Ik ben trotse eigenaar van een durango 410v3 met daar op de combo van speed passion reventon pro met de 3.0 5,5t motor . Nu is het volgende aan de hand wij van Welkom op de site van RC Club Euregio hebben begin dit jaar 5 van deze combo's gekocht . Daar van zijn er twee al weer weg i.v.m. toch niet hun ding . 2 er van rijden nog rond een in een asso en een xray . De andere set is van mij en heb er niets dan problemen mee . Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het volgende is er aan de hand . Als ik met mijn combo gaat rijden geeft de esc na 2 rondjes aan dat de accu leeg is (rode led blinkt) kan wel blijven rijden , wanneer ik dan vervolgens mijn lipo meet geeft hij 3,98 v per cell aan dus niet leeg cutoff staat op 3,2 vervolgens zet ik de cutoff op 3,0 en blijft hij normaal geen leds die oplichten prima zou je denken maar dan na 10 rondes slaat hij af over verhit (orange led blinkt) ook cutoff op 3,4 geen probleem op oververhitte na dan maar ook onder het rijden eens temp gemeten 77 graden terwijl de andere op 45 graden blijven we rijden alle drie met de zelfde combo en zelfde lipo's (nano tech 5100). De twee anderen kunnen dus ongeveer 18 /20 minuten rijden en ik moet er na 5 minuten mee stoppen Ook mijn lipo's in andere auto geeft geen probleem dus aan lipo's licht het ook niet Andere pinons van 18 tot 23 geprobeerd geen verbetering . Ik ben ter einde raad ik kan niet vinden waar het probleem ligt . Misschien kunnen jullie iets voor mij betekenen . Heb het probleem ook bij speed passion gelegd en die zeggen probleem is bij hun niet bekend dus geen oplossing . Opsturen kan maar als ze niets kunnen vinden sturen ze hem terug. Dus de service bij speed passion is niet echt om naar huis over te schrijven erg jammer dat ze het probleem niet willen oplossen Dit is mijn laatste hoop . Gr edje-purpel
Allemaal hetzelfde chassis? Dezelfde bodies? Kan dat de esc bij anderen meer koeling krijgt door ander chassis of body.
Ik zou eens wat wisselen met een andere auto, indien mogelijk wat betreft de andere clubleden. Verhuist het probleem mee met de motor, of blijft het dan bij dezelfde auto? Alle auto's dezelfde stuurservo? Misschien wordt de BEC van de regelaar te zwaar belast door de servo in jouw auto, en slaat de regelaar daardoor op tilt.
aandrijflijn Ik zou de aandrijflijn eens nalopen. Alles moet heel soepel lopen. Vertiming etc uitzetten voorlopig. Hans
Het beste zet je de CUT-OFF uit en hetzelfde geldt voor de temperatuurbeveiliging. Wel zelf in de gaten houden of het allemaal nog goed gaat. Er is nu eenmaal een probleem met de SpeedPassion Pro's met de cut-off en de temperatuur. SpeedPassion geeft dat niet toe, want het komt niet bij elke PRO voor: ik heb er 3, maar 2 vertonen het verschijnsel zoals jij beschrijft. In de nieuwe versie van de PRO zouden de problemen opgelost moeten zijn. Ik zelf rijd al een gehele tijd rond met de Pro's en ondervind geen problemen meer sinds de CUT-OFF en temp beveiliging eraf zijn gehaald. Ik had namelijk dezelfde problemen als die jij had, ik kon mijn heats niet eens uitrijden. PS. 20 minuten met een 5.5? Dan geef je, of geen gas, of je hebt mega-super-lipo's.
speed passion Wat betreft de andere wagens . Een is een asso b44.1 , de andere een xray xb4 , ik zelf met een dex410V3 . wat betreft drive line die loopt heel soepel niets mis mee. Ik heb de timing al terug gezet van 18,75 naar 15 helemaal uit nog niet geprobeerd . Misschien toch eens inderdaad het probleem op ander wagen zetten en kijken wat het dan doet word vervolgd
Dingen wisselen is meestal de beste manier om dingen uit te sluiten. We zijn benieuwd naar het vervolg.
Lees de opmerking van "skyaflake" nog eens. Ik heb het zelf niet, maar wel degelijk gezien hoe het bij hem verging. Als SpeedPassion het verzwijgt is het niet netjes, maar je kunt op basis van hun opmerking en aanbod om hem op te sturen, niet zeggen dat de service slecht is.
regelaar Ja had skyaflake al een pb gedaan. Ik wil wel eerst weten wat er dan kan gebeuren als ik alles uit zet. Wat betreft de rij tijd neem eens een kijkje op onze baan, het is een technische baan en niet een hele snelle . http://www.modelbouwforum.nl/forums/verenigingen/193979-rcclub-euregio-te-hengelo.html
opgestuurd ik heb hem toch maar op gestuurd met een briefje met mijn bevindingen en hopen dat ze het oplossen word vervolgt
Ze kunnen het niet oplossen, dat is het probleem - de regelaar werkt "gewoon", alleen met wat quirks. Misschien uit coulance dat je een V1.1 krijgt. Fijne regelaar, alleen je moet weten wat je doet. Ik zelf ga de V1.1 volgend seizoen/jaar rijden.