wel over professioneel gebruik. En dat veranderd de zaak toch wel een beetje vind ik.

    Er zijn nu eenmaal veel betere setups. Maarja die zijn ook veel duurder. En dan bedoel ik natuurlijk niet de Altura's ;)

    Bijvoorbeeld, waarom afhankelijk zijn van een course lock terwijl je dat bij een octo systeem niet heb. Om maar eens iets op te noemen
     
  2. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ik moet zeggen dat wij ook nogsteeds geen enkel probleem met de s800's hebben gehad. onze meest gebruikte s800 heeft inmiddels goed 50 vlieguren, wat neerkomt op ruim 300 vluchten sinds eind mei!
     
  3. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Ik ken niemand met een S800 die er nog geen gedonder mee gehad.. De ene heftiger dan de andere, maar werkelijk niemand die er geen gezeur mee heeft gehad. Een mooi ding, maar wel met een duidelijke handleiding...
     
  4. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Iedereen die jij kent met een S800 zal deze al wat langer hebben. Als je nu een S800 koopt met zenmuse, dus nog niet de evo, en je doet een carbonwrap, dan heb je een probleemloze machine.
    De evo zal ook wel goed zijn.
     
  5. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Blijkbaar niet want ze komen nog steeds naar beneden. Ook de nieuwe versies
     
  6. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    En hoeveel doen het wel goed? Dat aantal weet je niet. Wat nog steeds naar beneden komt is zeer beperkt, als je rc-groups mag geloven (twee of drie misschien?)
    En als ze naar beneden komen, waar ligt dit aan? Komt het door de alle gepruts van de gebruiker? Grote kans!
    Allemaal die naar beneden komen zijn ook continu met troepjes, rotzooi en toevoegingen bezig. Nieuwe firmware en ze zijn de eerste die het er op zetten. Gevolgd door ellende.
    Het zal voornamelijk gebruiker gerelateerd zijn, het ligt hoogst waarschijnlijk niet aan de machine.
     
  7. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    En eigenlijk reken ik de carbonwrap ook in de categorie 'gedoe', want het is van de zotte dat je een dergelijk duur frame moet modificeren om er fatsoenlijke output mee te kunnen krijgen.... En elke nieuwe firmware die er komt levert direct problemen op (overigens ook al bij de Naza v2 inmiddels).
    Alleen Vinny is hier de enige die zegt er nog nooit problemen mee te hebben gehad. Tasz heeft het gehad, BlikvanBoven (die kist heb ik nog live zien vliegen voor hij van jou was en is perfect opgebouwd door een kennis van me) en zo zijn er meer op te noemen. Om maar te zwijgen van de gevallen op RCTech. Al ben ik het wel eens met de stelling dat er ook ERG VEEL user errors zijn die ook problemen veroorzaken.
     
  8. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    daar ben ik het helemaal mee eens, als ik ook soms zie hoe sommige machines zijn opgebouwd, houd ik me hart vast als die vliegen...
     
  9. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Dat is zelfs los van het S800 frame... heb recent nog wat gezien, daar lusten de honden geen brood van. En de leverancier zegt niets te willen/kunnen doen en weet niet wat er mis zou moeten zijn...
     
  10. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    inderdaad ook los van de s800;)
     
  11. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Het feit dat je afhankelijkheid bent van een course lock bij motor fail is al dood eng. En tuurlijk zijn er ook piloten fails geweest.

    Het antwoord dat ik kreeg na de crash was dat ik geen hulp middeltjes had moeten gebruiken.
    Nou dat gaat een beetje moeilijk als dat ding als een gek gaat tollen.

    Maar dat bij die dingen zo snel een motor uitvalt zegt toch al genoeg lijkt mij.
     
  12. Digitech

    Digitech

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Heerlen
    ik denk persoonlijk dat jij niets te klagen hebt.
    het feit alleen al wat je allemaal gratis hebt gekregen incl laatste nieuwste upgrades? en gratis spullen??.
    en nog steeds lig je af te geven.
    feit is dat elke s800 die bij ons de werkplaats heeft verlaten ergens nog wel rondvliegt zonder noemenswaardige problemen.
    jongens get a life.
    er is er nog nooit een boven gebleven , je kan het alleen zo maken dat ze daar ook zo lang mogelijk blijven.
    het is en blijft techniek klaar.
    incaculeren in je uur prijs , gaat het mis heb je pech en ga je door.
    als je voor 49 euro fotos gaat maken , kan je wachten op schade...
     
  13. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ach Sandor over jou service loop ik ook echt niet te klagen hoor. In tegendeel
    En ik zeg ook echt niet dat ze allemaal naar beneden komen.
    Maar het feit is gewoon dat het fail percentage erg hoog ligt.

    Deze discussie is ook begonnen met de vraag waarom er zoveel professionals met de s800 vliegen terwijl er zoveel prblemen mee zijn.
    Ik vertel hier alleen maar mij eigen evaring.

    Niets ten nadele van jou

    Het enigste wat ik beweer is dat er betere en betrouwbaredere machines zijn

    Overigens komt de machine waar ik nu mee vlieg ook bij jou vandaan ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2013
  14. Lucas

    Lucas

    Lid geworden:
    6 jun 2013
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Belgie
    Welja ik ben gestart met de vraag waarom zoveel pro's met een S800 vliegen. Omdat er naar mijn mening toch veel om te doen is, of ze al dan niet betrouwbaar zijn. Het feit dat er weer zo'n discussie onstond bewijst toch dat de S800 zeker niet onbesproken is.

    Zijn er dan geen betere en betrouwbaardere alternatieven?
     
  15. marzzz69

    marzzz69

    Lid geworden:
    14 sep 2010
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Ik heb sinds kort een S800 met Wookong. Tijdens het bouwen liep ik tegen een paar dingen aan. Op de instructievideo van DJI hoor je een duidelijke klik als de armen bevestigd worden, bij mij niet. Ik heb de V2 armen. hoort dit of is er iets mis?

    Verder zie ik dat de batterij aansluiting voorzien is van een XT60 connector. Volgens de fabrikant is deze geschikt voor MAX 60 amp. In de specs van de S800 staat een maximaal stroomverbruik van (max 2100 Watt) dat is ongeveer 95 A. Is het raadzaam deze te vervangen?

    Moet je de rode draden verwijderen? of hoeft dit niet?

    Alvast bedankt Marcel
     
  16. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    - Als je de sluiting dicht druk voel je als het goed is wel een soort klik
    - xt60 voldoet. Ik heb er nooit problemen mee gehad
    - Rode draden hoeven niet verwijdert esc's zijn OPTO
     
  17. lauterbacher

    lauterbacher

    Lid geworden:
    31 jan 2011
    Berichten:
    446
    Locatie:
    Winschoten
    Ik zou geen risico nemen met de xt60 maar voor de xt90 of de EC5 connectors gaan als je met 6s lipos gaat vliegen.
     
  18. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ik kwam nooit boven de 60amp met 7 kilo
    Maar als je er prettiger bij voelt kan xt90 natuurlijk ook. Wel makkelijker zolderen ;)
     
  19. tommot

    tommot

    Lid geworden:
    26 mei 2013
    Berichten:
    5
    En je hebt toch 2 batterijen met elk een XT60 connector? Dus je amps worden nog eens gehalveerd..
     
  20. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Hangt er vanaf hoe je de kabel gesplit heb.

    Als je echt twee stekkers aan de baseplate heb klopt dat idd.

    Maar ik had een spiltter gemaakt na de accu en dan met 1 stekker weer naar de baseplate.

    Dan geld dat weer niet
     

Deel Deze Pagina