speed passion pro probleem

Discussie in 'Electro offroad' gestart door edje purpel, 31 aug 2013.

  1. edje purpel

    edje purpel

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    43
    Ik ben trotse eigenaar van een durango 410v3 met daar op de combo van speed passion
    reventon pro met de 3.0 5,5t motor .
    Nu is het volgende aan de hand wij van Welkom op de site van RC Club Euregio hebben begin dit jaar 5 van deze combo's gekocht .
    Daar van zijn er twee al weer weg i.v.m. toch niet hun ding .
    2 er van rijden nog rond een in een asso en een xray .
    De andere set is van mij en heb er niets dan problemen mee .
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Het volgende is er aan de hand .
    Als ik met mijn combo gaat rijden geeft de esc na 2 rondjes aan dat de accu leeg is (rode led blinkt) kan wel blijven rijden ,
    wanneer ik dan vervolgens mijn lipo meet geeft hij 3,98 v per cell aan dus niet leeg cutoff staat op 3,2
    vervolgens zet ik de cutoff op 3,0 en blijft hij normaal geen leds die oplichten prima zou je denken maar dan na 10 rondes slaat hij af over verhit (orange led blinkt)
    ook cutoff op 3,4 geen probleem op oververhitte na dan
    maar ook onder het rijden eens temp gemeten 77 graden terwijl de andere op 45 graden blijven
    we rijden alle drie met de zelfde combo en zelfde lipo's (nano tech 5100).
    De twee anderen kunnen dus ongeveer 18 /20 minuten rijden en ik moet er na 5 minuten mee stoppen
    Ook mijn lipo's in andere auto geeft geen probleem dus aan lipo's licht het ook niet
    Andere pinons van 18 tot 23 geprobeerd geen verbetering .
    Ik ben ter einde raad ik kan niet vinden waar het probleem ligt .
    Misschien kunnen jullie iets voor mij betekenen .
    Heb het probleem ook bij speed passion gelegd en die zeggen probleem is bij hun niet bekend dus geen oplossing .
    Opsturen kan maar als ze niets kunnen vinden sturen ze hem terug.
    Dus de service bij speed passion is niet echt om naar huis over te schrijven erg jammer dat ze het probleem niet willen oplossen
    Dit is mijn laatste hoop .

    Gr edje-purpel
     
  2. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    Allemaal hetzelfde chassis?
    Dezelfde bodies?

    Kan dat de esc bij anderen meer koeling krijgt door ander chassis of body.
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zou eens wat wisselen met een andere auto, indien mogelijk wat betreft de andere clubleden. Verhuist het probleem mee met de motor, of blijft het dan bij dezelfde auto?

    Alle auto's dezelfde stuurservo? Misschien wordt de BEC van de regelaar te zwaar belast door de servo in jouw auto, en slaat de regelaar daardoor op tilt.
     
  4. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    aandrijflijn

    Ik zou de aandrijflijn eens nalopen.
    Alles moet heel soepel lopen.
    Vertiming etc uitzetten voorlopig.

    Hans
     
  5. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Het beste zet je de CUT-OFF uit en hetzelfde geldt voor de temperatuurbeveiliging.

    Wel zelf in de gaten houden of het allemaal nog goed gaat. Er is nu eenmaal een probleem met de SpeedPassion Pro's met de cut-off en de temperatuur. SpeedPassion geeft dat niet toe, want het komt niet bij elke PRO voor: ik heb er 3, maar 2 vertonen het verschijnsel zoals jij beschrijft.

    In de nieuwe versie van de PRO zouden de problemen opgelost moeten zijn. Ik zelf rijd al een gehele tijd rond met de Pro's en ondervind geen problemen meer sinds de CUT-OFF en temp beveiliging eraf zijn gehaald. Ik had namelijk dezelfde problemen als die jij had, ik kon mijn heats niet eens uitrijden.

    PS. 20 minuten met een 5.5? Dan geef je, of geen gas, of je hebt mega-super-lipo's.
     
  6. edje purpel

    edje purpel

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    43
    speed passion

    Wat betreft de andere wagens .
    Een is een asso b44.1 ,
    de andere een xray xb4 ,
    ik zelf met een dex410V3 .
    wat betreft drive line die loopt heel soepel niets mis mee.
    Ik heb de timing al terug gezet van 18,75 naar 15 helemaal uit nog niet geprobeerd .
    Misschien toch eens inderdaad het probleem op ander wagen zetten en kijken wat het dan doet
    word vervolgd
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Dingen wisselen is meestal de beste manier om dingen uit te sluiten. We zijn benieuwd naar het vervolg.
     
  8. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Lees de opmerking van "skyaflake" nog eens. Ik heb het zelf niet, maar wel degelijk gezien hoe het bij hem verging.

    Als SpeedPassion het verzwijgt is het niet netjes, maar je kunt op basis van hun opmerking en aanbod om hem op te sturen, niet zeggen dat de service slecht is.
     
  9. edje purpel

    edje purpel

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    43
  10. edje purpel

    edje purpel

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    43
    opgestuurd

    ik heb hem toch maar op gestuurd
    met een briefje met mijn bevindingen en hopen dat ze het oplossen
    word vervolgt
     
  11. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Ze kunnen het niet oplossen, dat is het probleem - de regelaar werkt "gewoon", alleen met wat quirks. Misschien uit coulance dat je een V1.1 krijgt. Fijne regelaar, alleen je moet weten wat je doet. Ik zelf ga de V1.1 volgend seizoen/jaar rijden.
     

Deel Deze Pagina