Motor vibreert en zit niet perfect recht

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door DRERC, 22 aug 2013.

  1. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Oei, hopelijk niet veel schade, ik heb op het internet iemand gelezen die er ook mee vliegt op deze motor, en dat gaat goed, geen problemen, wordt zelfs niet heet

    En idd. Wss door de prop adapter te hard vast te draaien denk ik, maar kan ook zijn geweest doordat de motor beetje is losgekomen tijden het vliegen en zoveel klappen en schudden heeft gekregen...
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Toelichting: bij half-gas loopt er net zo veel stroom door (het vermogens-deel van) de regelaar en door de motor als bij vol gas. Het heeft dan ook geen zin om minder gas te geven als motor en/of regelaar bij 100% overbelast worden, de regelaar blijft evenveel bela-t. Stroom uit de accu is uiteraard wel minder bij half-gas.

    Uitleg
    Castle Creations | FAQ: General
    -> 6. Can I control how much current ...
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2013
  3. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Zou kunnen, ik zou het alleen niet doen. Je zou het verbruik eigenlijk even met een wattmeter moeten kunnen meten. Als je meet terwijl het toestel niet vliegt is het verbruik hoger dan als hij vliegt. Denk een % of 10.
    Het is gewoon het beste om het aan de safe kant te zitten. Heb inmiddels al e.e.a rokend uit de lucht zien door overbelasting.

    Eigenlijk moet je het anders benaderen
    Wat voor toestel heb ik, en hoeveel kracht heeft die nodig om goed te kunnen vliegen.

    zwever 75watt per 500gr
    arco 100watt per 500gram
    3d kist 125watt per 500gram

    Dus:
    Hoeveel watt denk je nodig te hebben om lekker mee te kunnen vliegen?
     
  4. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Bedankt Ron, jij kan het altijd zo mooi omschrijven :D
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En Andre kan de link vertalen door de link in te voeren op translate.google.nl. Geen perfecte vertaling, maar da's niet zo'n ramp bij dit soort hobby/vak-taal, context-restricted-techno-geak-speak van het ergste soort :D
     
  6. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    75 watt voor je zwever per 500 gram? Dan denk ik dat ik iets van mss 150 watt nodig heb? Weet niet juist hoeveel hij weegt eigenlijk,

    Laat ons zeggen 125
     
  7. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Mooi, dat heb je goed door!!

    Volgens de HK site 650gram vliegklaar, probeer hem anders even te wegen met een keukenweegschaal.
    5x5 propje op 3s zou ruim voldoende moeten zijn. Dacht dat die 200watt verbruikte
    Ik zal het zo nog even meten voor je, dan moet dat motor/prop/esc verhaal verder wel in orde zijn.
     
  8. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    dus dat is dan de standaard prop die bij de bixler komt?
     
  9. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik weet niet precies welke daarbij is geleverd. Lees net dat ze er twee bijleveren 5.25x4.75 en 6x4 klopt dat?
    Dan zou ik voor de 5.25x4.75 gaan en een beetje rustig aan met de throttle stick....
     
  10. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    ok, waarom rustig aan?
     
  11. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Simpel, je hebt nog niet zoveel vliegervaring,.... toch?

    Met meer dan twee keer het vermogen als de standaardmotor vliegt hij straks echt niet meer zoals tijdens je maiden, waarbij je de prop verkeerd om had;).
     
  12. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Ah haha, ok, ik dacht dat het mss schade kon aabrengen #DOM lol

    Bedankt voor de hulp ! Ik ben zeer benieuwd hoe hij nu gaat vliegen :D
     
  13. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Nee hoor, zo gaat ie goed.
    Gewoon rustig vliegen, in ruime ovalen en 8'en. De Bixler gewoon laten glijden.

    Ik hoor wel hoe het is gegaan.
     
  14. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    en je ziet wel :D men broer zal wel filmen, de maiden is ook gefilmd btw
     
  15. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Nette maiden vlucht, leuk bewerkt filmpje.

    Volgende keer bochten ruimer gaan nemen. Hoogte is wel goed, mag straks wat hoger. Toestel ook goed in de buurt gehouden. Vaak gemaakte fout van een beginnend piloot is dat hij zijn toestel te ver weg laat vliegen en zo de controle verliest.

    Heb je iets van D/R, expo geprogrameerd?

    Kijk even naar dit filmpje van MarkyB.
     
  16. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Nee, is dat nodig?
     
  17. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Ik ben vooral bang als ik hoog en ver weg vlieg dat hij ergens neerstort en ik hem nooit meer terugvindt
     
  18. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Neem aan dat dit over D/R en expo gaat.
    Naar mijn smaak zeker wel, de vraag is hoeveel.
    Ik heb een beetje lompe duimen dus vlieg met veel expo 50% +.
    Met D/R beperk je de uitslagen.
    Hiermee maak je het vliegtuig wat rustiger.

    Kijk maar even op hier op het forum of op youtybe. D'r staat al heel veel uitleg hoe e.e.a in te stellen.
     
  19. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Ok, bedankt
     
  20. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    zet ik de travel adjustments dan best op 125 procent? (maximum)?
     

Deel Deze Pagina